Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-10-2025 om 09:58
Hallo allemaal...
Ik had al eerder een post gemaakt over hoe mijn dochter nog steeds met de ex van mijn zoon omgaat en zijn nieuwe vriendin niet accepteerd en heeft uitgescholden (zoon ging vreemd met nieuwe vriendin toen die nog met zijn ex was). Nu komen de feestdagen er aan en mijn zoon wil zijn vriendin meenemen. Hartstikke leuk natuurlijk. Alleen mijn dochter zegt opeens dat ze de ex van mijn zoon ook wil uitnodigen. Mijn dochter en zij zijn namelijk goede vriendinnen geworden. Zoon heeft direct gezegd dat als zijn ex zou komen hij en zijn vriendin niet kwamen. En mijn dochter zegt dat zij niet meeging eten als zoon's ex niet zou komen. Toen had de vriendin van zoon er zich nog meebemoeit en gezegd dat wij dochters kant kiezen en haar niet mogen. Iets wat totaal niet waar is. Ik weet nu niet wat te doen. Ik heb zo'n gevoel dat mijn dochter die ex alleen maar uit wil nodigen om die vriendin te weren. Het is allemaal zo kinderachtig (iedereen is trouwens tussen de 19 en 25 jaar). Heeft iemand nog tips?
31-12-2025 om 21:09
Ik snap best dat je het jammer vindt dat kerst bij jullie niet gezellig is. Maar als je twee mensen uitnodigt die elkaar zo'n beetje naar het leven staan, is de verwachting van gezelligheid denk ik ook wel erg hoog gegrepen.
Als je zegt 'het viel mee want er vielen geen gewonden en het interieur is nog heel' ligt de lat ook wel heel laag. Als dat het hoogst haalbare is, zou het voor mij inderdaad niet hoeven. En dat zou ik dan ook zo aan mijn kinderen communiceren.
01-01-2026 om 12:14
Ga volgende Kerst (met elkaar) ergens heen. Iets doen. Bezig zijn. Strandwandeling met een hapje na. Bowlen. Midgetgolf. Een duin/boswandeling bij Groet en Schoorl. Kerstmarkt in Valkenburg. Kasteel De Haar. En geef ieder ruimte. Volop tijd om iets te verzinnen.
01-01-2026 om 19:06
Frisdrank1972 schreef op 29-12-2025 om 18:52:
Ja, maar dit is de laatste keer. Er was geen ruzie onderling maar de sfeer was gewoon niet goed. Dochter zei achteraf dat ze de kerst erg matig vond. En zoon zei dat het bij haar familie leuker was. De vriendin en dochter hebben niet met elkaar gesproken. Dochter is ook na het eten gelijk weer naar boven gegaan. En zoon en vriendin zijn ook niet langer dan anderhalf uur gebleven. Ik heb zo mijn best gedaan met koken en bakken en het wordt totaal niet gewaardeerd. Ik ben er ook helemaal klaar mee. Man en ik gaan volgend jaar met zijn tweeën uiteten.
Erg jammer dat het zo gelopen is maar het viel te verwachten. Daarom kan ik goed begrijpen dat jullie het volgend jaar anders doen, met zijn tweeën uit eten.
02-01-2026 om 13:13
Je hebt het in ieder geval geprobeerd. En ze waren er. Soms kun je niet meer verlangen dan dat.