Stufi
30-09-2010 om 08:33
Duo: uitwonend/thuiswonend
Dochter heeft een aantal weken geleden haar nieuwe adres aan DUO opgegeven en daarbij aangegeven dat ze UITWONEND is. Van de week kreeg ze een brief van DUO met de mededeling dat DE WIJZIGING GEEN GEVOLGEN HEEFT VOOR JE TOELAGE. En staat er bij woonsituatie gewoon THUISWONEND.
Dit lijkt me een fout van DUO.
Uiteraard kan ze bezwaar maken, maar kan het niet veel makkelijker? Zij maken toch de fout!?
Of kan het zijn dat ze naast zich in te schrijven in de gemeente waar ze nu woont, en deze wijziging aan DUO door te geven, nog iets anders is wat ze vergeten is en waardoor DUO automatisch aanneemt dat ze thuiswonend is?

sus-anne
01-10-2010 om 07:51
Duo?
lijkt me duidelijk dat hier een fout is gemaakt door duo.
wat is DUO eigenlijk?

Brianna F
01-10-2010 om 08:38
Duo
Zo heet tegenwoordig het IB. Dienst Uitvoering Onderwijs. Dat is om alle ouders op het verkeerde been te zetten

sus-anne
01-10-2010 om 12:40
Ja hoor?
pfff wat is dat nu weer voor onzin?
ik dacht minstens dat topic schrijfster uit Belgie kwam of zoiets.
dus IB groep mag niet meer?

Stufi
01-10-2010 om 12:50
Geheim
Zou het te maken kunnen hebben dat wijzelf al jaren geleden, bij onze gemeente kenbaar hebben gemaakt dat onze GBA gegevens geheim moeten blijven, dus niet aan derden mogen worden doorgegeven?
Via Studielink kreeg dochter nl wel een berichtje dat ze zelf aan DUO en HBO haar adresgegevens moest doorgeven (is gebeurd!) maar bij studielink zelf krijgt ze die gegevens niet veranderd.
Alhoewel... dochter is 18+ en heeft bij haar nieuwe gemeente niet aangeven dat ook haar GBA gegevens geheim moeten blijven. Dit zal toch niet automatisch zo blijven?
Het jeukt me zo! Ik had er zelf al tig telefoontjes tegenaan gegooid, maar ik kan niets omdat dochter 18+ is en mij niet gemachtigd heeft. En dochter zelf is nogal laconiek (lees: heeft nogal last van uitstelgedrag en vrees voor telefoontjes naar officiële instanties ) Maar zo loopt ze wel mooi een flink bedrag mis want het scheelt nogal of je thuiswoont of uitwonend bent.

sus-anne
01-10-2010 om 17:03
Aha
Als het dochter niet lukt om dit te regelen zou ik haar zeker helpen,maar als dochter zo laconiek is zou ik het loslaten,zij loopt een hoop geld mis,dat is dan haar probleem(en als ze daardoor de huur niet kan betalen is dat ook haar probleem).

Tirza G.
01-10-2010 om 18:10
Niet snel genoeg
Bellen werkt niet bij DUO. Je moet doen wat zíj zeggen, ook als de fout bij hen ligt. Dochter was ook zo laks, zo laks en uiteindelijk moest madammeke aantonen dat ze toch écht huur had betaald (en dan niet die van haar ouderlijk adres). Steunend en zuchtend werden er afschriften gezocht, en een huurcontract, enzovoort enzovoort.
Tja. Hier was dochter duidelijk verstrikt geraakt in haar eigen laksigheid, maar ervaring leert zolang je hardnekkig blijft doen wat DUO vraagt, dat het uiteindelijk goed komt.
Tirza