Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

En weer kan de vlag uit!


Auwereel, zo fijn te lezen dat die fase van opleidingen en zorg nu achter de rug is. Gefeliciteerd en heel sterk van je zoon; wat mag hij trots zijn op zijn vermogen te kunnen volharden zodat hij zijn diploma in ontvangst kon nemen. Hoedje af!
Mijn dochter kwam vandaag ook meer dan getogen aan waaien; haar laatste tentamens in haar master jaar waren ook met goed gevolg afgerond. Die blijdschap geen herkansingen meer te hoeven doen; last viel van haar schouders. Alleen nog een verslag en een presentatie.

Maar ze werkt ook al paar dagen per week in de sector, waarvoor ze studeert en ze geniet er van. Vergelijkbaar met  je zoon. Dus na jaren van zaaien, nu oogsten. Heerlijk zo blij voor een jongvolwassene te zijn, die vol zelfvertrouwen de wijde wereld in stapt.
We mogen ook wel een beetje trots op onszelf zijn, vind je niet?😉

Auwereel

Auwereel

17-04-2023 om 17:34 Topicstarter

Ook gefeliciteerd Flanagan! Altijd fijn als de tentamens aflopen zoals gepland!

Overigens ben ik meer trots op mijn zoon (en dochter!) dan op mezelf, ze hebben het toch mooi maar zelf gedaan, met slechts hier en daar een duwtje van ouders.

Auwereel schreef op 17-04-2023 om 17:34:

Ook gefeliciteerd Flanagan! Altijd fijn als de tentamens aflopen zoals gepland!

Overigens ben ik meer trots op mijn zoon (en dochter!) dan op mezelf, ze hebben het toch mooi maar zelf gedaan, met slechts hier en daar een duwtje van ouders.

Nou Auwereel je mag ook trots zijn op jezelf.  Toen jouw verhaal over de ziekte van je zoon liep zaten wij in een vergelijkbare situatie met een ernstig ziek kind. Dat is voor ouders ook aanpoten. Veel zorgstelsel waarbij je me moet voor het vervoer toch minstens, je eigen werk, een ander kind dat aandacht nodig heeft, verwerken van het ziekteproces en dan de juiste ondersteuning bieden aan het kind om zijn leven weer op de rit te krijgen. 

Dat mag je trots op zijn!!!!

Auwereel

Auwereel

18-04-2023 om 21:34 Topicstarter

Voor mijn gevoel heb ik alleen bij mijn zoon erbij gezeten en gekeken hoe hij zich er doorheen sloeg. 
Wat werk betreft was het een voor-oefening voor de Coronaperiode, veel thuis werken, waar mijn werk zich prima voor leent. Gelukkig kreeg ik veel ruimte bij mijn werk om dat te doen. 
Vervoer was naar een ziekenhuis vlakbij. Mijn andere kind was het huis al uit, die heeft er gelukkig niet alles van meegekregen (heeft natuurlijk wel invloed gehad, maar scheelt toch).
En mijn zoon heeft het echt zelf op de rail gekregen, ere wie ere toekomt. Soms zei ik, zou je dat nu wel doen, en dan gaf hij later toe dat het toch wel een tikkeltje zwaar was, direct de week nadat de laatste chemo was uitgewerkt weer naar z'n hogeschool ging.

Ik denk dat jij het zwaarder hebt gehad Hangkous!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.