Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Geen contact met volwassen kind

hallo,

zijn er hier ook anderen die er zelf voor gekozen hebben om hun inmiddels volwassen kind niet meer te zien. Dit als advies ter bescherming van jezelf als alleenstaande ouder.

graag zou ik met iemand van gedachten wisselen of wie weet hoe ik met anderen in contact kan komen. Zoektocht internet is niet gelukt.

groetjes

hier lijkt het ook niet te lukken. 
Ik wil je sterkte toewensen, het lijkt me zo moeilijk om die beslissing te moeten nemen..

vrouwvriend

vrouwvriend

20-10-2023 om 19:22 Topicstarter

dankjewel ja is zeker een moeilijke beslissing echter wel t beste als je geen pijn meer kan verdragen. Wil je er over praten?

vrouwvriend schreef op 20-10-2023 om 19:22:

dankjewel ja is zeker een moeilijke beslissing echter wel t beste als je geen pijn meer kan verdragen. Wil je er over praten?

Wil jij erover vertellen? Ik heb je topic uit 2014 gezien, gaat het over hetzelfde kind? Ik zal je niet kunnen helpen vrees ik, maar als je hier je gedachten durft neer te schrijven zijn er altijd wel mensen die je een hart onder de riem willen steken. 

Het lijkt mij ook een verschrikkelijke beslissing om te maken ☹️
Ik hoop dat je een beetje vrijheid voelt en het allemaal wat meer los kan laten 

Ikzelf heb geen ervaring hiermee, dus ben 3 AI’s gaan vragen of er een plekje voor je is met lotgenoten 
Alle drie kwamen ze uit bij een artikel van psychologie magazine en dit forum
Het artikel is andersom, een volwassen kind wat geen contact wilt met zijn/haar ouder
Dit forum heb je al gevonden 
Verder was er niets te vinden in NL, maar volgens AI wel in het buitenland

Dus, mocht je hier je ei niet kwijt kunnen, en mocht je Engels kunnen
Dan is er in het Engels wel een subreddit waar wel lotgenoten zijn www.Reddit.com/r/estrangedadultchild

Maar voel je vooral vrij om hier te blijven schrijven als je durft, dat veilig voelt en dat fijn vindt, we kunnen je altijd voorzien van een aanmoediging of een knuffel, mocht je dat nodig hebben 😊

Ontzettend veel kracht en geluk toegewenst, moedige beslissing, niet makkelijk

Wat een heftige beslissing sta je voor, vaak als je er zo over twijfelt zegt het al genoeg. Mijn ouders hebben deze beslissing ook moeten nemen, mijn vader heeft destijds het contact met mijn zus volledig gebroken en ik ook. Mijn moeder is contact blijven houden maar vond dit wel heel lastig.

Inmiddels is zus overleden en het klinkt heel cru maar dat geeft ook rust. 

Ik wens je veel sterkte en wijsheid en geef je graag een dikke virtuele knuffel.

vrouwvriend

vrouwvriend

22-10-2023 om 12:58 Topicstarter

dankjewel ja mijn moeder probeert ook contact met haar enige klein kind te houden, snap t wel echter t doet ook weer pijn om te horen dat het klein kind nooit zelf contact zal opnemen en ook bepaald dat wat ze zegt zo weinig is dat je nog niks weet
Sterkte en begrijp je reactie 

Hoi 
Ik zit in hetzelfde schuitje en ben ook al heel lang op zoek maar lotgenoten. 

Heb je via NaastenCentraal (voorheen Labyrint in perspectief) ook niemand kunnen vinden?  Kun je anders misschien het onderwerp van je zoektocht iets verbreden? Hiet alleen zoeken naar andere ouders die het contact met hun kind overwegen te verbreken, maar naar andere ouders met een kind met vergelijkbare problematiek? 

thnks voor de tip ik ga t onderzoeken.
Ik zoek juist geen mensen die t grotendeels over de problematiek willen hebben .
Dat stadium ben ik voorbij.
Maar juist over het verderleven met rouw over een kind die er nog is.

ETM

ETM

01-01-2024 om 10:17

Goedemorgen, ik wens je een heel gelukkig Nieuwjaar. 
Je verhaal raakt mij. Ik ben moeder van 2 dochters (24 & 26) en heb met beide dochters geen contact meer (resp. 3,5jr en 2 mnd). Het blijft een intense combinatie van rouw en ook van hoop. We kunnen graag een keer contact leggen om onze ervaringen te delen. Liefs  E

vrouwvriend

vrouwvriend

06-01-2024 om 12:18 Topicstarter

beste E,

jij ook de beste wensen en natuurlijk kunnen we contacten, t is en blijft een lastige keuze toch om te maken en inderdaad een rouw proces.
Groetjes van Lisa

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.