Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

geld meebetalen voor kat/emotionele chantage?


Het zal €1500,- voor het hele pakket zijn. Als de offerte naar Pippeltje wordt gestuurd kan ze het zien. 

Aviendha schreef op 16-07-2023 om 19:21:

[..]

Sommige mensen blijven altijd hun ouders (of hun omgeving, in elk geval niet hunzelf) overal de schuld van geven en weten ze wel te vinden als er wat nodig is. Dat verandert niet als ze 25 of 30 worden.

Nu vraag ik mij af of er sprake is van van een licht verstandelijke beperking, een wat lager iq. Dat is op zich zelf staand al heel lastig. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-07-2023 om 19:50

Bloemenaandewaterkant schreef op 16-07-2023 om 19:40:

[..]

Nu vraag ik mij af of er sprake is van van een licht verstandelijke beperking, een wat lager iq. Dat is op zich zelf staand al heel lastig.

Ja, zie de OP.

@Pippeltje, ik meen me eerdere berichten over je zoon te herinneren. Jammer dat het nog steeds zo moeizaam gaat.

Ik zou niet betalen. Simpelweg omdat je daarmee faciliteert, problemen in stand houdt.

Pippeltje

Pippeltje

16-07-2023 om 19:53 Topicstarter

wil40 schreef op 16-07-2023 om 19:15:

Geen geld lenen aan je zoon. Dat zal de relatie alleen maar verslechteren, je gaat het geld niet terugkrijgen. De rekening van de dierenarts betalen of niet, wat wil je man?

Zei jij eerst niet iets heel anders?

Bloemenaandewaterkant schreef op 16-07-2023 om 19:40:

[..]

Nu vraag ik mij af of er sprake is van van een licht verstandelijke beperking, een wat lager iq. Dat is op zich zelf staand al heel lastig.

Dat is ook zo, en ik zou die persoon ook blijven steunen. Maar geen dikke rekeningen waar een luchtje aan zit betalen gevraagd door de vriend. 

Pippeltje schreef op 16-07-2023 om 19:53:

[..]

Zei jij eerst niet iets heel anders?

Ik dacht eerst ook huh. Maar ze zei "niet lenen". In een vorige post zei ze dat ze het zou betalen (dus geven).

S.ndra schreef op 16-07-2023 om 16:43:

Wat mankeert het beestje dan, dat dat 1500 euro moet kosten? Ik weet het niet, ik heb mijn hele leven katten gehad, sommige zijn geopereerd, maar niet voor zo’n bedrag. Het komt op mij wat ongeloofwaardig over.

Ik zou als het mijn zoon was en hij zou in een nare situatie zitten, wat uit elkaar gaan wel is, hem wel willen helpen. Maar niet op deze manier met een verhaal van een ander over de kat. Kun je je zoon niet een keer uitnodigen of langs gaan om te kijken hoe het met hem is en wat met hem te praten?

Een dierenarts is duur. Mijn laatste kat had nierfalen. Drie dagen/nachten aan het infuus bij de dierenarts. Allerlei onderzoeken en helaas is de kat toch overleden. Dus euthanasie en crematie. 

De rekening kwam op dik 1.300 euro. 

Coreopsis schreef op 16-07-2023 om 19:50:

[..]

Ja, zie de OP.

@Pippeltje, ik meen me eerdere berichten over je zoon te herinneren. Jammer dat het nog steeds zo moeizaam gaat.

Ik zou niet betalen. Simpelweg omdat je daarmee faciliteert, problemen in stand houdt.

Daar staat lichte beperking maar niet licht verstandelijke beperking. Dat laatste kan je wel tussen de regels door lezen, eventueel maar blijft de vraag of dat meespeelt if dat beperking met name op contact maken slaat, bijvoorbeeld.

Aviendha schreef op 16-07-2023 om 19:57:

[..]

Ik dacht eerst ook huh. Maar ze zei "niet lenen". In een vorige post zei ze dat ze het zou betalen (dus geven).

 Will kwam met het idee om de rekening rechtstreeks te betalen aan dierenarts. Dat sis een goed idee, zeker gezien de indruk van de vriend van zoon. 

Pippeltje

Pippeltje

16-07-2023 om 20:12 Topicstarter

Bloemenaandewaterkant schreef op 16-07-2023 om 20:02:

[..]

Daar staat lichte beperking maar niet licht verstandelijke beperking. Dat laatste kan je wel tussen de regels door lezen, eventueel maar blijft de vraag of dat meespeelt if dat beperking met name op contact maken slaat, bijvoorbeeld.

het gaat om een licht verstandelijke beperking of wel een laag IQ. Sorry voor de verwarring.

Pippeltje

Pippeltje

16-07-2023 om 20:20 Topicstarter

Bloemenaandewaterkant schreef op 16-07-2023 om 20:05:

[..]

Will kwam met het idee om de rekening rechtstreeks te betalen aan dierenarts. Dat sis een goed idee, zeker gezien de indruk van de vriend van zoon.

We gaan sowieso niet rechtstreeks betalen aan de dierenarts want we gaan ook echt niet de hele rekening betalen. Het zal hooguit om een bijdrage gaan.

Wat mee speelt is dat wij een licht vermoeden hebben dat vriend het hele bedrag van de kant van zoon wil los peuteren omdat het 'zijn' kat is. De eerste kat was van vriend; later hebben ze een kat voor zoon gekocht omdat hij dan zijn eigen kat zou hebben. Maar ja, alleen is hij niet in staat om de kat de verzorgen dus gaan ze naar zijn vriend bij het scheiden. Vermoedelijk probeert hij dan ook mijn zoon 'wijs te maken dat het logisch is dat hij het alleen betaalt. Maar dat weet ik niet zeker.

Maar goed, dat is dus het nare: mijn zoon is erg beïnvloedbaar en laat zich gemakkelijk iets aanpraten. In het begin van hun relatie heb ik de vriend er wel eens op betrapt dat hij met geld een bepaalde wisseltruc uithaalde waardoor hij zoon benadeelde. 

Pippeltje schreef op 16-07-2023 om 19:53:

[..]

Zei jij eerst niet iets heel anders?

Nee, er wordt erg slecht gelezen. Ik had het niet over een "te strenge opvoeding", dat was een reactie op Aviendha. En ik heb geschreven dat ik de rekening van de dierenarts zou betalen, ik heb het niet over een lening. 

Pippeltje schreef op 16-07-2023 om 20:20:

[..]

We gaan sowieso niet rechtstreeks betalen aan de dierenarts want we gaan ook echt niet de hele rekening betalen. Het zal hooguit om een bijdrage gaan.

Wat mee speelt is dat wij een licht vermoeden hebben dat vriend het hele bedrag van de kant van zoon wil los peuteren omdat het 'zijn' kat is. De eerste kat was van vriend; later hebben ze een kat voor zoon gekocht omdat hij dan zijn eigen kat zou hebben. Maar ja, alleen is hij niet in staat om de kat de verzorgen dus gaan ze naar zijn vriend bij het scheiden. Vermoedelijk probeert hij dan ook mijn zoon 'wijs te maken dat het logisch is dat hij het alleen betaalt. Maar dat weet ik niet zeker.

Maar goed, dat is dus het nare: mijn zoon is erg beïnvloedbaar en laat zich gemakkelijk iets aanpraten. In het begin van hun relatie heb ik de vriend er wel eens op betrapt dat hij met geld een bepaalde wisseltruc uithaalde waardoor hij zoon benadeelde.

Ik begrijp die zorgen wel. Ik vind het ook twijfelachtig dat zijn vriend de bewindvoerder voor je zoon is. Misbruik ligt dan wel op de loer. Sowieso lijkt de relatie me niet helemaal gelijkwaardig gezien de beperking en gebrek aan zelfredzaamheid van je zoon. Hij is afhankelijk van zijn vriend, maar andersom niet of in ieder geval minder.

Sommige mensen zijn nogal goed in anderen dingen aanpraten. Ik vind het idee van 'eigen' huisdieren binnen een relatie sowieso al discutabel en zeker als bij aankoop al duidelijk is dat de eigenaar er niet zelfstandig voor kan zorgen en ze pas tijdens de relatie zijn aangeschaft. Als iemand al een dier heeft voor de relatie begon is het wat anders. 

Aviendha schreef op 16-07-2023 om 19:26:

[..]

Vorig jaar had ik de keuze om poot te amputeren, of ingewikkelde orthopedische operatie. Amputatie was een paar honderd euro en de operatie 900. Uiteindelijk ben ik voor het hele geintje (operatie dus) 1300 kwijt geweest. Want op de operatie komen nog foto's, narcose, infuusje, medicijnen, consulten.

1500 voor alleen amputatie lijkt me dus sterk.

Een staart is wel vele malen simpeler dan ern poot, dat is niet te vergelijken.  

Pippeltje schreef op 16-07-2023 om 20:20:

[..]

We gaan sowieso niet rechtstreeks betalen aan de dierenarts want we gaan ook echt niet de hele rekening betalen. Het zal hooguit om een bijdrage gaan.

Wat mee speelt is dat wij een licht vermoeden hebben dat vriend het hele bedrag van de kant van zoon wil los peuteren omdat het 'zijn' kat is. De eerste kat was van vriend; later hebben ze een kat voor zoon gekocht omdat hij dan zijn eigen kat zou hebben. Maar ja, alleen is hij niet in staat om de kat de verzorgen dus gaan ze naar zijn vriend bij het scheiden. Vermoedelijk probeert hij dan ook mijn zoon 'wijs te maken dat het logisch is dat hij het alleen betaalt. Maar dat weet ik niet zeker.

Maar goed, dat is dus het nare: mijn zoon is erg beïnvloedbaar en laat zich gemakkelijk iets aanpraten. In het begin van hun relatie heb ik de vriend er wel eens op betrapt dat hij met geld een bepaalde wisseltruc uithaalde waardoor hij zoon benadeelde.

Ja, dat beïnvloedbaar en tegelijkertijd heel wantrouwend, naar de verkeerde mensen in dit geval. Dat is ontzettend lastig voor jullie, ouders.

Ook als je een deel betaalt, zou ik je aanraden om dat bedrag juist wel naar de dierenarts over te maken. Sterker nog, het zou een eis van me zijn dat ik dat geld direct overmaak naar de behandelaar. Ik kan mij niet voorstellen dat de dierenarts daar niet aan mee wil werken. Daarmee zorg je in elk geval dat het geld niet in de invloedssfeer van vriend van zoon komt en dat kan in elk geval niet in zijn nadeel zijn.

Ohja zo’n wisseltruc, wat naar en pijnlijk dat de vriend van je zoon dat bij jouw zoon doet. En dan vertrouwt hij je niet zodanig dat hij je gelooft? Heb je ook andere kinderen, broers, zussen die hij wel vertrouwt? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.