Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Help zoon wordt vader...hysterische a.s. moeder


Romi-1997

Romi-1997

21-04-2021 om 14:41 Topicstarter

Dat was ook mijn bedoeling. Ik heb geen zin in een confrontatie met haar. Ik wil gewoon in de auto of op een plek in de buurt van het kantoor wachten.  Niet dat ik haar zou bejegenen, daar pas ik voor en heb ik ook geen behoefte aan. Gewoon er voor mijn zoon zijn na het gesprek vindt ik belangrijker.

Romi-1997

Romi-1997

23-05-2021 om 10:43 Topicstarter

Wat is er weer veel gebeurd de afgelopen maand...

De dag van het gesprek bij de advocaat ben ik meegegaan en ben ondertussen de stad ingegaan dat om de hoek van het kantoor was. Na een uurtje kreeg ik een telefoontje van mijn zoon; mama zou je mij aub 60 euro over kunnen maken want ik ga een DNA test bestellen en kom net tekort. Ja natuurlijk jongen geen probleem ik maak het meteen over. Kom jij dan ook meteen naar de advocaat? Ja ik kom eraan. 

Eenmaal op kantoor werd ik door de advocaat bijgepraat over hoe het gesprek was verlopen. Het gesprek verliep wisselend, van drama bij moeder tot discussie door haar vertegenwoordigster ( ze heeft geen advocaat in de arm genomen) Mijn zoon is 1x even boos geworden. Dat was op het moment dat de vertegenwoordigster zei dat moeder in dit hele verhaal het belangrijkste was. Mijn zoon werd hierop ontzettend boos en zei; nee dat is ze niet, de belangrijkste in dit hele verhaal is de baby, niet zij en niet ik.

Er werden dingen verteld die niet klopte en uitspraken gedaan die mijn zoon kwetste maar de advocaat zei dat hij zich heel goed heeft gehouden.

Uiteindelijk werd er door moeder en haar vertegenwoordigster aangegeven dat er wel gewerkt kan worden aan een omgangsregeling, maar dat er dan eerst zekerheid moet komen of hij wel werkelijk de vader is, want mevrouw had met nog iemand het bed gedeeld. De advocaat stelde voor om dan een DNA test te doen en de kosten door 2 te delen. Nou direct drama want dat kon ze niet betalen. Mijn zoon zei dat hij die zelf wel wilde betalen. Afgesproken werd dat zodra de test binnen was er een dag en tijd werd afgesproken om de test op kantoor van de advocaat uit te voeren. 

Aangezien mijn zoon in 3 ploegen werkt en die week vroege dienst had heeft hij op donderdagavond de test gedaan bij de advocaat en moeder en kind zijn de volgende dag rond het middaguur op kantoor gekomen voor de test. Mijn zoon gaf de voorkeur aan allemaal tegelijk, maar moeder kon pas vrijdag en aangezien hij niet voor elke afspraak steeds vrij wil vragen hebben ze dus apart de test gedaan. Deze is dezelfde dag aangetekend door de advocaat op de post gedaan.

De uitslag heeft 2 weken op zich laten wachten en heeft moeder enkele keren de advocaat gemaild en haar beklag gedaan over het een ander. Zo ook dat ze het er niet mee eens was dat de test afzonderlijk was gedaan en dat ze wil dat ze tegelijk de uitslag krijgen. 

Na 2 lange weken wachten heeft mijn zoon afgelopen vrijdag de uitslag gekregen;

Hij is de vader van zijn dochtertje, wat was hij blij en trots en wat ben ik een gelukkige moeder dat ik een zoon heb die niet opgeeft en nu nog harder wil vechten voor zijn kindje dat hij sinds begin maart niet meer heeft mogen zien. 

Direct hebben mijn moeder, mijn zus en ik spulletjes gekocht en een taart besteld, zijn beste vrienden gebeld en mijn zoon gezegd dat hij de volgende dag om 14.00 uur bij oma moest zijn. We hebben de boel versierd met vlaggetjes en ballonnen met It's a girl roze bordjes en servetjes. Ik heb snel een goede vriendin van mijn zoon opgehaald met haar dochtertje ( precies 1 maand jonger ) en de rest kwam iets later. Mijn zoon kwam binnen en was compleet verrast, hij vond het helemaal geweldig. Van mij en mijn ouders heeft hij een fotoshoot kado gekregen en mijn zus had mij om foto's gevraagd die ik had van de kleine meid. Samen hebben we een liedje uitgezocht en heeft mijn zus een super leuk filmpje gemaakt voor hem. Hij was helemaal aan het stralen. Even later kwam zijn beste kameraad en kort daarna nog een goede vriendin met haar 2,5 oude zoontje. Helaas heb ik niet van al zijn vrienden contactgegevens en mijn zoon vroeg of hij nog iemand mocht bellen om te komen die hij er wel graag bij wilde. Natuurlijk mocht dit, dit was zijn dag. Het was ontzettend gezellig, hebben herinneringen opgehaald en natuurlijk over de hele situatie nagepraat. De man van mijn zus sloot na zijn werk nog aan en rond 18.00 uur kwam mijn oudste zoon na zijn werk nog langs. Mijn moeder de lieverd bakte voor iedereen broodjes frikandel dus het feest was compleet.  Gezellig druk maar o zo leuk. 

Nu is het afwachten hoe de afspraken nu gaan verlopen en hebben we aankomende week nog contact met de advocaat over welke stappen er genomen gaan worden. 

Wat fijn dat er, toch tamelijk onverwacht, een DNA test gedaan kon worden en er nu duidelijkheid is. Fijn dat je zoon zo voor zijn dochter gaat. Hopelijk komt er nu wel een goede omgangsregeling zonder al te veel gedoe en kan het stof zakken. Het zal voor de moeder ook een geruststelling zijn om nu te weten wie echt de vader is.

Van harte felicitaties met de geboorte van je kleindochter en dochter, voor jou en je zoon!

Wat fijn dat er nu duidelijkheid is over het vaderschap!! En wat fijn dat jullie dit als familie en vrienden zo mooi hebben opgepakt voor je zoon!!

Gefeliciteerd met je kleindochter. Ik hoop dat jullie als familie een fijne band met haar kunnen opbouwen. 

Eindelijk duidelijkheid! Wat goed dat dit heeft kunnen gebeuren, en ook nog formeel, met medewerking van moeder, zodat het ‘out in the open’ is en uitgangspunt voor verder handelen. Supermooi hoe jullie als familie om je zoon heen gaan staan en ook gewoon van harte vieren dat hij een nieuw lid aan de familie heeft toegevoegd. Nu kunnen we je ook zonder reserve gelukwensen met je kleindochter: Gefeliciteerd! Dit meisje is op een ‘ongemakkelijke’ manier op de wereld gekomen maar ze wordt in ieder geval zeer gewenst en verwelkomd! Dat kan voor haar heel belangrijk zijn en worden als ze het verhaal van haar leven, gaat vertellen. Ik hoop dat dit het startschot is voor zich uitbreidende mogelijkheden om je kleindochter te leren kennen en lief te hebben. Het zal niet ineens van een leien dakje gaan maar hopelijk geeft dit wel, ook juridisch, wat houvast voor je zoon om wat dichter bij haar te kunnen komen en zijn vaderrol te gaan invullen. Succes!

Romi-1997, ik lees je bericht met tranen in mijn ogen. Wat ontzettend mooi. Wat doet je zoon het goed, wat heeft hij goed op een rijtje wat er speelt. En wat mooi dat jullie als familie dit zo gevierd hebben! Natuurlijk, de viering van een geboorte, een kleindochter voor jou. Maar ook de viering van het einde van een heel lange periode van onzekerheid. Je zoon is nu veel minder vatbaar voor manipulaties van de moeder. Het verhaal is niet voorbij, er zullen nog heel wat hobbels komen. Maar ik vind dit zo mooi. Ik zou willen dat iedereen die denkt dat het om de moeder gaat en dat de vader hooguit interessant is als hij geld heeft, dat die jullie verhaal zou lezen.

Ik kan me voorstellen dat je ontzettend trots bent op je zoon. Ik hoop dat je kleindochter een beetje van zijn sterke persoonlijkheid zal meekrijgen, dat hij een reële kans krijgt om zijn rol als vader in te vullen en dat hij ooit, op een dag, net zo trots kan zijn op zijn dochter als jij nu bent.

Gefeliciteerd.

Tsjor

Wat fijn dat je zoon, nu uit de zekerheid dat hij vader is, van zijn dochter mag houden.

Romi, gefeliciteerd met je rol als oma. Geniet ervan.

Gefeliciteerd, onverwacht gekomen maar het meisje is welkom bij jullie.

Dit zal geen makkelijk traject worden met deze moeder maar ik hoop dat je zoon zijn rol als vader kan uitvoeren zoals hij dat wenst.

Mooi om te lezen dat hij heel goed voor ogen heeft dat zowel hij als de moeder een belangrijke rol hebben maar dat hun dochter de belangrijkste is.

Romi-1997

Romi-1997

24-05-2021 om 09:36 Topicstarter

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties, ook mijn zoon was er even stil van toen ik het hem voorlas. oooh wat lieff was zijn reactie.

Kort daarna zaten we nog wat te kletsen en opeens krijgt hij meldingen op zijn mobiel, hij kijkt en zegt what the fu..  ik vroeg wat er was en hij zei; ik krijg ineens een berichtje van haar en filmpjes van de kleine... dat was zo'n prachtig moment, we waren er allemaal stil van. Zo'n leuke filmpjes dat ze ligt te brabbelen en met haar speentje speelt. Hij liet het ook aan mijn pa ( 81) zien, kijk opa ik krijg nu net een filmpje van de kleine. Mijn vader vond het geweldig oooh jaah die beginnen dadelijk al te praten wat lief .

Mijn zoon heeft haar bedankt voor de leuke filmpjes en ze hebben afgesproken om deze week te proberen iets in te plannen om samen bij de advocaat tot een opstart van de omgangsregeling te komen. Hij heeft haar ook verteld dat hij in ploegen werkt en dus moet kijken welke dienst en op welk tijdstip hij kan met uitleg hoe zijn diensten eruit zien. Dus hopelijk begrijpt ze nu beter dat er hier rekening mee moet worden gehouden als er afspraken worden gemaakt.

Wat hebben we een bijzonder en mooi weekend achter de rug met alleen maar mooie momenten

ook hier een meelezer vanaf moment 1. Ook dit laatste bericht, ik krijg het er warm van, wat hoop ik voor je zoon (geweldige vent zo te lezen!) en jou dat het contact met dochter en kleindochter blijft en uitbreidt.

Wat fijn om te lezen!! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.