Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Hoe doorstaan jullie jong-volwassenen de lockdown?


En nu nog afwachten of het ook echt gaat gebeuren.  Universiteiten mochten per 14 januari open maar dochter heeft nog steeds deels online colleges. Onder het mom van dat er niet halverwege een periode omgeschakeld kon worden.  Inmiddels is de volgende periode begonnen en zijn er nog steeds online colleges. Ik hoop zo dat colleges live moet als alle maatregelen worden opgeheven. 

Bakblik schreef op 14-02-2022 om 20:14:

En nu nog afwachten of het ook echt gaat gebeuren. Universiteiten mochten per 14 januari open maar dochter heeft nog steeds deels online colleges. Onder het mom van dat er niet halverwege een periode omgeschakeld kon worden. Inmiddels is de volgende periode begonnen en zijn er nog steeds online colleges. Ik hoop zo dat colleges live moet als alle maatregelen worden opgeheven.

maar dat moet toch ook al, dan ligt dat aan de school

MamaE schreef op 30-01-2022 om 13:27:

Inderdaad belachelijk dat scholen net doen alsof live colleges niet meer kunnen.
Tuurlijk kan het zijn dat er studenten (of de docent) in quarantaine moeten, maar dat duurt geen weken achter elkaar en mensen die thuis moeten blijven sluiten online aan.
Overigens snap ik het best als studenten in kleine groepjes samen colleges volgen. Als het steeds hetzelfde groepje is, kun je elkaar ook makkelijk informeren als er iemand besmet is.
Feesten bij vreemden, daar snap ik nu echt helemaal niks van. Mensen die ik niet ken hoeven niet bij mij thuis op een feestje te komen en ik ga ook niet naar hun, ook niet buiten een pandemie, laat staan als die nog bezig is.

Even de veiligheid los gezien, Veel jongvolwassen vinden het vaak leuk om ook nieuwe mensen te ontmoeten. Dat kan/kon nu bij deze huisfeesten.
En wanneer je samen met vrienden bent is het toch al een stukje veiliger.


Zeker met uitgaan in de horeca zullen veel mensen ook  anderen ontmoeten die ze nog niet kennen. De wereld ontdekken.

Ik begrijp dat je daar als volwassene misschien minder behoefte aan hebt
(Ook niet alle jongvolwassenen).


Pief schreef op 14-02-2022 om 19:56:

Alle regels gaan eraf. Volgende week al

https://nos.nl/artikel/2417352-kabinet-wil-sneller-versoepelen-samenleving-per-25-februari-grotendeels-open

Blij dat het de goede kant op gaat.
Zo langzaam aan richting de lente is dat zeker fijn.

Friezinnetje schreef op 14-02-2022 om 20:21:

[..]

maar dat moet toch ook al, dan ligt dat aan de school

Dat ligt ook aan de school ja. Heel jammer. 

Bakblik schreef op 14-02-2022 om 20:14:

En nu nog afwachten of het ook echt gaat gebeuren. Universiteiten mochten per 14 januari open maar dochter heeft nog steeds deels online colleges. Onder het mom van dat er niet halverwege een periode omgeschakeld kon worden. Inmiddels is de volgende periode begonnen en zijn er nog steeds online colleges. Ik hoop zo dat colleges live moet als alle maatregelen worden opgeheven.

Hier ook. Ik duim mee, maar universiteiten hebben veel autonomie.

Als alles open mag hebben scholen toch geen argumenten meer om nog langer online te blijven. Onderwijs mocht al een maand fysiek. Als studenten straks wel drie keer per week naar de kroeg en de discotheek mogen maar nog steeds niet naar college vind ik dat een heel fout signaal van de universiteiten/hogescholen. Genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat het belangrijk is en dat studenten het vooral mentaal nodig hebben om samen te komen. Er zijn vast docenten die het wel makkelijk vinden om opnames van een paar jaar geleden online te zetten, en ik snap best de werkdruk op universiteiten heel hoog is, maar de studenten hebben daar geen schuld aan en hoeven er dan ook niet de dupe van te zijn.

Wij geven college op de campus, maar zetten ook colleges van vorig jaar online voor studenten die in quarantaine zitten, missen ze minder. Er was geen personeel om nieuwe opnames te maken, maar er is ook niet zoveel gewijzigd. 

De colleges van vorig iaar naar dit jaar overhevelen was een hele klus, niet erg gebruiksvriendelijk.

De collegezalen mogen weer vol. De universiteiten en hogescholen hebben geen excuus meer om geen fysiek onderwijs te geven.

Daglichtlamp schreef op 15-02-2022 om 19:22:

De collegezalen mogen weer vol. De universiteiten en hogescholen hebben geen excuus meer om geen fysiek onderwijs te geven.

Ja! Het werd letterlijk gezegd 😀

Daglichtlamp schreef op 15-02-2022 om 19:22:

De collegezalen mogen weer vol. De universiteiten en hogescholen hebben geen excuus meer om geen fysiek onderwijs te geven.

Pief schreef op 15-02-2022 om 19:23:

[..]

Ja! Het werd letterlijk gezegd 😀

Zeggen en doen is 2. Als de universiteit zegt niet middenin een periode om te kunnen schakelen heb ik er een hard hoofd in dat dochter volgende week alle colleges op locatie heeft.

Bakblik schreef op 15-02-2022 om 19:39:

[..]

[..]

Zeggen en doen is 2. Als de universiteit zegt niet middenin een periode om te kunnen schakelen heb ik er een hard hoofd in dat dochter volgende week alle colleges op locatie heeft.

Ja dat besef ik ook, maar er werd tijdens de persconferentie wel heel veel nadruk gelegd op de schade bij jongeren. Je moet je toch echt diep schamen als je als docent nu nog online les gaat geven. Wat mij betreft worden fysieke colleges verplicht voor iedereen, tenzij aantoonbaar extra kwetsbaar. 

Pief schreef op 15-02-2022 om 19:59:

[..]

Ja dat besef ik ook, maar er werd tijdens de persconferentie wel heel veel nadruk gelegd op de schade bij jongeren. Je moet je toch echt diep schamen als je als docent nu nog online les gaat geven. Wat mij betreft worden fysieke colleges verplicht voor iedereen, tenzij aantoonbaar extra kwetsbaar.

Helemaal mee eens.  Gelukkig zit dochter steeds meer en paar studenten bij elkaar om de online colleges te volgen.  Dan hebben ze toch contact met elkaar al is het dan niet met alle studenten. 

Tango

Tango

15-02-2022 om 22:26 Topicstarter

Hier wordt door dochter al weer volop plannen gemaakt voor bezoeken aan festivals e.d. Wel viel haar op dat heel veel festivals enorm veel duurder zijn geworden, wat natuurlijk logisch is gezien het verlies dat er is geleden. 
Zelf hoef ik nog niet zo nodig hoor, hoewel ik wel onlangs kaartjes had gekocht voor het zomerfestival hier in het dorp. Dat is gelukkig pas in juli dus kan ik rustig aan het idee wennen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.