Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Hoe doorstaan jullie jong-volwassenen de lockdown?


Vaak is het argument tegen 2 of 3G: je bent als gevaccineerde nog steeds besmettelijk. Klopt, maar je wordt niet meer ernstig ziek en dat is nou juist het doel. dus voor mij mag het worden ingezet. Zelfs in het (hoger) onderwijs, als dat het alternatief is voor de hele boel dichtgooien. Maar misschien zijn er meer alternatieven. Hij lijkt me in ieder geval de moeite als serieuze optie waard. 

Het moet nu klaar zijn met de lockdowns voor iedereen. Wie zich niet wenst te laten vaccineren moet worden geweerd van alle plekken waar hij of zij besmet kan raken en zorg nodig hebben.
Het alternatief: speciale Covid-ziekenhuizen en vol is vol. 
Is dat wenselijk? Nee. Maar altijd nog wenselijker dan 15% van de samenleving die de overige 85% gijzelt. 

ik ben heel blij dat basis en voortgezet open gaan, maar wat verdrietig voor mbo en verder.   Mijn hart breekt voor ze

Thomass schreef op 03-01-2022 om 16:51:

[..]

kon jij een jaar geleden bedenken dat er zoveel idioten zijn die weigeren om zich gewoon te laten vaccineren? Ik niet, sorry.

Dat had de politiek prima kunnen bedenken, bovendien gingen ze altijd uit van een minimale vaccinatiegraad van 85%

AlisonH schreef op 04-01-2022 om 10:34:

Het moet nu klaar zijn met de lockdowns voor iedereen. Wie zich niet wenst te laten vaccineren moet worden geweerd van alle plekken waar hij of zij besmet kan raken en zorg nodig hebben.
Het alternatief: speciale Covid-ziekenhuizen en vol is vol.
Is dat wenselijk? Nee. Maar altijd nog wenselijker dan 15% van de samenleving die de overige 85% gijzelt.

Ja maar dan hoef je dus niet de jongeren te weren. Gevaccineerd of ongevaccineerd, de kans dat zij op de IC of in het ziekenhuis terecht komen is relatief klein. Dus wat mij betreft juist eerder 2g of 3g op de werkvloer dan voor studenten.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

04-01-2022 om 10:55

Envelop schreef op 04-01-2022 om 10:52:

[..]

Dat had de politiek prima kunnen bedenken, bovendien gingen ze altijd uit van een minimale vaccinatiegraad van 85%


Waarom had “de politiek” dat kunnen bedenken? Aan het rijksvaccinatieprogramma doet 95% mee. 

Hier ook twee verdrietige WO-studenten. Ze hebben echt het gevoel dat de overheid hen helemaal niet ziet. Niet met de compensatie voor het leenstelsel en nu ook niet met de lockdown. Tentamenperiode komt eraan en er heerst grote onzekerheid over of de universiteiten daar toch weer een online draai aan geven, of dat het toch fysiek blijft. 
Gelukkig zijn we deze vakantie nog even een paar dagen weggeweest. In een plaats waar een streng 2G beleid was, maar waar alles open was, ook 's avonds. Je had ze moeten zien, zo blij...

Ademes schreef op 04-01-2022 om 10:59:

Hier ook twee verdrietige WO-studenten. Ze hebben echt het gevoel dat de overheid hen helemaal niet ziet. Niet met de compensatie voor het leenstelsel en nu ook niet met de lockdown. Tentamenperiode komt eraan en er heerst grote onzekerheid over of de universiteiten daar toch weer een online draai aan geven, of dat het toch fysiek blijft.
Gelukkig zijn we deze vakantie nog even een paar dagen weggeweest. In een plaats waar een streng 2G beleid was, maar waar alles open was, ook 's avonds. Je had ze moeten zien, zo blij...

Tentamens mogen gewoon fysiek.

Ik word wel superblij van die twijfeltelefoon en ook hoeveel daar wel niet heen wordt gebeld . Dat soort dingen hadden ze natuurlijk meteen al moeten inzetten. Ook het besef dat niet iedereen elke dag het nos-journaal kijkt en de persconferenties met als dieptepunt dat verhaal van van Dissel
De cultuur hier is toch van: zoek het zelf maar uit, iedereen kan zich overal goed over informeren, we zijn een 'intelligent' land, niet dus.
En vooral op Rutte blijven stemmen.

Daglichtlamp schreef op 04-01-2022 om 11:00:

[..]

Tentamens mogen gewoon fysiek.

Klopt hoor, maar ze zijn gewoon heel bang dat de uni's daar toch weer in gaan veranderen. Omdat juist de situatie in de tentamenhal zo 'onveilig' is qua corona. Ze hebben nu zo vaak meegemaakt dat heel kort van te voren de regels toch weer veranderden, dat ze er geen vertrouwen meer in hebben. En dat is zo jammer.

Daglichtlamp schreef op 04-01-2022 om 11:00:

[..]

Tentamens mogen gewoon fysiek.

Tentamens zijn nou niet bepaald gelegenheden waar je door interactie en een rijk onderwijsaanbod tot leren en kritisch denken en sociale ontwikkeling komt.

EmmaT schreef op 04-01-2022 om 07:45:

Maar 1G is toch helemaal niet realistisch? Er is nu al veel te weinig testcapaciteit! In het (hoger) onderwijs gaat het ook zeker niet gebeuren. Elke dag testen bij de deur, dat doen ze zelfs in Denemarken niet. Dan gooien ze liever de hele boel dicht, lekker makkelijk.
Ik heb trouwens niemand gehoord over ventilatie in het hoger onderwijs, dat zal ook wel te duur zijn.

Het valt op dat in de media iedereen roept dat jongeren weer naar school mogen en ook sporten in de avond. Kinderen bedoelen ze natuurlijk. Jongeren (jongvolwassenen) mogen nog steeds niks.

Aha, fout, ik bedoelde dus 2G. Dus kapper, theater, restaurant etc. 

Bakblik schreef op 04-01-2022 om 08:21:

[..]

Nou ja, ook goed. Maar het klopt niet dat hij (ongevaccineerd) kan doen waar hij zin in heeft een dat er plek voor hem is op de ic als hij besmet wordt een dat mijn oudste (gevaccineerd) haar hele ontwikkeling stil moet leggen om dat mogelijk te maken.

Ja eens maar de maatregelen gaan er niet over dat we niet willen dat die buurman dood gaat, we willen niet dat hij de IC bezet. Dat hij zijn leven riskeert is het probleem niet.

Daglichtlamp schreef op 04-01-2022 om 10:53:

[..]

Ja maar dan hoef je dus niet de jongeren te weren. Gevaccineerd of ongevaccineerd, de kans dat zij op de IC of in het ziekenhuis terecht komen is relatief klein. Dus wat mij betreft juist eerder 2g of 3g op de werkvloer dan voor studenten.

2G wordt denk ik alleen voor alle niet-essentiële zaken en dus niet voor onderwijs, werk en de supermarkt. 
Dan moeten dus nog steeds de jongeren vaccineren en boosteren terwijl het virus zelf niet erg gevaarlijk voor ze is, maar dat is dan maar zo. Allebei mijn kinderen zitten daar niet mee, er heerst nou eenmaal een pandemie. 

Ademes schreef op 04-01-2022 om 10:59:

Hier ook twee verdrietige WO-studenten. Ze hebben echt het gevoel dat de overheid hen helemaal niet ziet. Niet met de compensatie voor het leenstelsel en nu ook niet met de lockdown. Tentamenperiode komt eraan en er heerst grote onzekerheid over of de universiteiten daar toch weer een online draai aan geven, of dat het toch fysiek blijft.
Gelukkig zijn we deze vakantie nog even een paar dagen weggeweest. In een plaats waar een streng 2G beleid was, maar waar alles open was, ook 's avonds. Je had ze moeten zien, zo blij...

Dit herken ik. Wij zijn ook een paar dagen weg geweest, was al geboekt voor de lockdown. Uit eten, naar een pretpark, naar de film, naar een museum… ze hebben zo genoten. Wij ook natuurlijk. Streng beleid, maar wel alles open. Juist dat de rest van Europa andere keuzes maakt, maakt deze lockdown voor mij moeilijker te verteren dan alle andere. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.