Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Hoe help ik mijn dochter (19) die slecht voor zichzelf zorgt?


Maria1611

Maria1611

18-09-2021 om 14:03 Topicstarter

"Mogelijk dat de vriendinnen van haar zusje vrolijker zijn dan de meiden waar zij vriendschap mee kan maken. Soort van stille jaloezie, die ze mogelijk compenseert met een jongen."

Daar heb ik zelf ook aan gedacht.

Maar ze heeft nu toch iemand ontmoet die ze erg graag mag. Dat is ook heel belangrijk; het hoeft niet altijd een groep meiden te zijn.

Maria1611 schreef op 18-09-2021 om 14:03:

"Mogelijk dat de vriendinnen van haar zusje vrolijker zijn dan de meiden waar zij vriendschap mee kan maken. Soort van stille jaloezie, die ze mogelijk compenseert met een jongen."

Daar heb ik zelf ook aan gedacht.

To, je denk echt zo ongeveer altijd negatief over je eigen kind. Ook dit is een negatieve aanname. 

Ze heeft een relatie en ook dat wordt weer negatief uitgelegd. 

Maria1611

Maria1611

18-09-2021 om 21:15 Topicstarter

'Maar ze heeft nu toch iemand ontmoet die ze erg graag mag. Dat is ook heel belangrijk; het hoeft niet altijd een groep meiden te zijn.'

Dat is ook zo en dat is prima.

Hoe gaat het nu, Maria?

IK vroeg me af, heb je wel eens overwogen om een familieopstelling te doen? Ik ben daar zelf toentertijd ingerold toen ik zelf behoorlijke problemen had met Middelste Door, het heeft me enorme inzichten verschaft en vanaf dat moment ging het heel veel beter met onze relatie, puur doordat ik een andere houding naar hem kon aannemen. 

Maria1611

Maria1611

24-09-2021 om 23:26 Topicstarter

Hoi Roos,

Ik was even van de radar. Even alles laten bezinken. Het gaat nu best redelijk. Ik probeer echt niet de control freak te zijn. Dat is soms lastig, zeker wanneer ik haar niet kan bereiken terwijl het echt nodig is. Voor mijn ouders, haar oma en opa, is ze heel lief en behulpzaam. Ik heb haar daar een dikke pluim voor gegeven. Maar misschien moet ik dat niet teveel doen...
Familie opstellingen, daar ben ik niet bekend mee. We interessant!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.