Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Hoe is het met de reislustigen?

Hoi is het met jullie kinderen in een ver land?
Miriam? Reina?
hebben jullie je kinderen onlangs nog gezien,en hoe lang duurt het nog voor ze weer thuiskomen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

01-03-2010 om 22:23

Hier

Zoon is nu ruim een jaar weg, we zijn ruim 4 maanden geleden daar bij hem geweest. Het ziet er naar uit dat hij zich over 10 dagen weer op Nederlandse bodem begeeft!! (Zijn moeder telt de dagen af ) Hij komt niet meer thuis wonen, maar wel vlakbij, ben benieuwd hoe lang hij het dit keer uithoudt in ons kikkerlandje

Noor

Noor

01-03-2010 om 23:30

Reina

Wat fijn! Geniet van het aftellen en de dagen daarna.

sus-anne

sus-anne

02-03-2010 om 07:41 Topicstarter

Reina

is hij alweer een jaar weg?? wat gaat dat snel!( voor jou vast niet)heerlijk dat hij binnenkort weer thuis is.
geniet daarvan,voor je het weet is er weer een nieuw plan om weg te gaan

reina

reina

02-03-2010 om 17:34

Susanne

ja, vorig jaar eind februari is hij vertrokken. Het lijkt aan de ene kant best snel gegaan, maar als ik bedenk wat ik allemaal heb gedaan en waar ik allemaal ben geweest in de tijd dat hij weg was lijkt het ook weer héél lang En ja, die nieuwe plannen, die komen vast en zeker, maar dat is van later 'zorg'.

sus-anne

sus-anne

03-03-2010 om 07:22 Topicstarter

Reina

ik weet het nog,mijn zoon was in die periode op wereldreis,en jouw zoon ging toen weg.
en jullie hebben allebei veel meegemaakt in het afgelopen jaar,dus jullie hebben elkaar vast heel veel te vertellen!
aftellen maar,en geniet straks van de tijd dat hij thuis is!

reina

reina

11-03-2010 om 07:07

Toch niet vandaag....

In plaats van gezellig naar Schiphol om zoon op te halen ga ik gewoon werken . Midden in de nacht ging de telefoon, zijn vliegtuig was overboekt, en hij zit dus vast op het eiland.... Nu maar afwachten wanneer er wel een plekje in het vliegtuig is. Niet leuk.

Brianna F

Brianna F

11-03-2010 om 07:40

Balen

Klinkt als een gedeelte uit Lost.
Maar niet leuk, hoe lang kan het duren voor hij een volgende vlucht kan nemen?

sus-anne

sus-anne

11-03-2010 om 13:29 Topicstarter

Wat jammer

goh Reina,is eindelijk het jaar om,krijg je dit!
wat jammer,je zoon heeft ook echt altijd pech he?
ik hoop dat jij je zoon gauw in je armen kan sluiten.

reina

reina

11-03-2010 om 14:00

Sus-anne

Ja, inderdaad, hij is en blijft een pechvogel, knap hoe hij dat altijd weer voor elkaar krijgt We wachten maar af.....

Ik leef met je mee

Ach gus, Reina. Bij ons heeft dit soort geharrewar uiteindelijk drie weken geduurd. Dochter schreef "Kanaalkoorts noemen ze het. Het gevoel dat elke mijl die niet afgelegd is je twee mijl verder van huis brengt. " Beter kan ik het niet beschrijven.
Ze is weer thuis. Nou ja, thuis. Een paar dagen in de week is ze thuis, dan weer een hele week niet en dan weer even wel. We zijn een duiventil terwijl zij actief zich een positie verwerft in het zeemansleven. Cursussen, simulator varen, sollicitaties en gezellig netwerken. Het hoort er allemaal bij.
En dan zit ze daar... soms... in haar kamerjas. Dan kijk ik naar haar. Mijmerend. Een beetje bewonderend. En dan zegt ze 'Heb ik wat van je aan?' of 'Mag ik ook eens alleen zijn?'
*zucht*
Groet,
Miriam Lavell

reina

reina

11-03-2010 om 16:10

Miriam

Ja, dat is gek, als ze weer thuis zijn, zon woont straks niet meer hier, dus dat is anders dan de vorige keren. Hij baalt nu zelf heel erg, vond wonen daar prima, vond het afscheid-nemen naar, mensen met wie hij een band heeft opgebouwd na een jaar achterlaten, verheugt zich op het weerzien hier en dan sta je daar met je koffer, geen woonruimte meer, slaapplek is natuurlijk te regelen, maar leuk is anders. Dus ik duim dat het vanavond gaat lukken....

sus-anne

sus-anne

11-03-2010 om 19:12 Topicstarter

Miriam

Herkenbaar!Toen zoon terugkwam van wereldreis gaf hij me soms het gevoel alsof wij terug waren gekomen in zijn huis,in plaats van dat hij terug kwam in ons huis.
Hij zei soms letterlijk: kan het niet wat zachter ik wil nu weleens rust.
tja ,als je een tijd in je eentje op reis bent,valt het ook niet mee om weer terug te moeten naar de regels en de drukte van een zespersoonsgezin.

sus-anne

sus-anne

11-03-2010 om 19:14 Topicstarter

En reina?

Mag je vanavond eindelijk naar Schiphol?

reina

reina

11-03-2010 om 20:32

Sus-anne

Sowieso vanavond niet. Nog niets gehoord, dus het is maar de vraag of hij morgen aankomt (dan moet hij vanavond (Curacao-tijd) nog vertrekken en of dat nog gaat lukken??

sus-anne

sus-anne

11-03-2010 om 20:58 Topicstarter

Jeetje

Dit lijkt me zowel voor jou als voor je zoon heel erg frustrerend! ik hoop dat je snel bericht krijgt dat hij onderweg is,je geduld wordt zo wel op de proef gesteld!

Noor

Noor

11-03-2010 om 23:01

Reina

Wat vervelend zeg. Ik weet nog goed hoe ik me destijds verheugde op terugkeer dochter. Lijkt me erg frustrerend voor allebei. Sterkte. Hoop dat er snel duidelijkheid en vooral een vliegtuig is.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-03-2010 om 00:07

Goeiemorgen

Ik hoop dat je deze dag beter nieuws krijgt!

reina

reina

12-03-2010 om 09:30

Hij is gister weer onverrichterzake 'weggestuurd', vandaag hoort ie of er plek is in een vliegtuig wat vanavond vertrekt.... Gelukkig heeft ie het afgelopen jaar veel vrienden gemaakt, dus vervoer heen en weer en slaapplaats vinden is geen probleem.

Brianna F

Brianna F

12-03-2010 om 10:21

Duimen

Maar het blijft wel tergend, voor zowel hem als jullie.
Nu hij eenmaal afscheid heeft genomen, wil hij weg ook, anders blijf je bezig.
Maar duimen dat het vandaag wel lukt.

Asa Torell

Asa Torell

12-03-2010 om 20:32

Bah reina

wat enorm ergerlijk, ik hoop dat je snel beter nieuws hebt!

reina

reina

13-03-2010 om 11:30

't schiet niet op

Inmiddels geld terug en nu zelf op zoek naar een plek, want van hun hoef je niets te verwachten.... Mocht ie er zijn dan laat ik het weten, nu even mediastilte

reina

reina

15-03-2010 om 20:41

Eindelijk

Het lijkt erop dat zoon, met een vertraging van 5 (!) dagen, morgen eindelijk weer thuis komt! Bijna 13 maanden weg geweest.

Noor

Noor

15-03-2010 om 23:51

Fijn

Mooi bericht! Een fijne dag en dagen erna gewenst.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-03-2010 om 01:42

Gelukkig

Heeft hij ook nog het geluk dat de lente zich nu toch lijkt aan te dienen, dus niet zo heel koud meer. Fijne hereniging straks!

sus-anne

sus-anne

16-03-2010 om 07:33 Topicstarter

Heerlijk

wat zal je blij zijn Reina ,dat je hem éindelijk weer ziet!maak er een mooie dag van!

reina

reina

16-03-2010 om 14:06

En....

Het was super elkaar weer te zien én hij heeft de zon nog meegebracht ook !

Asa Torell

Asa Torell

16-03-2010 om 21:04

Hoera

wat heerlijk Reina, dat hij nu echt echt echt weer terug is!

Donderdag op bezoek

bij dochter die vanaf 22 januari in Madrid woont vanwege haar studie.
We hebben zo nu en dan contact via mail of skype, maar ik vind het heerlijk om haar weer even live te kunnen zien en spreken.
Zit wel met een dilemma, want ik ga er naar toe samen met mijn moeder, stiefzus en schoonzus. Heb een beetje spijt dat ik niet eerst een keer samen met mijn man kan gaan.
Nu is het een uitje voor de dames en heb ik me voorgenomen om in ieder geval een avond alleen met dochter door te brengen, hetgeen niet helemaal goed gevallen is bij in ieder geval mijn moeder.
Zij reageerde: "ja logisch dat snap ik wel" en voegde er direct aan toe: "maar de bedoeling was dat we gezamelijk iets gingen ondernemen".
Waarop ik heb gezegd dat het in dit geval én én wordt.
Heb me voorgenomen om ook echt vast te houden aan dit voornemen en het ook uit te voeren.
Nu maar hopen dat dit ook gaat lukken zonder al te veel gedoe.

Reina, fijn dat je zoon weer in het land is!

Tirza G.

Tirza G.

16-03-2010 om 22:33

Hoera!

Voor Reinazoon, wat heerlijk!

Tirza

reina

reina

17-03-2010 om 06:58

Incar

Incar, veel plezier!
En ja, hier is het weer gewoon ( of eigenlijk ongewoon, want hij is de laatste 4 jaar veel meer in het buitenland dan thuis geweest, toch voelt dit als gewoon ).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.