Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Herald

Herald

15-10-2019 om 21:33

Kinderen zitten thuis en willen niet werken

Sinds een jaar ben ik gescheiden. In dit huwelijk hebben mijn ex vrouw en ik 2 kinderen gekregen die nu 21 en bijna 24 jaar zijn. Ex vrouw heeft psychische klachten en werkt daardoor ook niet.

De jongste heeft een afgeronde mbo 2 opleiding. De oudste heeft een afgeronde mbo 4 opleiding.

Het volgende houdt mij erg bezig en ik weet eigenlijk ook niet meer hoe ik dat kan veranderen..

Beide kinderen werken niet, volgen geen opleiding en zitten wat thuis. Gamen, fantaseren over een eigen bedrijf (oudste) en af en toe een keer op stap. Eigenlijk zit de oudste al 2 jaar thuis. De jongste iets minder lang.
Komt verder niets uit. Zit niets bij.

Ik heb al heeeeel veel vacatures doorgestuurd en gecoached om een een baan te zoeken. Zonder baan geen geld, geen toekomst, geen huis. Schijnen ze zich totaal niet druk over te maken. Af en toe een brief schrijven (oudste) maar verder geen actie. Dit terwijl er echt voldoende vacatures zijn in de branche waarin beiden een opleiding hebben gevolgd. De jongste zelfs aan een betaalde BBL stage plek geholpen waar hij weer mee is gestopt.

Moeder zit er niet achteraan. Psychische klachten en heeft ook nog nooit gewerkt. Ze wonen bij moeder.

Ik ben wel een beetje ten einde raad. Ik weet niet hoe ik dit moet veranderen..

Iemand tips? O ja. Wat ik wel weet is dat je als jong volwassene beter naar een derde luisterd.., maar dat terzijde

juf Ank

juf Ank

15-10-2019 om 21:39

waar

Leven ze van?

Lanza

Lanza

15-10-2019 om 22:00

Drie volwassenen

zonder inkomen. Hoe zit dat? Waar komt het geld dan vandaan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.