Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Tensy

Tensy

09-02-2020 om 19:46

Met deze storm de weg op

Wat zouden jullie doen? Zoon wil terug naar studentenkamer in de auto met vriendin van 21 die rijdt. Ik lees net dat de ANWB adviseert niet de weg op te gaan als t niet perse hoeft. Ik heb aangegeven dat ik t het erg onverstandig vind. Er is geen college maandag, geen tentamen, maar hij wil gewoon gaan.
Vriendin kan ik niet voor beslissen, maar ook die wil gewoon gaan. Houdt haar handen wel stevig aan het stuur, zegt ze.....
Zouden jullie er ook op aandringen dat ze morgenvroeg pas gaan? Ze hebben t hele weekend hier al geslapen dus de kamer is beschikbaar...

Flavia

Flavia

09-02-2020 om 19:56

Nope

Ik heb mijn ex net geappt dat dochter daar moet blijven, dan morgen maar héél vroeg op, of te laat op school.

rode krullenbol

rode krullenbol

09-02-2020 om 19:57

Ik zou inderdaad erop aandringen dat zij morgen pas vertrekken.

Zelf ben ik - sportfanaat toch - vandaag niet naar de sportschool geweest, vanuit de volgende overweging:

"Hoe tegenstrijdig zou het (wel niet) zijn om je leven in de waagschaal te stellen teneinde te gaan investeren in je gezondheid?"

Vervang 'gezondheid' door 'toekomst' en je hebt een mooie slagzin waarmee de twee zou kunnen proberen te overtuigen. Niet van hun domheid, maar van het belang om nog even lekker bij jou te blijven.

Rode krullenbol

Pooh bear

Pooh bear

09-02-2020 om 20:01

Handen aan het stuur.

Ik denk niet dat dat het probleem is. Er kan van alles de weg op waaien. Ik zou ook aandringen dat ze de weg niet opgaan.
Gelukkig is het weekend en kunnen veel mensen de keus maken de weg niet op te gaan. Als je moet werken zal dat een stuk lastiger zijn.

Niet gaan

We hebben dochter express al heel vroeg terug gebracht. Ze was om 9.40 terug van een paar dagen boedapest met vriendinnen. De treinen waren onzeker dus heeft man haar om 1045 gebracht om zelf terug te zijn voor de harde wind. No way dat er nu iemand de straat op gaat als het niet heel hard nodig is.
Je brengt niet alleen je zelf in gevaar maar ook de hulpverleners als er iets gebeurt.

Bied morgen een lunch aan op je kosten als ze morgen gaan.... zijn ze vast gevoelig voor 😉

Marinet

Marinet

09-02-2020 om 20:59

okay....

Nee ik zou het ook niet aanraden om nu nog de weg opgaan of het fijn vinden als een van mijn kinderen dat zou doen. Maar ik lees hier mensen die vandaag allerlei dingen niet gedaan hebben toen de storm nog helemaal niet op zijn hoogtepunt was? Niet gaan sporten enzo. Ik ben 62, heb een behoorlijk pittige chronische ziekte en ik ben gewoon naar een andere stad gaan fietsen vanmiddag. Heen om drie uur. Terug om vijf uur, geen centje pijn. En ik woon in het Westen van het land, 6 kilometer van de zee af.

Jawel

Zoon is vanavond gewoon vertrokken voor rit van 2 uur richting/langs kust. Hij grapte nog dat hij halverwege wel zou apoen hoe het ging 😄
Inmiddels is hij veilig aangekomen.
Zelf vandaag ook naar andere kant van het land gereden (en terug) voor sportwedstrijd jongste kind (in buitenlucht)
Ja het waaide flink maar verder niks aan de hand.

Hier ging t langs heen,welhele harde wind

Maar 20 kilometer verderop was er vanmiddag al echt veel schade. Dus t is niet zo dat t overal rustig was.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-02-2020 om 21:56

Gereden

Heen 15u, terug 20u. Niets gemerkt van de storm.

rode krullenbol

rode krullenbol

09-02-2020 om 22:05

Heu?

Waar ter wereld was je dan?

Hier heb ik nog maar ternauwernood mijn planten en tuinmeubilair kunnen behoeden voor destructie door ze van het dakterras naar binnen te slepen!

Rode krullenbol

Ad Hombre

Ad Hombre

09-02-2020 om 22:10

West

Ik kwam wel wat zwervende kliko's tegen, maar verder niks bijzonders. Mijn e-auto ligt wel wat zwaar op de weg.

rode krullenbol

rode krullenbol

09-02-2020 om 22:16

Ja maar ...

Dan heb je wel degelijk gevaar gelopen! Weet je wel hoe weinig mensen hun kliko's schoonhouden? Ik zou vanavond nog met je auto naar de wasstraat gaan, als ik jou was.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-02-2020 om 22:26

Hmmmm

Moet eerlijk zeggen dat ik het hier in de Betuwe best vind meevallen. Net nog met de honden uit geweest en het was goed te doen.
Tuinmeubels had ik wel netjes binnen gezet, maar zag net in de tuin dat ik de waterbak van de honden was vergeten en die staat nog gewoon waar dat ie stond.

Studiebol

Studiebol

09-02-2020 om 22:28

Extra vroeg gegaan

Ik heb de komende dagen een studieprogramma op ruim160 km van mijn woonplaats. ‘t Leek me al niet handig om morgen in de spits die kilometers te rijden en had al geregeld dat ik een nacht eerder kon inchecken in het hotel waar de cursus gehouden wordt. Vandaag vanwege de weersverwachting ook eerder dan gepland weg gegaan en het was niet echt lekker onderweg. Het was te doen, maar ik moest op momenten echt opletten om de auto goed op de weg te houden.
Ik was blij dat ik er voor het donker en voor de hevige regen was. En als ik het nu hoor gaan, ben ik blij dat ik de weg niet op hoef.

rode krullenbol

rode krullenbol

09-02-2020 om 22:41

"Mijn e-auto ligt wel wat zwaar op de weg."

Is dat soms omdat 'ie is gepantserd?

Tensy

Tensy

09-02-2020 om 22:51

Taalpolitie

Het is patsert. Niet gepanserd.

rode krullenbol

rode krullenbol

09-02-2020 om 22:56

Hmm ...

Ik zou in dezen een gepantserde patserbak zeker niet uitsluiten.

juf Ank

juf Ank

09-02-2020 om 22:57

tja...

21 he. Oud en wijs genoeg.

De weg op

Ik ben vandaag met auto van kust naar Brabant gereden en eind middag met trein vanuit Den Bosch naar Utrecht. Dat alles zonder problemen.

akkemarie

akkemarie

09-02-2020 om 23:33

Van Groningen naar Amsterdam

Kind is met vrienden naar concert van Sabaton. Meerderjarig dus....
Heb wel mijn auto meegegeven, 2000 of. Beter dan koekblikje.

Emmawee

Emmawee

10-02-2020 om 01:00

Net een ruim halfuur terug

Heb man en zoon opgehaald van eveneens Sabaton (AFAS live - 40 km van ons huis). Ben om 22:45 vertrokken, toen was het ergste voorbij. Een uurtje eerder zou ik niet zijn gaan rijden.
Vanmiddag om 16 uur heb ik de deelauto opgehaald. Ik was blij dat ik dat niet een uurtje later had gedaan.
Kortom: het ligt er nogal aan waar en hoe laat je rijdt.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-02-2020 om 07:52

E auto's zijn veel zwaarder dan benzineauto's vanwege de batterijen. Daardoor plakken ze a.h.w. meer aan de weg.

Merel

Merel

10-02-2020 om 09:59

Ook gereden midden van het land om 18.30 uur

Ik had geen zin om onverwacht bij vrienden te blijven logeren dus ben gewoon gaan rijden. Het waaide wel hard, dus beide handen goed aan het stuur, maar verder eigenlijk niets bijzonders gelukkig. Om 19.00 uur was ik weer veilig binnen.

Tango

Tango

10-02-2020 om 12:59

Proberen

Ben benieuwd of je ze hebt kunnen overtuigen. Ik had het ook zeker geprobeerd. Inderdaad lunch aanbieden of lekker ontbijtje had kunnen helpen...
Hier was dochter in de nacht van zaterdag op zondag elders gaan slapen. Ik appte haar dat ze op tijd terug moest komen i.v.m. de storm. Ze gaf aan dat ze evt. wel zou lopen, was namelijk op de fiets. Uiteindelijk kwam ze pas 's avonds en was keurig gebracht door de ouder van haar vriendin, met de auto, fiets achterin. Heel lief.
Zelf had ik een verjaardag van een vriendin in het midden van het land. Heb de trein genomen, waar ik anders de auto had gepakt. Wel steeds in de gaten gehouden of de treinen nog reden. Ging uiteindelijk prima, alleen op de terugweg reed de trein niet verder dan een bepaald station maar kon direct een vervangende bus pakken.
Als trein niet was gelukt had ik de afspraak afgezegd, vriendin had daar alle begrip voor.
Ik ben niet bang aangelegd maar als er gezegd wordt niet de weg op gaan als het niet nodig is, dan doe ik dat. Waarom onnodig risico nemen of andere mensen in gevaar brengen? Ik begrijp dat niet.

zebra

zebra

10-02-2020 om 13:37

iets vroeger dan normaal

heeft mijn man onze zoon naar een bushalte, zo'n 30 km verderop, gebracht zodat hij vanaf daar korter onderweg was naar zijn appartement. Hij was rond 20 uur aangekomen. Vanochtend pas vertrekken had niet zoveel verschil gemaakt, denk ik, ook dan nog harde wind. Wel wat takken op de weg maar hier nog niks gehoord over schade, vanochtend heb ik de fiets genomen naar het werk, moest best stevig doortrappen maar het was minder erg dan verwacht.

Emmawee

Emmawee

10-02-2020 om 14:53

Tango

"Ging uiteindelijk prima, alleen op de terugweg reed de trein niet verder dan een bepaald station maar kon direct een vervangende bus pakken."

Die bus lijkt me toch ook een flink gevaar op de weg. Het vervangend vervoer was hier gecanceld om die reden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-02-2020 om 16:26

Ja?

Hoezo wordt het veiliger in een bus? Daar gaat die boom ook doorheen en als iets gevoelig is voor wind is het wel een touringcar.

Dan rij ik nog liever zelf.

Niet gedaan overigens. De hele dag rhuis naar de gierende wind zitten luisteren en de zwiepende bomen rondom ons huis angstvallig in de gaten gehouden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.