Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Onvolwassen stiefdochter


Oh je hebt het zelf al over autistische trekken. Strooien met diagnoses is not done (zeker hier) maar ik moest hier meteen ook aan denken.
Niet alleen wat je partner betreft maar ook wb zijn dochter. Mócht dat spelen dan is het volkomen verklaarbaar dat ze minder sociaal gedrag vertoont en/of zich langzamer ontwikkelt. Zijn accepterende houding is misschien wel helemaal niet slecht voor het meisje of iig verdedigbaar.  (je schreef dat echt grensoverschrijdend gedrag door hem wel begrensd wordt.) 

Ook kan het heel goed zijn (ik zeg niet dát het zo is!) dat hij de emoties allemaal wel heeft maar gewoon niet weet hoe ze te communiceren.

Juutanne23 schreef op 11-03-2023 om 18:37:

[..]

Ik vind dit zeker geen normale reactie. Maar toen gingen er geen bellen bij me rinkelen. Wat ik hier hoop te vinden: het draadje is anders gelopen dan ik in eerste aanleg voor ogen had. En dat had ik niet verwacht. Het is een goede vraag wat ik hier hoop te vinden. Wellicht in eerste instantie hoop dat ik bevestiging kreeg dat ik gelijk had. Klinkt gek hè. Maar dat is natuurlijk onnozel. Laat I’ volstaan met te zeggen dat ik door jullie antwoorden opnieuw ook goed naar mezelf wil kijken.

Het is net alsof je het over mijn ex hebt, eigenlijk. Dat ik bij hem was, zei ook heel veel over mij. Later lukte dat niet meer, bij hem blijven, zelfs niet voor de kinderen: ik kon dat niet meer toen ik begon te ontwikkelen op emotioneel gebied. Ik las destijds het boek ‘het monsterverbond’ en toen werd mij duidelijk waarom ik zo’n afstandelijke man had uitgekozen (met autisme…). Het is altijd goed om eens na te gaan wat het nou precies is dat je tegenstaat. Soms duurt het even voor je daar achter bent. 

Als deze man autistische trekken heeft, begrijp ik hem opeens beter. En dan zou ikzelf meer een vriendschap zien met leuke uitstapjes, niet diepgaande gesprekken dan een relatie.
ben jij opzoek naar een emotioneel stabiele man?

Juutanne23

Juutanne23

12-03-2023 om 12:14 Topicstarter

ToetieToover schreef op 11-03-2023 om 20:12:

[..]

Het is net alsof je het over mijn ex hebt, eigenlijk. Dat ik bij hem was, zei ook heel veel over mij. Later lukte dat niet meer, bij hem blijven, zelfs niet voor de kinderen: ik kon dat niet meer toen ik begon te ontwikkelen op emotioneel gebied. Ik las destijds het boek ‘het monsterverbond’ en toen werd mij duidelijk waarom ik zo’n afstandelijke man had uitgekozen (met autisme…). Het is altijd goed om eens na te gaan wat het nou precies is dat je tegenstaat. Soms duurt het even voor je daar achter bent.

He5 is zeker goed om over mezelf na te denken. Dat maakt oo’ dat i’ het oa hier beschrijf. En ik realiseer me ook dat ik ook best ingewikkelde trekjes heb……

Ik zit dit al een tijdje te lezen en verbaas me over de richting die het neemt

Dus je hebt al twee jaar een relatie met je vriend die: (te) lief is, je fijne dingen mee doet die beslist niet saai is maar je hebt je twijfels over zijn eerlijkheid en moed tegenover jou terwijl hij wel alles voor je doet en over hebt? Is dit niet heel moeilijk doen?, Zou het kunnen zijn dat je wensen hebt die gewoon niet zijn in te vullen?

Wat mij beetje verbaasd is dat jij op een openbaar forum al een week over hem aan het schrijven bent waar hij onder andere door jou en forumleden narcistisch, autistisch genoemd is en beticht van verwaarlozen kinderen. Allerlei uitlatingen en conclusies door anderen over zijn vorige relatie terwijl niemand hem kent.

Ben jij zo eerlijk dat hij dit weet? Als ik hem zou kennen zou ik bijna adviseren om er zo snel mogelijk ervandoor te gaan. Dit is niet wat hij verdient. Zal hij niet doen want hij zal om jou geven maar hoe zou jij dat vinden als je hier achter zou komen?


Juutanne23

Juutanne23

12-03-2023 om 17:18 Topicstarter

JohanKay schreef op 12-03-2023 om 17:12:

Ik zit dit al een tijdje te lezen en verbaas me over de richting die het neemt

Dus je hebt al twee jaar een relatie met je vriend die: (te) lief is, je fijne dingen mee doet die beslist niet saai is maar je hebt je twijfels over zijn eerlijkheid en moed tegenover jou terwijl hij wel alles voor je doet en over hebt? Is dit niet heel moeilijk doen?, Zou het kunnen zijn dat je wensen hebt die gewoon niet zijn in te vullen?

Wat mij beetje verbaasd is dat jij op een openbaar forum al een week over hem aan het schrijven bent waar hij onder andere door jou en forumleden narcistisch, autistisch genoemd is en beticht van verwaarlozen kinderen. Allerlei uitlatingen en conclusies door anderen over zijn vorige relatie terwijl niemand hem kent.

Ben jij zo eerlijk dat hij dit weet? Als ik hem zou kennen zou ik bijna adviseren om er zo snel mogelijk ervandoor te gaan. Dit is niet wat hij verdient. Zal hij niet doen want hij zal om jou geven maar hoe zou jij dat vinden als je hier achter zou komen?

Hij weet dat ik op dit forum zit ja. En zijn autistische trekjes zijn hem bekend. Narcistisch heb ik niet in de mond genomen. 
En nee hij is het niet eens met wat hier soms gezegd wordt. 

JohanKay schreef op 12-03-2023 om 17:12:

Ik zit dit al een tijdje te lezen en verbaas me over de richting die het neemt

Dus je hebt al twee jaar een relatie met je vriend die: (te) lief is, je fijne dingen mee doet die beslist niet saai is maar je hebt je twijfels over zijn eerlijkheid en moed tegenover jou terwijl hij wel alles voor je doet en over hebt? Is dit niet heel moeilijk doen?, Zou het kunnen zijn dat je wensen hebt die gewoon niet zijn in te vullen?

Wat mij beetje verbaasd is dat jij op een openbaar forum al een week over hem aan het schrijven bent waar hij onder andere door jou en forumleden narcistisch, autistisch genoemd is en beticht van verwaarlozen kinderen. Allerlei uitlatingen en conclusies door anderen over zijn vorige relatie terwijl niemand hem kent.

Ben jij zo eerlijk dat hij dit weet? Als ik hem zou kennen zou ik bijna adviseren om er zo snel mogelijk ervandoor te gaan. Dit is niet wat hij verdient. Zal hij niet doen want hij zal om jou geven maar hoe zou jij dat vinden als je hier achter zou komen?


Get off your high horse. Gaa je ook even langs alle andere draadjes van dit forum? Daar geldt dit namelijk ook voor. 

JohanKay schreef op 12-03-2023 om 17:12:

Ik zit dit al een tijdje te lezen en verbaas me over de richting die het neemt

Dus je hebt al twee jaar een relatie met je vriend die: (te) lief is, je fijne dingen mee doet die beslist niet saai is maar je hebt je twijfels over zijn eerlijkheid en moed tegenover jou terwijl hij wel alles voor je doet en over hebt? Is dit niet heel moeilijk doen?, Zou het kunnen zijn dat je wensen hebt die gewoon niet zijn in te vullen?

Wat mij beetje verbaasd is dat jij op een openbaar forum al een week over hem aan het schrijven bent waar hij onder andere door jou en forumleden narcistisch, autistisch genoemd is en beticht van verwaarlozen kinderen. Allerlei uitlatingen en conclusies door anderen over zijn vorige relatie terwijl niemand hem kent.

Ben jij zo eerlijk dat hij dit weet? Als ik hem zou kennen zou ik bijna adviseren om er zo snel mogelijk ervandoor te gaan. Dit is niet wat hij verdient. Zal hij niet doen want hij zal om jou geven maar hoe zou jij dat vinden als je hier achter zou komen?


Je probeert je in te leven in haar vriend, begrijp ik hieruit. TO kan er niet zoveel aan doen dat er hier gespeculeerd wordt. Ik vind het juist wél heel gezond om met anderen over opvallend gedrag van je naasten van gedachten te wisselen. Dat geeft meer perspectief dan in een kringetje in je eigen hoofd te blijven ronddraaien. En een anoniem forum is dan net wat fijner omdat te doen dan bij de mensen die TO en haar vriend daadwerkelijk kennen. Het kan helpen om uit te vinden wat ze wil doen, hoe ze de relatie wil invullen. Het maakt verschil of hij “nu eenmaal zo is” (en zo zal blijven) of dat hij ook een probleem ervaart (en bereid is eraan te werken).

JohanKay schreef op 12-03-2023 om 17:12:

Ik zit dit al een tijdje te lezen en verbaas me over de richting die het neemt

Dus je hebt al twee jaar een relatie met je vriend die: (te) lief is, je fijne dingen mee doet die beslist niet saai is maar je hebt je twijfels over zijn eerlijkheid en moed tegenover jou terwijl hij wel alles voor je doet en over hebt? Is dit niet heel moeilijk doen?, Zou het kunnen zijn dat je wensen hebt die gewoon niet zijn in te vullen?

Wat mij beetje verbaasd is dat jij op een openbaar forum al een week over hem aan het schrijven bent waar hij onder andere door jou en forumleden narcistisch, autistisch genoemd is en beticht van verwaarlozen kinderen. Allerlei uitlatingen en conclusies door anderen over zijn vorige relatie terwijl niemand hem kent.

Ben jij zo eerlijk dat hij dit weet? Als ik hem zou kennen zou ik bijna adviseren om er zo snel mogelijk ervandoor te gaan. Dit is niet wat hij verdient. Zal hij niet doen want hij zal om jou geven maar hoe zou jij dat vinden als je hier achter zou komen?


Ik noemde ook het a-woord

Maar eigenlijk juist positief bedoeld. Hoewel ik echt een mega hekel heb aan labels. (Maar autisme zie ik niet als iets negatiefs perse) 
Maar ik lees dat de man behoorlijk afgeserveerd wordt in dit draadje. Ik vraag me echt af of dat eerlijk is. 
En nogmaals, vanuit dat a-perspectief zou de man het juist wel góed kunnen doen bij dochter waarbij wellicht ook wel wat asserigs speelt in mindere of meerdere mate. 
Dat blijft uiteraard ook een mening en afweging, je kunt ook vinden dat je júist bij ass stevig moet opvoeden. 
Ik ben het daar niet mee eens. (Geheel afhankelijk ook van betreffend kind) Opvoeden (afserveren) gebeurt al zo verschrikkelijk veel, automatisch, door de maatschappij. (Zie dit draadje van een heel vriendelijk forum, kun je nagaan) 

Ik zie opvoeden van iemand met ass (trekken) dan ook vooral als een gevecht tégen negatief zelfbeeld, afbrokkeling zelfvertrouwen en- respect etc. En dat is een enorme klus.

Opvoeden gaat vooral ook op een echt ándere manier. Een manier die voor buitenstaanders vaak lastig te snappen/zien is. Maar je ontkomt niet aan anders. 
Áls er al sprake is van fundamentele opvoeding, bekend is ook dat mensen met ass vaak dingen op hun eigen manier moeten doen en doof en blind zijn voor de input van anderen. 

Ik vul nu maar een hoop in. Maar wilde wel wat tegenwicht bieden tegen de vrij makkelijke conclusie dat het gaat om een slappe vent die zijn kinderen verwaaarloosd. 

Juutanne23

Juutanne23

12-03-2023 om 22:08 Topicstarter

Pinokkio schreef op 12-03-2023 om 19:36:

[..]

Ik noemde ook het a-woord

Maar eigenlijk juist positief bedoeld. Hoewel ik echt een mega hekel heb aan labels. (Maar autisme zie ik niet als iets negatiefs perse)
Maar ik lees dat de man behoorlijk afgeserveerd wordt in dit draadje. Ik vraag me echt af of dat eerlijk is.
En nogmaals, vanuit dat a-perspectief zou de man het juist wel góed kunnen doen bij dochter waarbij wellicht ook wel wat asserigs speelt in mindere of meerdere mate.
Dat blijft uiteraard ook een mening en afweging, je kunt ook vinden dat je júist bij ass stevig moet opvoeden.
Ik ben het daar niet mee eens. (Geheel afhankelijk ook van betreffend kind) Opvoeden (afserveren) gebeurt al zo verschrikkelijk veel, automatisch, door de maatschappij. (Zie dit draadje van een heel vriendelijk forum, kun je nagaan)

Ik zie opvoeden van iemand met ass (trekken) dan ook vooral als een gevecht tégen negatief zelfbeeld, afbrokkeling zelfvertrouwen en- respect etc. En dat is een enorme klus.

Opvoeden gaat vooral ook op een echt ándere manier. Een manier die voor buitenstaanders vaak lastig te snappen/zien is. Maar je ontkomt niet aan anders.
Áls er al sprake is van fundamentele opvoeding, bekend is ook dat mensen met ass vaak dingen op hun eigen manier moeten doen en doof en blind zijn voor de input van anderen.

Ik vul nu maar een hoop in. Maar wilde wel wat tegenwicht bieden tegen de vrij makkelijke conclusie dat het gaat om een slappe vent die zijn kinderen verwaaarloosd.

Ik werk zelf in de jeugdzorg en weet wat labels doen. Vaak niet veel goeds. En ik kan ook lachen om zijn autistische trekjes, daar kunnen we ook samen om lachen. En ik heb geen idee of zijn dochter ass trekjes heeft, het gaat er mij in eerste aanleg om dat zij in mijn ogen onfatsoenlijk gedrag vertoont naar hem en naar mij en dat dat weggelachen wordt. Het raakt mij als hij als voetveeg gebruikt wordt en ja dat zijn mijn normen en waarden dat weet ik. Maar na een lang gesprek vanochtend is de conclusie dat hij mij snapt maar dat hij het niet met me eens gaat zijn en dat hij geen last heeft van het gedrag van zijn dochter en dan is dat voor nu wat het is. En ja, ook bij mij is hij n pleaser zegt hij omdat hij weet dat ik op sommige dingen heftiger reageren dan hij en hij sommige dingen niet de moeite waard vind om er wat van te zeggen omdat hij weet dat we dan een meningsverschil krijgen. En ja, hij mag anders in en dingen komen anders bij hem binnen een dat kan en mag. Ik zal daar een weg in moeten vinden. En dat vind ik ingewikkeld.   

Ik wil toch even zeggen dat autisme niet betekent dat iemand geen gevoelens heeft. Het onvermogen om die te uiten is wezenlijk iets anders dan de afwezigheid ervan. 
Ik vind het ook bijzonder vreemd dat iemand na een huwelijk van 30 jaar NIKS voelt als zijn partner zonder reden van de ene op de andere dag vertrekt. Hoe dan?
Dat ondermijnend en vernederend gedrag hem niet raakt en daarmee blijkbaar oké is.
Ook een kind met ASS moet opgevoed worden. In de maatschappij kom je ook niet zomaar weg met beledigen, uitschelden, ondermijnen, vernederen en anderszins respectloos gedrag. Ook niet met een diagnose. En terecht. Het is een verklaring voor hoe dingen in je hoofd werken, geen excuus om alles maar te mogen.

MamaE schreef op 12-03-2023 om 22:46:

Ik wil toch even zeggen dat autisme niet betekent dat iemand geen gevoelens heeft. Het onvermogen om die te uiten is wezenlijk iets anders dan de afwezigheid ervan.
Ik vind het ook bijzonder vreemd dat iemand na een huwelijk van 30 jaar NIKS voelt als zijn partner zonder reden van de ene op de andere dag vertrekt. Hoe dan?
Dat ondermijnend en vernederend gedrag hem niet raakt en daarmee blijkbaar oké is.
Ook een kind met ASS moet opgevoed worden. In de maatschappij kom je ook niet zomaar weg met beledigen, uitschelden, ondermijnen, vernederen en anderszins respectloos gedrag. Ook niet met een diagnose. En terecht. Het is een verklaring voor hoe dingen in je hoofd werken, geen excuus om alles maar te mogen.

MamaE, overdrijven is ook echt een kunst. 
Ts heeft aangegeven dat haar partner zijn dochter wel aanspreekt op onfatsoenlijk gedrag. Maar niet op het nalaten van doen van klusjes of het bedanken voor een kado. 
Dat kun je natuurlijk ook scharen onder onfatsoenlijk gedrag, dat is ook een kwestie van normen. Maar het kan dus ook nogal ingewikkeld liggen. (Bijv bij ass) Het nalaten van klusjes kan met een hoop dingen te maken hebben dan en hoeft geen onwil te zijn.

Ts, ik zou zelf als ik in jouw schoenen zou staan proberen een positieve ingang te vinden bij het meisje. Mits je natuurlijk met hem verder wil.

Juutanne23

Juutanne23

13-03-2023 om 08:03 Topicstarter

Pinokkio schreef op 13-03-2023 om 00:59:

[..]

MamaE, overdrijven is ook echt een kunst.
Ts heeft aangegeven dat haar partner zijn dochter wel aanspreekt op onfatsoenlijk gedrag. Maar niet op het nalaten van doen van klusjes of het bedanken voor een kado.
Dat kun je natuurlijk ook scharen onder onfatsoenlijk gedrag, dat is ook een kwestie van normen. Maar het kan dus ook nogal ingewikkeld liggen. (Bijv bij ass) Het nalaten van klusjes kan met een hoop dingen te maken hebben dan en hoeft geen onwil te zijn.

Ts, ik zou zelf als ik in jouw schoenen zou staan proberen een positieve ingang te vinden bij het meisje. Mits je natuurlijk met hem verder wil.

Hoi.

Ik zou heel graag een positieve draai willen geven aan een vorm van relatie met zijn dochter. Echter vanaf dag 1 dat ik haar ontmoette gaat ze naar boven zodra ik er ben ( daar heeft vriend het al over gehad maar ze vindt het ingewikkeld om beneden te zijn met iemand anders dan haar vader en broer, heeft ws niets met mij te maken) en komt ook niet even gedag zeggen als ik er ben. Ik heb dat wel geprobeerd in het begin maar heb dat losgelaten. Ik vind het jammer, snap dat dat na 1 maand niet aan de orde is maar nu na twee jaar nog niet vind ik dus jammer. Ik spreek haar wel op verjaardagen of feestdagen. 

MamaE schreef op 12-03-2023 om 22:46:

Ik wil toch even zeggen dat autisme niet betekent dat iemand geen gevoelens heeft. Het onvermogen om die te uiten is wezenlijk iets anders dan de afwezigheid ervan.
Ik vind het ook bijzonder vreemd dat iemand na een huwelijk van 30 jaar NIKS voelt als zijn partner zonder reden van de ene op de andere dag vertrekt. Hoe dan?
Dat ondermijnend en vernederend gedrag hem niet raakt en daarmee blijkbaar oké is.
Ook een kind met ASS moet opgevoed worden. In de maatschappij kom je ook niet zomaar weg met beledigen, uitschelden, ondermijnen, vernederen en anderszins respectloos gedrag. Ook niet met een diagnose. En terecht. Het is een verklaring voor hoe dingen in je hoofd werken, geen excuus om alles maar te mogen.

Er is niet gezegd dat hij geen gevoelens heeft door autisme. Wel denk ik: als hij zelf zegt dat hij geen gevoelens heeft over het beëindigen van een dertigjarig huwelijk of een dochter die hem onfatsoenlijk behandelt, zit er niks anders op dan hem te geloven. Autisme of geen autisme.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.