Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Ov-chipkaart

Ik snap geloof ik weinig/niets van de ov-chipkaart en -dubbelerg- ik snap ook weinig van de sites die uitleg geven (dat laatste mss wel omdat ik na een paar zinnen denk kan dat niet makkelijker?). Ik lees dat mijn studerende dochter per 1 januari een ov-chipkaart moet hebben om te kunnen reizen met het OV. Ze heeft alleen nog steeds geen ophaalkaart. Op de site http://www.studentenov-chipkaart.nl/ type ik de eerste letter van haar achternaam in en dan lees ik dat ze haar "studentenreisprodukt" op moet halen tussen 13 en 22 januari. Jaaa en hoe moet dan dan de eerste paar weken van januari? En een studentenreisprodukt is dat het zelfde als een ov-chipkaart? Uitleg uitleg graag. Jaja dochter moet dat maar mooi zelf uitzoeken, haha, daar is ze al sinds 1 september mee bezig en die ophaalkaart is er nog niet eens dussuh .... En een moeder die zelden met het OV reist moet die ook aan de OV-chip binnenkort?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

30-12-2009 om 12:17

Eén ding kan ik voor je ophelderen

Het studentenreisproduct is de OV-chipkaart Mijn dochter had op de ophaalkaart al in augustus ofzo, ook weer zo overdreven. Die is al kwijt voor ze hem nodig heeft Zij schijnt het allemaal te snappen, althans, dat leid ik af aan haar ongeduldige ogengedraai en handengewapper als ik er over begin.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

30-12-2009 om 13:23

O en

een andere site (misschien duidelijker?)
www.studentenreisbewijs.nl

Tirza

Studentenreisproduct

Naar mijn weten is het studentenreisproduct níét de ov-chipkaart, maar het abbonnement (weekkaart of weekendkaart) die je op de ov-chipkaart laadt. De chipkaart krijgen ze thuisgestuurd, maar daarmee moet het reisproduct nog opgehaald worden. Dat kan dan weer niet op stations (daar kan je dat ding wel opladen), maar alleen in Albert Heijn winkels. Ik vind het allemaal maar niks, veel te ingewikkeld!

Myar

Myar

04-01-2010 om 22:55 Topicstarter

Hehe

Ik snap 't zo'n beetje. Eerst moet dochter een afhaalkaart voor de OV-chipkaart hebben (daar wacht ze op dit moment op). Dan moet ze 'm activeren en er vervolgens haar abonnement (weekend of week = studentenreisprodukt) op laden. En evt. saldo voor als ze buiten haar abo wil reizen. Maar deze maand wordt de papieren kaart van 2009 gedoogd dus voorlopig kan ze even verder reizen. Ik geloof dat madam doorheeft dat 't echt tijd wordt om e.e.a. te regelen en dat ik dat niet ga doen

Brianna F

Brianna F

05-01-2010 om 09:45

Snap 'm nog steeds niet

Corrigeer me als ik het fout zeg: dochter hier moet eerst een aanvraagformulier opsturen om een aanvraagformulier voor een OV chip kaart te krijgen? En dan het verhaal van Myar.
1e aanvraagformulier is nu zo'n 4 weken onderweg, als ze 'm deze week krijgt kan de aanvraag voor een chipkaart de deur uit en dan schijnt het nog zo'n drie weken te duren. Zal erom hangen of dat op tijd komt.
Ze kan 'm trouwens nog niet gebruiken want er zijn nog niet overal poortjes hier in Limburg en dat duurt nog wel even.
Wat trouwens als ze op 1 februari nog geen ov cipkaart heeft. Dure retourtjes kopen?

Klaartje

Klaartje

05-01-2010 om 19:18

Hier heeft zoon...

Zo gauw het kon al een pasfoto ingeleverd en voor zover hij weet aangevraagd, (vorig jaar??) maar kreeg de eerste week van december toch bericht dat hij nog niks had aangevraagd (zucht). Meteen gedaan en heeft nu een tijdelijke kaart ontvangen, maar dit is een weekend kaart en wilt een weekkaart. Zijn oude kaart is een weekkaart. Nu komt hij morgen naar huis en heeft begrepen dat deze maand de oude kaart nog gebruikt kan worden. Hij gaat dus morgen zijn oude kaart gebruiken en als ie in het weekend reist de voorlopige kaart. Op mijn "Dat mag niet, jongen" kwam een welgemeend, "Dan moeten ze het maar fatsoenlijk regelen" en eigenlijk heeft ie gelijk.

Dreiging met boete

Hier heeft zoon twee al 'geluk' gehad, volgens de conducteur, dat di conducteur geen zin had om een boete uit te schrijven, anders had hij nu een boete gehad. Inderdaad, gereisd op de oude kaart, OV-chip niet opgeladen. Er is hier trouwens geen oplaadpunt en ook geen incheckpunt. Moet hij voor naar een ander station reizen.

Tsjor

Siena

Siena

06-01-2010 om 14:19

Wat een gedoe toch

Hier heeft zoon meteen toen het kon een aanvraagformulier compleet met foto etc. opgestuurd, maar wat er kwam geen kaart. Bellen, formulier is niet aangekomen bij IB. ?! Via website moest hij een nieuw aanvraagformulier aanvragen. Wat er komt, géén aanvraagformulier!! Hoe moeilijk is het nou om zoiets gelijk te posten? Hij heeft dus nog steeds niks. Ze betalen er toch voor, die studenten? Door de OV vergoeding krijg je toch minder stufi, 'want je mag gratis met het OV'?
Eigenlijk zou je kostenvergoeding moeten eisen! Zou dit nou niks zijn voor de nationale ombudsman?

Brianna F

Brianna F

07-01-2010 om 14:35

Gelukkig

Vandaag kreeg dochter de aanvraagformulieren en een tijdelijke chipkaart.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.