Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Herfstbuitje

Herfstbuitje

07-11-2009 om 15:46

Politie-academie?

Onze dochter van bijna 19 jaar is onlangs gestopt met haar HBO-pedagogie. Na lang wikken en wegen, maar uiteindelijk in een 'melt-down' zoals ze het zelf noemt. Ze zat in het 2e jaar en heeft haar P (propeadeuse) al behaald.
Ze wil graag in februari met een nieuwe studie starten. Ze overweegt nu of de PABO of de Politie-academie.
Wie van jullie heeft enige ervaring en kennis van de politie-academie? De site biedt amper bruikbare informatie.
Oh ja, alle administratieve handelingen, zoals afmelden bij de opleiding en de IB-groep, heeft ze al gedaan.
Heel erg bedankt alvast voor reacties.
Herfstbuitje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat wil je precies weten?

Alle info vind je hier nl http://www.politieacademie.nl/Opleidingen/HetPolitieOnderwijs/Pages/selectie.aspx

De opleiding werkt niet zo als in het normale onderwijs. Bij de politie heb je verschillende momenten dat er gestart kan worden. Je moet alleen eerst alle testen doorstaan pas dan krijg je groenlicht om te beginnen. Het is een betalende opleiding dwz dat de student iets van 1100 euro loon krijgen per maand.
Er is regelmatig een voorlichtingsavond, ik zou daar eerst maar eens heen gaan om meer duidelijkheid te krijgen zie http://www.kombijdepolitie.nl/actueel/pages/VoorlichtingEnEvenementen.aspx

Je kunt je dan ook gelijk aanmelden als het je wat lijkt.

koentje

koentje

07-11-2009 om 16:58

Sorry hoor;

de PABO of de politie.
Tja, het begint allebei met een p. Maar de logica?

herfstbuitje

herfstbuitje

07-11-2009 om 18:53

Koentje

Jij zoekt overeenkomsten in de mogelijke keuzes, waardoor jij haar denkrichting kan begrijpen? Ok, hier komen ze dan: werken met mensen, concrete en praktische beroepsbeelden, raakvlakken met hulpverlening.
En doe me nou een lol en ga niet de verschillen opsommen. Die zijn hartstikke duidelijk natuurlijk
Herfstbuitje

herfstbuitje

herfstbuitje

07-11-2009 om 18:55

Lisa

Bedankt, dit helpt alweer een stap verder!

reina

reina

07-11-2009 om 19:22

Koentje en herfstbuitje

Koentje, ik zie idd ook raakvlakken, zoals al genoemd, met mensen werken, praktisch etc. maar dan nog? Mijn dochter heeft diploma horeca-management en pabo, ze wisselt het werk zelfs af, je kunt toch heel verschillende dingen leuk vinden? Herfstbuitje, is ze al naar een open dag/avond geweest, daar kan ze mensen spreken die de opleiding volgen. En afspraak maken bij de opleiding kan natuurlijk ook, daar kom je altijd meer te weten dan van een website.

Vic

Vic

07-11-2009 om 19:36

Politie

De man van een vriendin heeft zich, na jaren als consultant gewerkt te hebben, laten omscholen tot politie-agent. Hij was razend enthousiast en vind het werk nog steeds heel leuk (werkt nu bij de recherche).

tonny

tonny

08-11-2009 om 16:40

Je kunt het wel willen, die politieacademie

maar het is niet zomaar iets waaraan je naar wens kunt beginnen, ze laten lang niet iedereen toe. Elders las je ook al 'Je moet alleen eerst alle testen doorstaan pas dan krijg je groenlicht om te beginnen.'. Vriendin van mijn dochter, zeer sportief en evenwichtig type, kwam niet door alle tests heen en moest toen toch iets anders verzinnen. Houd dus altijd een tweede optie nadrukkelijk in gedachten.

En ik vind Pabo en Politieacademie helemaal niet zulke uitersten, trouwens.

tonny

herfstbuitje

herfstbuitje

08-11-2009 om 17:40

Tonny

Je hebt gelijk, daar zijn dochter en ik inmiddels ook achter... Er is een 7-stappen plan dat sowieso een flink aantal maanden in beslag neemt. Wij peinzen voort...
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Herfstbuitje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.