vriendin
27-09-2009 om 10:03
Preuts?[zomaar naar binnen lopen]
Een vriendin van me heeft een dochter (18 jr oud). Vriendje mag blijven slapen bij haar.
Mijn vriendin vindt het normaal dat ze onverwacht hun slaapkamer binnenkomt als ze in bed liggen en vindt het vriendje maar preuts als hij zich een ongeluk schrikt als hij bloot in bed ligt en zij binnnenstapt.
Ik zou het zelf ook vreselijk gevonden hebben vroeger als de vader of moeder van mijn vriendje zomaar binnen zouden lopen , maar ik ben ook wel verlegen. Ik ben dus ook preuts volgens haar. Klopt misschien ook wel, durf ook voor geen goud naar een sauna ofzo
Doen jullie dat, zomaar binnenlopen? of klop je dan eerst aan ofzo?

Lynna
27-09-2009 om 10:35
Niet preuts!
Ik ben daar nog niet aan toe gelukkig, maar geen haar op mijn hoofd om zomaar een kamer binnen te stappen waar een kind van me met vriend of vriendin ligt. Zelfs nu al, ze zijn een stuk jonger, doe ik niet zomaar patsboem de deur open. Ze hebben toch recht op privacy? Heeft niks met preuts zijn te maken.

Minet
27-09-2009 om 11:31
Absurd
Ik vind het van geen enkel respect getuigen!
Iedereen heeft recht op privacy, of daar nu een kind alleen ligt of met een vriend/vriendin. Geen haar op mijn hoofd denkt eraan om zomaar een slaapkamer in te stormen, net zo goed als onze kinderen dat niet (meer) bij ons doen.

tonny
27-09-2009 om 11:52
Dat heeft niets met preuts te maken!
Het is gewoon zeer respectloos gedrag!!!
Zou je vriendin het waarderen als anderen zo haar leven binnenstormde zonder enige aankondiging?
Tonny

reina
27-09-2009 om 15:48
Sluit me aan
Ik vind het heel normaal dat er geklopt wordt als je binnengaat in een kamer waar dochter en vriend slapen.

Chiquita
27-09-2009 om 17:43
Ook ik
.. sluit me aan. Hier zal ik ook altijd op de deur kloppen voordat ik m'n kinders kamer binnenga. Of ze daar nu alleen zijn of met vriend(in).
En zij kloppen bij ons op de deur als die dicht is

sus-anne
27-09-2009 om 20:16
Vreemde vriendin
dit vind ik echt niet kunnen,of dochter nou alleen is of met vriend.
bij al onze kinderen( 12 to 22 jaar)wordt eerst geklopt voordat we binnenstappen,de kinderen kloppen onderling ook bij elkaar,en uiteraard kloppen zij ook als ze onze slaapkamer binnen willen.

Tinus_p
27-09-2009 om 21:53
Heeft niets te maken met preuts
Dit heeft niets te maken met wel of niet preuts. Ook als die jongen keurig gekleed daar een boekje zit te lezen, hebben die jongvolwassenen recht op privacy.
het gaat dus ook uiteindelijk om territorium: Moeder beschouwt de kamer van volwassen kind nog als haar terrein.

Bastet
28-09-2009 om 13:16
Welnee
Dit heeft niks met preuts te maken,maar met recht op privacy.Ik ben niet preuts,ga graag naar de sauna,maar ik zal dit nooit doen,als de vriendin van mijn zoon er is.En ook niet als ze er niet is,overigens.En als vriendin er is,zal ik ook halfnaaakt door de gang lopen als ik uit bad kom,omdat ik ook niet wil dat zij zich ongemakkelijk voelt.
Groetjes,bastet

Mees
28-09-2009 om 20:33
Tjeetje
Ik klop al aan bij mijn dochter van 7! Laat staan dat ik als ze later met een vriendje ligt zomaar binnen kom stampen! Ik wil dat mn kinderen zich in hun eigen kamertje prettig voelen, ze hebben hun eigen privacy en die respecteer ik.
groetjes, Mees

Tirza G.
29-09-2009 om 19:31
Wat
heeft ze in vredesnaam te zóeken op die kamer? Wat is er nou zo dringend belangrijk dat ze daar per se binnen moet denderen?
Hoe zou zij het vinden als deze jongeman háár slaapkamer binnen kwam stormen?
Tirza

Zorra
03-10-2009 om 09:32
Natuurlijk doe je dat niet!
Eerst kloppen is hoogstnoodzakelijk. Zomaar naar binnen stappen is echt zeer ongepast. Dat is trouwens toch ook in het eigenbelang? Mijn kinderen zijn nog klein en het is nog ver weg maar ik moet er niet aan denken om hen ooit in-the-act te betrappen, dat lijkt me afschuwelijk.

Sancy
03-10-2009 om 10:00
Nou
Ik heb er vooral moeite mee dat de vriendin over de grenzen van dochter en haar vriend heenstapt met haar gedrag. Ze zou grenzen moeten respecteren juist ook omdat zij de volwassene is en daarmee in een niet gelijkwaardige positie staat ten opzichte van de jongeren.

Boletje wol
03-10-2009 om 13:30
Mijn moeder
Mijn moeder klopte wel. En hard ook. Maar daarna kwam ze meteen binnen. En zo heeft ze mij en mijn toenmalige verkering inderdaad een keer bijna betrapt. Bijna. Vriendlief nam na de bons op de deur een enorme duik naar de andere kant van het bed. Hahaha! Wel grappig, zo'n herinnering. Maar ik ga het toch anders doen bij mijn kinderen. Ik wacht op een reactie, en als die niet komt iets langer wachten na de klop.