Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Privacy voor veiligheid?

Onder privacy valt bij mij niet het dagboek of post van je kind lezen en het respecteren dat een kind niet alles vertelt.
Bepaalde zaken vallen bij mij niet onder privacy en dat wisten mijn kinderen ook. Je mag als ouders ook gewoon regels en grenzen stellen dat heet opvoeden.
Drugs en illegaal vuurwerk waren verboden, kleine hoeveelheid legaal vuurwerk niet in huis maar na overleg in de garage. 
Een vuurwapen of groot mes waren gewoon verboden in mijn huis en zou ik direct verwijderen en daarna pas tegen kind zeggen. Vuurwapen zou altijd naar de politie gaan.
Veiligheid en de wet gaan voor mij voor de privacy van een kind. 

waarom zou iets vinden op de slaapkamer van je kind onder een speciale privacy vallen? Maakt het kind normaal zelf de eigen kamer schoon? Mijn moeder kwam wekelijks op mijn kamer, op zijn minst om schoon te maken. Ik had geen verwachting van privacy op dat gebied.

Ik zou toch echt dat wapen niet in huis willen…dus of hij kan het zelf de politie brengen, of ik zou het doen…

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.