Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Relatie dochter


Neeltje

Neeltje

28-05-2019 om 10:16

antwoorden aan Jacky

>>Begrijp ik het goed dat je niet meer samen bent met deze 30 jaar oudere man? Zo ja, hoe lang heeft het standgehouden?

Nee hoor, waar blijkt dat uit? Misschien omdat ik het over 'vroeger' heb, maar de start van de relatie (en dus 'gedoe met mijn ouders') speelde zich ruim twintig jaar geleden af. We zijn gelukkig samen, ja nog steeds. Hebben inmiddels ook oudere pubers.

>>Wat ik me (als ik zo vrij mag zijn) dan afvraag is, hoe komt zoiets tot stand? Want de meeste twintigers zien een vijftiger toch echt niet als potentieel partner maar gewoon als iemand van de generatie van hun ouders. Hoe komt het toch dat sommige vijftigers dan blijkbaar wel aantrekkelijk genoeg zijn voor sommige twintigers.. dus wat is er nodig om het überhaupt als optie te zien? (Oprecht benieuwd.)

Dit is een moeilijke. Ik vond hem als tiener al .. fantastisch en uniek. Deze zin 'de meeste twintigers zien een vijftiger toch echt niet als potentieel partner': is niet zo van toepassing, want ik zag ook de meeste 'mannen rond de vijftig' niet als potentieel partner. Met de een heb je meer dan met de ander, maar hoe dan ook zie je ze meer als iemand van de generatie van je ouders. Ik ben daar niet echt anders in dan de meeste mensen, misschien een heel klein beetje. Ik interesseer mij bijvoorbeeld ook vrij weinig voor uiterlijk, het gaat me voornamelijk om de persoon. En deze man had en heeft eigenlijk alles wat ik zoek. Ik heb enorm veel geluk met hem. Ik geef toe dat het wel een beetje jammer is dat hij zó veel ouder is. En dan met name omdat we minder lang samen zullen zijn: ik moet er echt niet aan denken om hem te moeten missen op een dag. En er is (veel) meer kans dat ik lang weduwe zal zijn. En dat we misschien niet samen een oma en opa kunnen zijn.
Maar qua persoon, op dit moment, kan ik eigenlijk niet tevredener en gelukkiger zijn in een relatie.
Als tiener dacht ik al over dit soort vraagstukken na als wat je noemt: 'Hoe komt het toch dat sommige vijftigers dan blijkbaar wel aantrekkelijk genoeg zijn voor sommige twintigers.', want ik vind het ook wel 'flauw' dat het zo vaak gaat om de man die ouder of dus zelfs een stuk ouder is. Ik kan me ook iets minder goed voorstellen dat ik een tien jaar jongere man zou hebben, laat staan iemand die nu een jaar of 15 is (haha). Hoewel zij ook leuk, slim en origineel en toch lief kunnen zijn, maar ja. Die zie ik dus meer als een kind. Wie weet blijkt daarop ooit ook een uitzondering te zijn, en heb ik (nadat ik bijv 5 jaar weduwe ben geweest) ooit een vriend die 60 jaar verschilt met mijn man!
Ik geef toe dat ik dat niet echt verwacht.

Ik heb er wel diepere gedachten over waarom er meer kans is geweest dat ik op een oudere, of deze, man viel, maar dat is vrees ik te persoonlijk voor op dit openbaar forum. Dan moeten we eerst bevriend worden

Zusje7691

Zusje7691

29-05-2019 om 19:00 Topicstarter

Ik ben er nog

De situatie is verbeterd, in de zin dat we (dochter en ik) goed blijven praten en zij nu snapt dat ik hem meer moet zien om ook een “band” op te kunnen bouwen. Ik geef wat minder tegengas dus dat merkt ze wel. Ze heeft vorige week kennis gemaakt met zijn moeder. Dus ik verwacht binnenkort een 2e ontmoeting en dan ga ik toch ook proberen wat kritische vragen te stellen. En ook vooral observeren: hoe zijn/gedragen ze zich samen? Als een dolverliefd stel? En hoe ze op/naar elkaar reageren.
Ex van hem is deze week met vakantie dus ze heeft 2 nachten in dat huis doorgebracht (van hem en ex-vrouw). Ik vroeg of ze dat niet raar vond, maar nee hoor. We moeten toch wat was t antwoord. Ik probeer dan zo neutraal mogelijk te reageren, maar ik vind t echt zo bizar. Dan moet ik mezelf echt dwingen om dat maar beetje weg te lachen met: nou wel beetje apart niet?

Zusje7691

Zusje7691

23-09-2019 om 16:32 Topicstarter

Ze zijn nog samen...

Er is veel veranderd de afgelopen maanden. Hij heeft inmiddels een flatje kunnen kopen en woont daar nu al sinds begin deze maand. Ik ben er gisteren geweest, klussen is nog niet helemaal klaar, wel bewoonbaar. Dochter heeft aangegeven dat ze verwacht dat ze daar binnenkort wel gaat wonen.... Ze hebben iig nu een plek waar ze samen kunnen zijn, dus het gedoe dat ze in mijn huis wil als ik niet thuis ben is niet meer nodig. Daar hebben we nog veel strijd over gehad...

Aantal weken terug heb ik hem uitgebreid gesproken en nogmaals toegelicht waarom ik bepaalde dingen wel of niet wilde en wat mijn twijfels over hun relatie zijn. Dochter was bij dit gesprek ook aanwezig. Ze geven aan dat ze snappen wat de vooroordelen zijn (die horen ze echt niet alleen van mij), maar dat ze het toch willen proberen. Het bleek ook dat hij dacht dat hij niet welkom was en daarom ook niet binnenkwam als hij haar kwam ophalen. Ik heb al mijn bezwaren ruimschoots gedeeld met beiden en ze moeten het idd samen maar uitzoeken of het wat kan worden. Na dit gesprek was de sfeer ook een stuk beter en ik merk dat ik er nu wat losser in sta. Dochter is nu al veel bij hem, ik zie haar dus ook niet meer elke dag.

En zaak die nu speelt is dat ik zie dat ze veel te snel gaan met het betrekken van zijn kinderen in deze relatie (zijn ex heeft nl. ook een nieuwe vriend). Ik had aangeraden om nog een tijdje te wachten met het voorstellen etc. en de kinderen eerst te laten wennen aan het heen en weer gaan tussen vader en moeder (dit schema begint volgende week). Dus dat zij alleen bij hem is als zijn kinderen er niet zijn. En dus ook niet meteen gaan samenwonen. Doe dat dan als je van school bent en een baan hebt? Dan zijn de kinderen miss ook beetje gewend aan de nieuwe situatie? Maar nee hoor, het moet allemaal meteen maar. Vind het zo egoïstisch (van vader èn moeder), maar ja ik sta erbij en kijk er naar en denk: wat sneu voor die kinderen. Moeder had aangeboden dat zo lang hij nog aan t klussen is zij de kinderen nog opvangt maar van de week was een kind sowieso erg verdrietig omdat hij papa al zo lang niet had gezien, dus toen waren ze een middagje in zijn nieuwe huis geweest. En van de week hebben ze er ook al één nachtje daar geslapen (toen hun nieuwe bed er was), want dan kon moeder ook eindelijk weer een nachtje met nieuwe vriend zijn...... echt hoor, ze denken echt alleen eerst aan zichzelf.... vind het zo naar om te horen. En dan moeten kinderen weer terug en wordt hij gebeld dat ze zo verdrietig zijn en papa zo missen....Dan rijdt hij weer naar ex om de kinderen te troosten en kan mijn dochter hem weer opvangen als ie terugkomt, want dan is hij ook verdrietig natuurlijk.

Iemand nog zinvolle tips? Blijven waarschuwen of ook dit maar weer loslaten?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.