Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
pandia

pandia

24-06-2010 om 14:54

Rijbewijs

even inhakend op het rijbewijsdraadje van minet:
Hoeveel lessen hebben jullie kinderen ongeveer gehad, wat kost het per les per uur en wat waren jullie uiteindelijk kwijt?
Dochter hier neemt momenteel lessen van 1.5 uur en dat telt erg hard aan moet ik zeggen. Je hoort vaak dat het wel rond de 2000 zou gaan kosten, maar volgens mij gaan we er hier met stip overheen.
Dochter betaalt 43 euro per heel uur en koopt een rittenkaart van 10 lessen.(1.50 goedkoper per les)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

24-06-2010 om 18:30

Pandia, hier.....

voor beide zoons een pakket gekocht van 20 lessen incl. praktijkexamenkosten voor € 950
De onlangs geslaagde zoon heeft er nog 3 lessen bijgekocht voor 100 euro, en is dus in 1 keer geslaagd na 23 lessen.
Zoon 2 heeft nu 21 lessen gehad, en zal er nog ca. 3 nemen voordat hij af kan rijden (pas op 11 aug. )

Tirza G.

Tirza G.

24-06-2010 om 19:17

Nouououou

Dochter heeft een miljoen lessen gehad en is de tweede keer geslaagd. Ze had bij een rijschool zo'n pakket gekocht van 40 lessen voor zoveel incl. examen, maar dat was een enorm geklier. Lessen gingen niet door, werden verzet, dan zij weer op vakantie, dan hij weer op vakantie, het schoot niet op en ze ontwikkelde geen enkele manier van routine. Na overstap naar een andere rijschool was ze zo klaar, die had de wind er onder en de vaart er in. Maar we waren wel weer 20-30 lessen verder. Altijd twee lessen aan elkaar gekoppeld.

Tirza

tonny

tonny

24-06-2010 om 23:04

Als jongste dochter op mij lijkt

(hopelijk niet wordt het een zeer dure grap. Ik heb wel zo'n 120 (grrr) lesuren gehad. Zes examens gedaan. Owow wat een tijd was dat. Ik ben twee jaar bezig geweest.

Gelukkig hebben we onze kinderen geen rijbewijs beloofd. We hebben ieder gesponsord bij het betalen van de lessen, maar niemand kreeg het cadeau.

Onze andere kinderen deden een of twee keer examen en dan was het gepiept. Het aantal lessen weet ik niet meer.

En hier

Hebben we kinderen wel rijlessen beloofd na afsluiting van de middelbare school. Oudste heeft er 5 !! examens voor nodig gehad, maar na de 3e keer zakken heeft hij het verder zelf betaald ( van zijn spaarpotje/ erfenis op een NL bank). Toen kwam dochter, die deed er zelfs 6 x over ( ook na 3 x zelf betalen) en nu is zoon 2 bezig, doet binnenkort zijn eerste test, dus afwachten maar. Ook hier hebben ze 1 x per week 2 uren achter elkaar.

Oja...

Het "voordeel" van de vele lessen/ examens was wel, dat ze heel goed reden. Ik zit er( behalve de eerste keer) altijd ontspannen naast, maar ja dat heeft wel wat gekost :o)

Tirza G.

Tirza G.

25-06-2010 om 15:42

Pandia

Je moet hier (oude woonplaats dochter) altijd van het eiland af om verkeerssituaties tegen te komen die worden geexamineerd. Dus het is altijd meteen vér. Een les duurt 50 minuten en daar had ze er dan twee van achter elkaar, ruim anderhalf uur dus. En ja, als dat nou eens in de week was gebeurd was er misschien nog wel routine in gekomen, maar dat wás het hem nou juist. Soms leste ze twee keer in de week, dan weer twee weken niet. Als het niet aan haar lag (béllen om een afspraak te maken?? neeeee, dat doe je niet.......), dan lag het wel aan hem (kwam soms niet opdagen en dat soort dingen).
Na haar verhuizing is ze bij een wat gestructureerder bedrijf gaan lessen, daar waren de lessen 60 minuten per stuk en met haar rooster plakte ze er toen ook maar vaak 2 achter elkaar. Maar dan wel keurig eens in de week. Toen was het zo gepiept Maar kun je nagaan: haar (behaalde!) theorie-examen was verlopen, en dat is een jaar geldig........

Tirza

Hier ook

Tja, net weer een rekening betaald van de afgelopen maand. 7 uur a 39,=

Dat zijn beste bedragen. Zoonlief heeft nu, sinds half april, 11 lessen van 1.5 uur gehad, en ik krijg alleen te horen dat het goed gaat. Hij gaat nu voor zijn theorie, maar ik heb nog geen idee wanneer hij zover is dat hij af kan rijden. Is misschien ook wel een beetje veel gevraagd nu.

Zoon nummer 2 is over een jaar ook 18 dus ik hoop wel dat ie een beetje snel is.

Minet

Minet

03-07-2010 om 09:10

Karin, geen logboekje?

Hier hebben/hadden zoons een soort van logboekje waarin na elke les werd afgekruist in welke fase de beheersing van elke handeling zich bevond. Erg handig en leuk om zo de vorderingen te volgen.

Nee helaas

Nee ik heb geen logboekje gezien. Dat zou inderdaad leuk zijn. Maar helaas...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.