Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
tonny

tonny

20-10-2009 om 15:36

Rijbewijs [autogebruik door kinderen]

In aansluiting op de blije moeder hierboven: mogen jullie bezitters van het roze kaartje je auto lenen? Hoe vaak?

En hoe sta je tegenover de kosten, als een student nog een OV heeft maar liever je auto leent?

tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ehm

hier nog geen kinderen met een rijbewijs,maar zoals ik er nu tegen aan kijk mogen ze mijn auto lenen als het nodig is.en als het niet de spuigaten uitloopt (dus niet wekelijks 100 kilometers) betaal ik de benzine.

Siena

Siena

20-10-2009 om 18:42

Als

de bestemming door de student ook gemakkelijk via het ov en gratis met de ovkaart bereikt kan worden dan is het hier wel zelf de benzine betalen als men toch liever met de auto gaat.
In andere gevallen heb ik niet zo'n probleem met uitlenen en over de benzine doen we niet al te moeilijk. Ze tanken af en toe eens wat, niet precies wat ze hebben gereden maar meer om de goede wil te tonen.

Brianna F

Brianna F

20-10-2009 om 19:27

Zo vaak mogelijk

Wij hebben maar 1 auto en die is doorgaans met meneer F mee naar het werk. Maar als hij thuis werkt mag dochter de auto lenen. Oudste doet dat nu nog steeds, ook al heeft ze inmiddels een eigen auto. Kost haar dan geen benzine (lease-auto) Ze zal 'm nu moeten gaan delen met haar zus, die OV heeft en daar ook gebruik van maakt, maar we willen wel dat ze zoveel mogelijk routine opbouwt qua autorijden.

Rembrand

Rembrand

21-10-2009 om 10:46

Moeilijk hoor.

Ik ben daar ook al over aan het nadenken. Onze oudste gaat in februari rijles nemen namelijk. Ik mocht zelf regelmatig de auto van mijn vader lenen want hij wilde wel dat ik rijervaring opdeed.
Ik vind dat onze zoon de auto wel mag lenen, maar alleen als de bestemming moeilijk bereikbaar is met OV of als de reistijd met OV ongewoon lang is.
Verder heb ik er denk ik wel moeite mee omdat ik voor mijn eigen werk echt afhankelijk ben van mijn auto. Als hij de auto in de prak rijdt heb ik echt een probleem !
M.

Tsja, slecht voorbeeld

Toen wij in juni 2008 met vakantie gingen vroeg onze oudste of ze onze 2e auto mocht lenen. Natuurlijk mag dat, een oudje die het overigens prima doet. De auto is nooit meer terug gekomen Ik vind het ook niet erg want fiets naar mijn werk en auto 1 kan ik ook krijgen wanneer ik wil. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en dochter 2 heeft ook haar rijbewijs gehaald en wilde ook wel ervaring opdoen Dus nu wisselt de auto iedere maand tussen de dochters.
Ze betalen zelf de benzine en de rest betalen wij tot dat ze een baan hebben.

Regelmatig

gebruikt onze zoon onze auto. Ik vind wel dat hij ervaring moet krijgen in het rijden. Maar ik ben soms wel terughoudend. Als hij hem vraagt voor ritjes waar ik zelf de fiets voor neem, dan zeg ik nee.

reina

reina

26-10-2009 om 11:12

Wel

Dochter heeft rijbewijs, zoon niet. In het begin mocht ze de auto lenen zo vaak ze wilde, om ervaring op te doen, maar ze wilde het zelf meestal niet. Als we met elkaar weggingen reed ze altijd wel. Ze heeft al snel een goedkoop autootje gekocht om te gebruiken als ze ergens naar toe ging waar ze liever niet in het donker alleen vandaan kwam met OV. Dat goedkope autootje is trouwens zo goed gebleken dat ze er nu al een jaar of 6 mee doet (en haar vriend rijdt er inmiddels ook in)!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.