Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
solo

solo

13-04-2020 om 12:25

spuugzat

Hoi allemaal.

ik ben 19 jaar en dit jaar word ik 20.Ik studeer aan het MBO. woon nog thuis bij mijn ouders, tegen mijn eigen wil...
Sinds 1 jaar geleden heb ik de wens om uit huis te gaan en zelfstandig te worden. Dit heb ik heel vaak op een volwassen manier neergelegd bij mijn strenge ouders, maar die hebben dit elke keer geweigerd met hysterisch gedrag. Ik heb door deze wens ook veel ruzie gehad thuis, en het is heel vaak uit de hand gelopen thuis omdat ik in hun ogen "onbeschoft" gedrag toon en niet naar hen luister. Dit heeft mentaal veel invloed op me en ik ben het allemaal spuugzat.

Ik heb op school gesprekken gehad met mijn maatschappelijke werker over dit onderwerp en haar idee was uiteindelijk om samen met mijn ouders aan tafel te zitten om toch een compromis te sluiten. Dit heeft ook niet gewerkt omdat mijn ouders stand vast waren en het ook niet vanuit mijn kant willen bekijken.

Hierna is het helemaal uit de hand gelopen... we kregen steeds meer ruzies thuis en ik ben meerdere malen van huis weggelopen omdat de ruzies zo erg uit de hand liepen dat het voor mijn gevoel niet meer veilig was thuis. Ik heb ook meerdere malen meldingen gemaakt bij de politie omdat mijn ouders net niet op het punt stonden om me in elkaar te slaan of vast te binden aan een stoel thuis zodat ik niet weg liep.... Ben thuis meerdere malen aangevallen wanneer ik een beetje "onbeschoft" ben of niet luister, en dit deden ze dan om mij bang te maken zodat ik naar hen luister...

Ik heb 2 broers die ook allebei niet aan mijn kant staan maar aan die van mijn moeder. Mijn hele familie wilt niet in zien dat ik zelfstandig wil worden.Mijn broers hebben me ook genoeg geïntimideerd en bedreigd waardoor ik eigenlijk in angst leef thuis en geen ene kant op kan.