Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Viola

Viola

29-12-2015 om 19:14

Studiefinanciering en premaster/schakelprogramma

Mijn zoon wil na zijn Hbo-opleiding een master aan de universiteit gaan volgen. Om toegelaten te worden moet hij eerst een premaster/schakelprogramma voor 45 ec volgen. Dit wordt aangeboden door dezelfde universiteit en hiervoor moet hij zich inschrijven door zich gewoon aan te melden voor de WO-master.
Nu hebben hij en ik al veel op DUO en op de website van de betreffende universiteit gelezen maar het is ons nog steeds niet duidelijk hoe het nu precies met de studiefinanciering. We begrijpen nu dat hij na zijn 4-jarige HBO nog drie jaar mag lenen. Dat het collegegeld in dit geval gewoon collegeld blijft en niet instellingscollegegeld wordt (wat vele malen hoger is). Maar of en hoe lang hij recht heeft op een studenten-OV (dat hij niet hoeft terug te betalen?) is onduidelijk.
Telt een premaster samen met een master als een 2-jarige master? Daarin zit hem voor zover wij nu begrijpen het verschil.

Elfje65

Elfje65

30-12-2015 om 21:13

Duo

Ik zou even duo bellen. Let wel op dat je een vraag in zijn algemeenheid stelt. Ik vroeg iets over de situatie van mijn zoon en kreeg te horen dat zij wegens privacy geen uitspraken konden doen.

Viola

Viola

30-12-2015 om 23:04

Zelf

Hij moet inderdaad sowieso zelf bellen want anders mogen/kunnen ze geen uitspraken doen. Maar hij heeft al gemaild en een mail terug maar daar is hij niet wijzer van geworden. Er zijn algemene dingen uitgelegd die we zelf ook al op de website hadden gevonden. Op zijn specifieke vragen wordt geen antwoord gegeven. Vandaar dat ik hoopte dat er hier iemand misschien ervaring mee had.

Elfje65

Elfje65

31-12-2015 om 15:43

Terugmailen

Ik heb toen teruggemaild met het verzoek om een duidelijker en specifieker antwoord. Dat ik dit ook wel via de site had gevonden. Toen pas kreeg ik echt een antwoord op mijn vraag. Pffff lastig communiceren met DUO.p

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.