Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Survivaldoos student?

Het is zover, mijn dochter heeft een kamer gevonden gaat over een paar weken het huis uit.

Lang geleden was er hier een draadje met ideeën voor een survivaldoor o.i.d. om mee te geven aan je student, met allerlei dingen die je plots nodig kon hebben,  maar waar een kersverse student vast niet aan denkt, o.a. pleisters, waxinelichtjes, aansteker, naaisetje, condooms enz enz. Het lijkt me leuk om haar ermee te verrassen.

Ik heb gezocht maar ik kon het draadje erover niet meer vinden. Wie vindt het wel?


ik herinner me dat topic nog ja. Maar weet het ook niet meer te vinden. 
Wat iig handig is: tie-rips (of hoe je dat ook schrijft), duct tape, een paar basic schroevendraaiers (plat en kruis), een combinatietang en een hamer. 

paracetamol en een extra ledlamp

blikvoer en een blikopener

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

20-07-2023 om 19:55

Misdreavus schreef op 20-07-2023 om 19:37:

Ik herinner het me ook en ik heb wat terug weten te vinden

https://www.ouders.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/draadje-gezocht-overlevingspakket-bij-uit-huis

Leuk! Dit is echt een trip down memory lane. (Inclusief: die eerste draadjes stammen uit de tijd dat mijn grut nog echt klein grut was. Ben ik al zo oud ?)

Misdreavus schreef op 20-07-2023 om 19:37:

Ik herinner het me ook en ik heb wat terug weten te vinden

https://www.ouders.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/draadje-gezocht-overlevingspakket-bij-uit-huis

Knap gevonden! Hilarisch dat dat draadje iedere keer weer opnieuw wordt gezocht en dat de ‘oerversie’ al zou stammen uit 2006, wat te oud is om in het archief te zitten. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

20-07-2023 om 19:59

Mija schreef op 20-07-2023 om 19:57:

[..]

Knap gevonden! Hilarisch dat dat draadje iedere keer weer opnieuw wordt gezocht en dat de ‘oerversie’ al zou stammen uit 2006, wat te oud is om in het archief te zitten.

Dat is nog uit de "oranje" tijd vermoed ik? Verloren gegaan bij de eerste grote metamorfose van OO.

Een tip van nu:
Ik heb voor dochter een 'boek' samengesteld met recepten van al haar favoriete gerechten. Dat was een schot in de roos. Een ingelijste kindertekening van haar die jaren aan de muur hier heeft gehangen.
Verder: gereedschap. En: gezellig samen naar de kringloop voor kleine dingetjes.

Je kan er ook even op googlen: 'student survival kit' en dan krijg je allerlei leuke voorbeelden.

CZQ4cWiWEAQdpvt?format=jpg&name=medium

img_3621-e1410899673738.jpg?w=1500&h=1262

Voor een studente zou ik er in deze tijd een womanizer bij doen. 

Ik heb altijd zo een set in huis (gehad). Eerst een paar goedkope versies en nu al jaren deze. Je grijpt nooit mis met al die soorten bitjes en dopsleutels. 

1200x1182.jpg

Hamer, combinatietang en doosje stalen nagels en klaar. Stalen nagels gaan door baksteen en beton en laten maar een klein gaatje achter.

Oplaadbare zaklamp, ook altijd handig als er een stop springt.

Bijtje82

Bijtje82

21-07-2023 om 01:53

Een goede schaar is ook altijd handig. 
Kurkentrekker, flessenopener, een nood naaisetje. Pleisters, voorraadbussen met pasta etc. Een blusdeken. 
Check of er rook/ Co melders hangen. Zijn inmiddels verplicht, maar je weet nooit.

IMI-x2

IMI-x2

21-07-2023 om 08:10 Topicstarter

Heel hartelijk bedankt allemaal, jullie hebben me echt geholpen!

IMI-x2

IMI-x2

21-07-2023 om 08:12 Topicstarter

Mija schreef op 20-07-2023 om 19:57:

[..]

Knap gevonden! Hilarisch dat dat draadje iedere keer weer opnieuw wordt gezocht en dat de ‘oerversie’ al zou stammen uit 2006, wat te oud is om in het archief te zitten.

Ja, dit vind ik ook erg leuk. In 2006 was het nog een ver van mijn bed show. Toen werd dit kind 1.

Misschien een snoer voor de telefoon-oplader erbij? Gaat hier altijd op ongelegen momenten stuk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.