Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Thuiswonend en logerende vriendin


Die broer moet zich maar schikken. Anders gaat ie toch de hort op of op zijn kamer zitten. Wat een jankpaard.

Battle-Royale schreef op 21-10-2022 om 07:21:

[..]

Dan heeft die moeder straks nog een kind die geen meerwaarde ziet om nog naar huis te komen. Het lijkt me voor die moeder ook niet echt fijn dat ze elk weekend het kind van een ander erbij heeft.

Dat staat los van wat broer wil.

Gr Angela 

Ik begrijp er eerlijk gezegd helemaal niets van. Je zorgt voor je moeder, de tuin, het 'wagenpark', doet klusjes, houdt haar gezelschap en je wil dat blijven doen. Dat is veel, hoe lang gaat dat duren, hoe oud is je moeder, hoe oud ben jij? 
Vroeger was het zo dat er altijd een dochter was die niet ging trouwen maar bij de ouders bleef om voor ze te zorgen. De broers en zussen vonden dat prima, het was dus ook zeker niet de bedoeling dat zo'n zusje ging trouwen of op een andere manier zou vertrekken. 
Is dat ook jouw rol in de familie (als broer dan)?
Ik begrijp werkelijk niet waar je broer zo moeilijk over doet met een eigen leven buitenshuis. Of wil hij dat jij voor altijd voor moeder blijft zorgen, zonder een eigen leven? Ik begrijp je moeder niet dat ze vindt dat jij moet wijken voor je broer. Ik begrijp jou niet dat je dat allemaal doet en niet je eigen plan trekt. Je kunt best ergens wonen en naar je moeders huis komen als je het mist. En ik begrijp je vriendin niet die vindt dat bij jou maar moet kunnen wat bij haar ouders niet kan. Gaat het om ruimtegebrek of zijn er religieuze/culturele verschillen?

Dit klinkt eigenlijk niet heel gezond. 

Je bent na 9 maanden nog niet welkom bij haar ouders, waarom?

Jullie zien elkaar 2 dagen per week en hangen dan alleen maar in het huis van je moeder, waarom? 

Als je niet welkom bent bij haar ouders, vraag je eens af of dat een gelukkige volwassen relatie niet in de weg zit.

Als je alleen maar thuis hangt, wat bouw je dan op samen? 
Ga leuke dingen doen, er op uit samen, dingen beleven, herinneringen maken.
Het hoeft allemaal niet spannend te zijn. Gewoon in Nederland naar strand, duinen, bossen, de film, het theater of een concert. Winkelen, de sauna, samen picknicken, uit eten of naar een gamehal. Het maakt niet uit, samen sporten is wellicht ook een leuk idee. Maar doe iets.

En wat ik me nog af vraag, zijn er ook vrienden in dit verhaal? Spreken jullie daar weleens mee af?
 
Ik ben benieuwd naar je antwoorden en wat je van deze ideeën vindt, to.

Anoniemer schreef op 21-10-2022 om 07:53:

Ik begrijp er eerlijk gezegd helemaal niets van. Je zorgt voor je moeder, de tuin, het 'wagenpark', doet klusjes, houdt haar gezelschap en je wil dat blijven doen. Dat is veel, hoe lang gaat dat duren, hoe oud is je moeder, hoe oud ben jij?
Vroeger was het zo dat er altijd een dochter was die niet ging trouwen maar bij de ouders bleef om voor ze te zorgen. De broers en zussen vonden dat prima, het was dus ook zeker niet de bedoeling dat zo'n zusje ging trouwen of op een andere manier zou vertrekken.
Is dat ook jouw rol in de familie (als broer dan)?
Ik begrijp werkelijk niet waar je broer zo moeilijk over doet met een eigen leven buitenshuis. Of wil hij dat jij voor altijd voor moeder blijft zorgen, zonder een eigen leven? Ik begrijp je moeder niet dat ze vindt dat jij moet wijken voor je broer. Ik begrijp jou niet dat je dat allemaal doet en niet je eigen plan trekt. Je kunt best ergens wonen en naar je moeders huis komen als je het mist. En ik begrijp je vriendin niet die vindt dat bij jou maar moet kunnen wat bij haar ouders niet kan. Gaat het om ruimtegebrek of zijn er religieuze/culturele verschillen?

Helemaal eens. Daarom stelde ik net ook de vraag hoe oud TO is. Snap dat alleen wonen duur is, maar kom op.. dat hoort bij het volwassen worden. Zal me niets verbazen als TO dit ook wel lekker makkelijk/goedkoop vind zo. 

De broer wil privacy 
🤣🤣🤣🤣

Maar goed
Huis van je moeder . Haar regels .

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

21-10-2022 om 08:28

Index224 schreef op 21-10-2022 om 07:57:

[..]

Helemaal eens. Daarom stelde ik net ook de vraag hoe oud TO is. Snap dat alleen wonen duur is, maar kom op.. dat hoort bij het volwassen worden. Zal me niets verbazen als TO dit ook wel lekker makkelijk/goedkoop vind zo.

Waarschijnlijk wel, ik lees dat ie doordeweeks werkt dus aan het inkomen zal het niet liggen maar een fijn ruim huis met grote tuin inc zwembad en jacuzzi en meerdere wagens om gebruik van te maken is hij thuis een stuk beter af dan op in een studentenhuis oid. Maar bij thuis wonen hoort ook gewoon overleg en je krijgt niet meer rechten  omdat je thuis mee helpt of iemand gezelschap houdt, dat is niet meer dan normaal lijkt mij. 

Altijd weer vermakelijk, die schoolvakanties.

Battle-Royale schreef op 21-10-2022 om 08:28:

[..]

Waarschijnlijk wel, ik lees dat ie doordeweeks werkt dus aan het inkomen zal het niet liggen maar een fijn ruim huis met grote tuin inc zwembad en jacuzzi en meerdere wagens om gebruik van te maken is hij thuis een stuk beter af dan op in een studentenhuis oid. Maar bij thuis wonen hoort ook gewoon overleg en je krijgt niet meer rechten omdat je thuis mee helpt of iemand gezelschap houdt, dat is niet meer dan normaal lijkt mij.

Klopt. Een broer die er alleen het weekend is heeft ook niet meer recht op privacy.

MMcGonagall schreef op 21-10-2022 om 08:33:

Altijd weer vermakelijk, die schoolvakanties.

Haha, had ik nog niet eens aan gedacht

---

---

21-10-2022 om 08:42

Anoniemer schreef op 21-10-2022 om 07:53:


Vroeger was het zo dat er altijd een dochter was die niet ging trouwen maar bij de ouders bleef om voor ze te zorgen. De broers en zussen vonden dat prima, het was dus ook zeker niet de bedoeling dat zo'n zusje ging trouwen of op een andere manier zou vertrekken.
Is dat ook jouw rol in de familie (als broer dan)?

Vroeger, altijd? Uit welke tijd kom jij? Natuurlijk niet. Heel vroeger werd zo iemand non of monnik. Meestal nam iemand opa/oma in huis of men woonde allemaal gewoon in de buurt om voor de ouderen te zorgen. Over welke tijd heb jij het nu eigenlijk? En als je geen dochter had die niet ging (!) trouwen dan ging je dood omdat er niemand voor je zorgde? 

---

---

21-10-2022 om 08:42

MMcGonagall schreef op 21-10-2022 om 08:33:

Altijd weer vermakelijk, die schoolvakanties.

Vandaar mijn zwembadgrap maar die begreep niet iedereen helaas. 

Demax

Demax

21-10-2022 om 08:43 Topicstarter

Dag allemaal

Bedankt voor de vele reacties. Ikzelf ben 26, mijn moeder is 52. We zitten niet het hele weekend thuis hoor, we doen activiteiten, we spreken af met anderen. Maar ja, we vertrekken hier/komen hier aan/slapen hier/maken ons hier klaar enzovoort. Dat is al te veel aanwezig zijn blijkbaar. Veel wordt me niet opgelegd, ik doe gewoon die zaken sinds mijn vader minder aanwezig is. Omdat ze moeten gedaan worden, anders verkommert alles. Uiteraard als er klussen moeten gedaan worden ben ik dat want ik ben aanwezig ten eerste en ten tweede ben ik handig. Bij mijn vriendin thuis gaat het om ruimtegebrek inderdaad.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

21-10-2022 om 08:50

Op je 26ste woon je nog thuis??

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.