Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Tijd doordeweeks

Graag jullie eerlijke mening.

Zoon 21 jaar woont thuis, in t weekend kan hij bezoek ontvangen en maakt de eindtijd mij niet uit. Zondag tot en met donderdag is de regel: bezoek om 01:00 uur weg.

Wij moeten namelijk gewoon werken de volgende dag. Zoon vindt dit natuurlijk een kinderachtige regel. En jullie?

Hier, twee jongvolwassenen is de eindtijd voor visite uiterlijk 22.30 en 23.00 uur rust in de tent. En inderdaad vrijdagavond en zaterdagavond mag wat langer tenzij er iemand de volgende dag vroeg moet werken dan is het ook weer 22.30 uur afgelopen.

Wij zijn vrij strict omdat beide jongvolwassenen autisme hebben en veel overlast van leefgeluiden in de nacht.

Hier komt dat eigenlijk nooit voor maar doordeweeks zou ik 23.00 uur een mooie tijd vinden. In het weekend een uurtje later, of ze moeten beneden gaan zitten en heel zacht doen.

Daarnaast houden we ons aan de avondklok, dus nu moet iedereen om 22.00 uur binnen zijn.

1 uur vind ik geen mooie tijd doordeweeks, wat ontzettend laat! 23 uur weg, of blijven slapen zou ik zeggen (en dan wel zachtjes vanaf 23 uur). En in deze tijd ligt het eraan waar ze wonen, vandaag ging hier iemand weg om 21.10 u., kon echt niet later in verband met avondklok. Leuk persoon maar toch ook stiekem wel een zegen die avondklok (niet verder vertellen hoor)

Wij hanteren eigenlijk geen vaste tijden. Wel belangrijk dat ze 's avonds rustig aan doen ivm de jongste kinderen die dan al slapen. Zolang ze rustig bij elkaar zitten mag het best laat worden. Mijn kinderen zijn nog wat jonger dus dan vind ik inderdaad eind van de avond wel laat genoeg, later komt eigenlijk nog niet voor. 

Bij een 21 jarige zou ik geen regels hebben behalve inderdaad rustig aan doen en niemand wakker maken, mochten ze dat doen dan zou het tijdstip me niet uitmaken. 

Nu met de avondklok is het natuurlijk wel anders, dan is het of vroeg weg of blijven logeren. 

Ik wil doordeweeks vanaf 22.00 uur rust in huis. Als ik een heel groot huis zou hebben dan zou het misschien anders zijn maar het ruitjeshuis waarin wij met 5 personen wonen maakt het onmogelijk om geluidloos bezoek te hebben en er is altijd wel iemand die vroeg op moet. Ikzelf sowieso.

Af en toe blijven er doordeweeks wel kinderen logeren. De oudste 2, die het vaakst iemand te logeren hebben, slapen op zolder en gaan dan om 22.00 uur met eten drinken naar boven en ze weten dat ze vanaf 22.30 uur echt heel zachtjes moeten doen. Hier houden ze zich ook aan, ze weten  dat het anders niet  meer mag. In de zomer, zeker bij mooi weer, wordt het waarschijnlijk wel vaak wat later maar dan nog is 22.30 voor mij wel de max.

Uhmmm...er is een avondklok? Dus ik zou op dit moment elke vorm van bezoek om 22 uur thuis willen hebben. Daarnaast vind ik 1 uur 's nachts doordeweeks erg laat. Niet alleen jullie moeten werken, maar de jongeren moeten ook naar werk of school/stage. Zowel die van jou als de vrienden. Bij ons thuis was dat vroeger echt geen optie zo laat. Als we tot halverwege de nacht wilden chillen met vrienden dan gingen we wel op stap, maar niet bij iemand thuis. En al helemaal niet doordeweeks.

Oudste is pas 19 maar bezoek op weekdagen was/is altijd om 22.00 uur uiterlijk weg/thuis. In het weekend mocht het later of bleef bezoek slapen.

Nu door avondklok en corona heeft dochter wel eens een videocall met meerdere klasgenoten en dan moeten op weekdagen na 21.00 de oortjes in zodat haar broer gewoon kan slapen aan de andere kant van de bordkartonnen muur.  

Denise1972 schreef op 19-04-2021 om 22:51:

Graag jullie eerlijke mening.

Zoon 21 jaar woont thuis, in t weekend kan hij bezoek ontvangen en maakt de eindtijd mij niet uit. Zondag tot en met donderdag is de regel: bezoek om 01:00 uur weg.

Wij moeten namelijk gewoon werken de volgende dag. Zoon vindt dit natuurlijk een kinderachtige regel. En jullie?

ik vind dat je groot gelijk hebt hoor.

je geeft hem al de ruimte dat hij gewoon bezoek kan ontvangen en dan nogwel doordeweeks tot 01:00 heel goed te begrijpen hoor jullie hebben ook werk.

zolang hij bij jullie woont zal hij zich toch moeten aanpassen, hij mag al blij zijn dat hij gewoon bezoek kan ontvangen en doordeweeks tot 01:00.

en ja als hij het daar niet mee eens is kan hij toch ook naar hun gaan.

als hij zijn eigen plekje heeft kan hij bezoek ontvangen tot hoelaat hij maar wil🎉, misschien stimuleerd hem dat wel😉 

Egel. schreef op 19-04-2021 om 23:27:

1 uur vind ik geen mooie tijd doordeweeks, wat ontzettend laat! 23 uur weg, of blijven slapen zou ik zeggen (en dan wel zachtjes vanaf 23 uur). En in deze tijd ligt het eraan waar ze wonen, vandaag ging hier iemand weg om 21.10 u., kon echt niet later in verband met avondklok. Leuk persoon maar toch ook stiekem wel een zegen die avondklok (niet verder vertellen hoor)

Hhahahahaha🤣 heeel herkenbaar!

Als een volwassen kind  door omstandigheden (weer) thuis moet wonen - bij voorkeur tijdelijk - , stel ik geen regels meer  Dan verwacht ik gewoon dat hij/zij  door mijn voortreffelijke opvoeding verstandig  genoeg is om rekening met anderen te houden.

Enige regel is dat ik geen trek heb om kennis te maken met losse scharrels aan de ontbijttafel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.