Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Vaginale pijn

hoi hoi, ik ben vier dagen geleden ziek geworden ik had last van hoofdpijn, keelpijn en misselijkheid (het gevoel dat ik moest kotsen). Momenteel ben ik nog steeds ziek maar wel minder alleen toen ik ziek werd kreeg ik ook pijn rond mijn vagina  ik weet niet precies wat precies pijn doet maar tijdens het plassen doet het erg veel pijn. Eigelijk doet alles tussen me lippen pijn en is het erg vochtig ook heb ik een paar dagen voordat ik ziek werd roze afscheiding gehad.En momenteel heeft pijn geslachtdeel een viesgeurtje die ook heel snel weer komt na het douchen. Iemand enig idee? Of tips

Brandend gevoel bij het plassen? Dan is de kans groot dat het een blaasontsteking is. En dan zou ik zo snel mogelijk de dokter bezoeken. Want een blaasontsteking gaat niet vanzelf weg.

Beterschap!

Misschien goed om morgen je ochtendurine even te laten onderzoeken bij de huisarts?

kan een blaasonsteking zijn maar kan ook een andere bacteriele infectie of schimmelinfectie zijn.  Even langs de huisarts dus

Herpes zou kunnen, hoewel ik niet weet of dat ook een geurtje heeft. Vooral een eerste uitbraak kan heftig zijn en bij plassen lijken op een blaasontsteking. Geen opgezwollen lymfeklieren in je liezen?

Kan een schimmelinfectie zijn, maar dat stinkt in principe niet. Een bacteriële infectie wel, maar dat doet meestal weer geen pijn. Kortom: even langs de huisarts zodat je de juiste kuur kunt krijgen.

morgen idd de huisarts bellen maar mijn tip zou ook al zijn om morgenochtend alvast wat urine op te vangen. Als de huisarts dat wil testen heb je het alvast klaar staan. Ze willen daarvoor graag de ochtendurine. 
sterkte, het klinkt erg vervelend.

Annoniem.45

Annoniem.45

31-10-2023 om 21:35 Topicstarter

duizel schreef op 31-10-2023 om 21:16:

morgen idd de huisarts bellen maar mijn tip zou ook al zijn om morgenochtend alvast wat urine op te vangen. Als de huisarts dat wil testen heb je het alvast klaar staan. Ze willen daarvoor graag de ochtendurine.
sterkte, het klinkt erg vervelend.

Heel erg bedankt! Dat ga ik morgen gelijk doen!

Annoniem.45

Annoniem.45

31-10-2023 om 21:38 Topicstarter

Mlah! schreef op 31-10-2023 om 20:40:

Herpes zou kunnen, hoewel ik niet weet of dat ook een geurtje heeft. Vooral een eerste uitbraak kan heftig zijn en bij plassen lijken op een blaasontsteking. Geen opgezwollen lymfeklieren in je liezen?

Hey net opgezocht wat lymfklieren in liezen want ik wist niet wat dit was en heb wel op me lies twee bobbeltjes ja. Ik begreep uit een pictogram op internet dat dat je lymfklieren zijn dus dan zou dit heel goed kunnen. Ik ga nu opzoeken hoe ik het kan oplopen. Heel erg bedankt!

Annoniem.45

Annoniem.45

31-10-2023 om 21:43 Topicstarter

Mlah! schreef op 31-10-2023 om 20:40:

Herpes zou kunnen, hoewel ik niet weet of dat ook een geurtje heeft. Vooral een eerste uitbraak kan heftig zijn en bij plassen lijken op een blaasontsteking. Geen opgezwollen lymfeklieren in je liezen?

Nog een vraag ik heb maar een sekspartner en dat is mijn vriend die al meerdere sekspartners heeft gehad de laatste keer dat hij seks had was meer dan een jaar geleden en wij hebben al vier maanden seks. Kan het dat ik het dan nu pas heb gekregen?

Herpes kun je ook krijgen door een koortslip, ik heb het via m'n vriend gekregen, hij had een koortslip. En de eerste keer is de infectie heel hevig, maar ook de keren erna heb ik er twee weken veel last van gehad. Gelukkig heb ik maar eens in de twee/drie jaar een uitbarsting. Morgen maar gauw naar de huisarts, dan weet je snel wat je hebt.

Annoniem.45 schreef op 31-10-2023 om 21:43:

[..]

Nog een vraag ik heb maar een sekspartner en dat is mijn vriend die al meerdere sekspartners heeft gehad de laatste keer dat hij seks had was meer dan een jaar geleden en wij hebben al vier maanden seks. Kan het dat ik het dan nu pas heb gekregen?

Jazeker kan dat. Herpes draag je je leven lang bij je, maar is slechts af en toe besmettelijk (bij een uitbraak, of tijdens een episode of "asymptomatische uitscheiding" - dus geen symptomen, maar toch is het virus actief). Je zou theoretisch zelfs na 20 jaar met dezelfde partner pas besmet kunnen raken. Veel mensen weten ook niet dat ze drager zijn van het herpes virus. Ook als je zelf nooit een uitbraak hebt gehad of hebt opgemerkt, kun je het hebben. 

Ga naar de huisarts, zou inderdaad een primaire herpes infectie kunnen zijn (pijnlijk, maar gaat vanzelf over), maar ook nog allerlei andere dingen die niet vanzelf over gaan. Je moet er in ieder geval wat mee. 

letterkoekje schreef op 31-10-2023 om 19:05:

Brandend gevoel bij het plassen? Dan is de kans groot dat het een blaasontsteking is. En dan zou ik zo snel mogelijk de dokter bezoeken. Want een blaasontsteking gaat niet vanzelf weg.

Beterschap!

Volgens thuisarts kan dat bij vrouwen wel vanzelf weg  gaan. Daar staat dat je een week mag wachten met behandeling. Daar staat wel dat je contact moet opnemen met de huisarts als je ook koorts hebt. 

Maar het lijkt me sowieso goed om contact op te nemen. Je weet nl niet wat het is. 

Candida? Komt volgens mij vaker voor als je je erg fanatiek wast. Als de bacteriepopulatie verstoord is zien schimmels en gisten hun kans schoon. Ik denk dat kokosolie een zekere beschermende werking heeft, en anders moet je naar een arts, al is het alleen maar om je urine te laten controleren. Kan je trouwens ook zelf maar dat kost iets.

rionyriony schreef op 01-11-2023 om 08:43:

Candida? Komt volgens mij vaker voor als je je erg fanatiek wast. Als de bacteriepopulatie verstoord is zien schimmels en gisten hun kans schoon. Ik denk dat kokosolie een zekere beschermende werking heeft, en anders moet je naar een arts, al is het alleen maar om je urine te laten controleren. Kan je trouwens ook zelf maar dat kost iets.

Candida test je door het slijm te onderzoeken, niet met een urinetest. Candida ruikt zurig, niet vies.

Bij een vieze geur en koorts denk je eerder aan een bacteriële infectie. 

Gewoon naar de dokter, anoniem.45. Wij kunnen gokken, maar er moet gewoon even een deskundige naar kijken.

Beterschap!

IMI-x2 schreef op 01-11-2023 om 08:50:

[..]

Candida test je door het slijm te onderzoeken, niet met een urinetest. Candida ruikt zurig, niet vies.

Bij een vieze geur en koorts denk je eerder aan een bacteriële infectie.

Gewoon naar de dokter, anoniem.45. Wij kunnen gokken, maar er moet gewoon even een deskundige naar kijken.

Beterschap!

Ik bedoelde blaasontsteking laten testen en de mogelijkheid op schimmels te laten onderzoeken. Meestal wordt het laatste niet getest maar gebruik je eerst standaard middeltjes.

Schimmels, vooral de schimmels die je bacterieflora overnemen door fanatiek te wassen, kunnen echt stinken. Brr.

Was inderdaad niet duidelijk wat ik precies wou zeggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.