Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Vakantie bestemming ideen

Hai hai, Ik ben een binnerkort 18-jarige meid die graag naar het buitenland op vakantie wilt. Ik ben al vaker zonder ouders op vakantie gegaan en beheers de engelse taal goed. De vriendin waarmee ik wil gaan word 31 juli pas 18 terwijl wij graag iets eerder in de maand op vakantie zouden willen. Iemand enige locaties waar we een leuke vakantie kunnen hebben en een beetje kunnen drinken en uitgaan? Zonder dat we naar een plaats zoals lloret,albu of cherso zouden moeten.


Je kan ook even in je andere topic kijken voor tips.

Mis ik iets? Deze vraag had je toch al gesteld?
Mijn dochter is naar Mallorca geweest. Playa de Palma. Vond ze erg leuk, veel te doen qua stappen. Let wel op, er schijnen een Duits en een Nederlands gedeelte te zijn. 

Ben je nu echt zo onzelfstandig? Vraag eens rond op school, zou ik zeggen, of ga eens rondbrowsen bij reisorganisaties, tripadvisor en de reviews op Booking.

Annoniem.45

Annoniem.45

22-01-2024 om 23:44 Topicstarter

Jonagold schreef op 22-01-2024 om 22:59:

Mis ik iets? Deze vraag had je toch al gesteld?
Mijn dochter is naar Mallorca geweest. Playa de Palma. Vond ze erg leuk, veel te doen qua stappen. Let wel op, er schijnen een Duits en een Nederlands gedeelte te zijn.

was vergeten dat de vriendin die mee gaat nog 18 moet worden en nog geen 18 is tijdens de vakantie daarom opnieuw de vraag maar iets anders zodat wij niet voor dichte deuren staan als we op vakantie zijn

Annoniem.45

Annoniem.45

22-01-2024 om 23:44 Topicstarter

Dolfje schreef op 22-01-2024 om 21:29:

Je kan ook even in je andere topic kijken voor tips.



was vergeten dat de vriendin die mee gaat nog 18 moet worden en nog geen 18 is tijdens de vakantie daarom opnieuw de vraag maar iets anders zodat wij niet voor dichte deuren staan als we op vakantie zijn

Annoniem.45

Annoniem.45

22-01-2024 om 23:54 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 22-01-2024 om 23:02:

Ben je nu echt zo onzelfstandig? Vraag eens rond op school, zou ik zeggen, of ga eens rondbrowsen bij reisorganisaties, tripadvisor en de reviews op Booking.

Niet heel netjes van u om mij zo te benaderen, maar ik begrijp dat manieren niet voor iedereen zijn weggelegd. Ik heb de dingen die u benoemd al geprobeerd. Alleen gaan de meeste tieners in mijn omgeving naar Chersonissos en Lloret, waar ik geen interesse in heb. Rondbrowsen geeft mij ideeën, alleen kan ik niet online van alles zien of ze ID's checken of niet. Ik zou op Booking kunnen kijken, maar het gaat hier niet om het verblijf of de reis, maar om het uitgaansgedeelte waar ik vragen over heb.

Annoniem.45

Annoniem.45

22-01-2024 om 23:56 Topicstarter

Sorry voor de verwarring. Ik heb inderdaad eerder deze post gemaakt, alleen heb hem nu iets anders gesteld. Dit komt doordat ik erachter kwam dat de vriendin waarmee ik wil gaan nog geen 18 is op de datum dat we op vakantie zouden willen. Daarom stel ik de vraag voor vakantiebestemmingen opnieuw, aangezien we niet in de buurt van drukke uitgaansgelegenheden willen verblijven.

Annoniem.45 schreef op 22-01-2024 om 23:56:

Sorry voor de verwarring. Ik heb inderdaad eerder deze post gemaakt, alleen heb hem nu iets anders gesteld. Dit komt doordat ik erachter kwam dat de vriendin waarmee ik wil gaan nog geen 18 is op de datum dat we op vakantie zouden willen. Daarom stel ik de vraag voor vakantiebestemmingen opnieuw, aangezien we niet in de buurt van drukke uitgaansgelegenheden willen verblijven.

Ik snap het niet, je wil niet in de buurt van drukke uitgaansgelegenheden zitten maar wel uitgaan? Over het algemeen is het vanwege het vervoer 's nachts wel handig om, als je uit wil gaan, ook in de buurt te zitten van een plek met uitgaansgelegenheid. 

Mijn ervaring is overigens is dat je in het buitenland, in de populaire uitgaansgebieden overal wel binnen komt als 17 jarige.

Mijn dochter van 16 gaat "gewoon" naar lloret. Mijn maakt het verder niet uit waar ze naartoe gaat enige eis was daar ze niet 's nachts nog heel ver moest reizen om bij het hotel te komen na het stappen.  Dat vind ik dus geen fijn idee.  Als jij dat wel vindt.  Volgens mij mag je in Spanje in veel uitgaansgelegenheden binnen van 16. Dus dan zou ik voor een ander Spaanse badplaats kiezen.  

Annoniem.45 schreef op 22-01-2024 om 23:54:

[..]

maar om het uitgaansgedeelte waar ik vragen over heb.

En hoeveel mensen denk je dat er hier op het forum zitten die dat soort vragen kunnen beantwoorden zoals of ze Id's checken in badplaatsen? Mij lijkt dat juist een vraag voor je leeftijdsgenoten dus vraag het op school of werk die daar geweest zijn.

Waarschijnlijk is het antwoord dat ze dat nauwelijks ergens doen. In coronatijd waren wij op een van de Canarische eilanden en officieel moest je toen de qr code laten zien maar daar is nergens naar gevraagd.  

Ga gewoon naar Londen of Manchester. Genoeg pubs en clubs en daar zal niemand opkijken van een dronken tiener.  

Dolfje schreef op 23-01-2024 om 07:17:

[..]

En hoeveel mensen denk je dat er hier op het forum zitten die dat soort vragen kunnen beantwoorden zoals of ze Id's checken in badplaatsen? Mij lijkt dat juist een vraag voor je leeftijdsgenoten dus vraag het op school of werk die daar geweest zijn.

Waarschijnlijk is het antwoord dat ze dat nauwelijks ergens doen. In coronatijd waren wij op een van de Canarische eilanden en officieel moest je toen de qr code laten zien maar daar is nergens naar gevraagd.

Zou best een eer zijn toch, als ze onze id zouden willen checken om te zien of we wel ouder zijn dan 18?

ik zou het risico niet lopen en je vakantie naar augustus verplaatsen. Straks word je wel geweigerd. Zou zonde zijn. 

Ik ga je niet aan plekken helpen waar nog jongere mensen mogen drinken dan 18 want ik ben tegen alcohol, helemaal in de ontwikkeling onder de 25 jaar. Het is gif. 

Joszy schreef op 23-01-2024 om 09:04:

[..]

Zou best een eer zijn toch, als ze onze id zouden willen checken om te zien of we wel ouder zijn dan 18?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.