Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Wanhoop


Ik zou willen

Dat dergelijke analyses voorzichtig gemaakt worden:
'@tsjor, ik denk juist wel heel sterk dat er dusdanige trauma's zitten. Ik denk dus dat er juist heel diep gegraven moet worden. De geest kan zo sterk zijn dat die ons laat geloven dat we doodziek zijn en heel veel pijn voelen.'
De hersenen zijn een zeer complex geheel. Het kan best zijn dat de hersenen iets registreren,w at er niet is. Dat lijkt bij oorsuizen bijvoorbeeld het geval. Alleen: tinitus is wel een reële klacht, die wordt alleen niet verholpen aan de oren.
Er zijn tijden geweest dat schizofrenie kwam door een te kille moeder. Er zijn periodes geweest dat hartstochtelijk psychotherapie is toegepast. En er is nu weer een beweging die zegt: herstellen doe je zelf. Alsof er geen functioneel probleem bestaat. Dat bestaat wel. En daarvan is inmiddels genoegzaam bekend als het gaat om de noodzaak van medicatie.
Er zijn situaties waarin de diagnose 'het zit tussen de oren' ernstige hartproblemen bedekken. Ik kom er net vandaan.
Zaken als anorexia zijn nog nooit goed behandeld met psychotherapie. Neemt niet weg, dat er tot nu toe geen lichamelijke oorzaken in de maag of darmen zijn gevonden die behandelbaar zijn. Maar dat maakt het lijden niet minder.
Je kunt dood gaan aan functionele problemen, terwijl iedereen in de psyche graaft. een verkeerde analyse.
Ik zou er dus voorzichtig mee zijn. Bovendien betekent jouw analyse, dat vader de oorzaak is. Lijkt mij niet bevorderlijk voor een zoektocht naar oorzaken en mogelijkheden van herstel.
En dan nog, je dochter wil het niet horen, omdat het haar reële ervaringen van pijn ontkent. Je bereikt haar niet met die analyse.
Ik zou starten met het signaal van pijn serieus te nemen. Mogelijk komen dan vanzelf wel dingen naar boven als 'leven in onbalans' of 'onverwerkte trauma's' naar boven, als dat mogelijke oorzaken zijn.

Tsjor

Toedeloe

Toedeloe

25-07-2019 om 23:22

Stoffen

Ik schrijf even onder een andere nick ivm herkenbaarheid. Je schreef dat je dochter een te laag vitamine D gehalte had. Weet je ook hoe laag? Vraag het aan de huisarts, die heeft de uitslag. Het kan enorm depressieve klachten geven. Is er ook getest op vitamine B12? Vraag ook daar de uitslag van op en controleer dat met de minimale en de gewenste waarde bij het B12 instituut. Zij weten als geen ander hoe hoog je B12 moet zijn om je goed te voelen. Bij mij waren beide waarden ‘aan se lage kant’ volgens de huisarts, maar bij navraag bleken ze ver onder de gewenste waarden te liggen. Mijn klachten waren enorm veel pijnklachten, krampen en pijnscheuten in mijn voeten en benen. Tintelingen in mijn handen en in mijn voeten. Slapeloosheid en toch heel vermoeid. Depressief. Boos, kort lontje, zwaarmoedig. Dit alles kwam bij mij doordat ik coeliaki had terwijl ik dit niet wist. Al jaren had ik buikpijn en chronische diaree, de huisarts wuifde dat weg. Stress. Geen uien en kool eten. Ik mis gewoon de juiste stoffen in mijn lijf om me lekker te voelen. Het aanvullen met pillen en injecties en het volgen van een strikt glutenvrij dieet heeft bij mij enorme verbetering opgeleverd.
Neem je dochter serieus. Dat je gezin moeilijke tijden heeft (gehad), komt daar nog bij. Als je je ziek voelt, kun je er weinig bij hebben. Zou je hier iets aan hebben? Ooit las ik een verhaal van een man die meerdere keren opgenomen is geworden maar die na b12 en vit D helemaal opgeknapt is. Je hersenen beginnen in je buik zeggen ze wel eens....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.