Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Annie

Annie

04-08-2020 om 23:51

Zoon 18 - bijzonder cadeau

Aaargggh... zoon wordt (deze week) 18.
Op zijn 17e verjaardag heeft hij rijlessen gekregen. In juni heeft hij als examencadeau 500 euro gekregen om bij zijn laptop te doen. Zijn kamer is zo goed als ingericht (vnl met tweedehandse spullen en wat nieuwe spullen). In groep 8 heeft hij een weekend Londen gekregen.

Dus: 18, bijzondere verjaardag. Maar mijn inspiratie is echt op!
Het enige wat ik kan bedenken is een goede weekend/reistas met als boodschap 'ga de wijde wereld in & altijd welkom thuis'.

Annie

Annie

04-08-2020 om 23:52

Aanvulling

Hij heeft een mooi horloge (ligt vnl in de kast) en houdt niet van sieraden.

Jan

Jan

05-08-2020 om 00:04

Heeft hij dat rijbewijs?

En gaat hij op kamers?

Dan is een scooter wellicht een idee? Reuzehandig in de grote stad en relatief betaalbaar, zeker op marktplaats.

Of anders een goede elektrische fiets.

Annie

Annie

05-08-2020 om 00:06

Jan

Nee, hij krijgt geen scooter. Hij heeft net als alle andere studenten een studentenfiets...

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-08-2020 om 00:24

Reisje

Bij mijn dochter viel de 18e verjaardag samen met het eindexamen. We zijn samen vier dagen weg geweest, bestemming van haar keuze. Alles mocht ze kiezen en toen werd het toch weer Engeland.
Je kunt ook vragen wat hij wil.

Poms

Poms

05-08-2020 om 08:37

Reistas

Ik heb inderdaad onze zoon een mooie north face gegeven voor z’n 16de. Is hij echt verguld mee. Die dingen zijn tamelijk duur maar heel duurzaam en functioneel.

Andere zoon kreeg voor z’n 18de 3 litho’s van Shepard Fairey. Dat is de ontwerper van het modemerk Obey, wat kind graag draagt. Nu is dat wel tamelijk specifiek en moet maar net de interesse liggen maar iets van kunst misschien?

Pluis

Pluis

05-08-2020 om 08:48

Hier

Kreeg zoon, die al een half jaar zijn rijbewijs had en gek is van mooie snelle auto’s, een ritje in een Aston Martin. En ter compensatie ook een slipcursus 😜. Vond hij allebei fantastisch.

Slipcursus

Hier kreeg kind een slipcursus.
Soms kom je op de weg zulke rare situaties tegen, dan is het fijn te weten hoe te reageren en kalm te blijven.

Kind vond het super leerzaam. Als het straks weer winter wordt, kan zo’n ervaring van pas komen; goede voorbereiding. ( Aanrader voor iedere beginnende rijder.)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-08-2020 om 09:01

Een mooi startbedrag?

Hier ook een dochter die haar diploma heeft gehaald, op kamers gaat en binnenkort 18 wordt.

Wij hebben er in overleg met haar voor gekozen om alle heugelijke feiten op 1 hoop te gooien en haar een goede laptop en een leuk startbedrag mee te geven. Zodat ze wat extra ruimte heeft om haar kamer in te richten en zich in kan schrijven voor activiteiten die geld kosten.

Tassen liggen er genoeg hier in huis, ik geloof ook niet dat mijn dochter dat als een bijzonder cadeau zou zien eigenlijk. Nuttige cadeau’s zijn nooit zo leuk😅

Mijntje

Mijntje

05-08-2020 om 10:07

tienertoer

Vroeger was er een tienertoer, van de ns. Later heette dat jongerentoer. Misschien is er nog wel zoiets, treinen door Europa, of Benelux. Als hij een goede vriend, ongeveer even oud, heeft kan je met diens ouder afspreken ook zoiets te geven, dan kunnen ze samen.

Mijntje

Mijntje

05-08-2020 om 10:10

zoiets

https://www.nsinternational.com/nl/aanbiedingen/voordeel-voor-jongeren-met-de-trein

Ik zit me te bedenken dat het eigenlijk best erg is, die kinderen die alles al hebben en niets meer te wensen hebben. Die van mij is 15, die ga ik niet zo erg verwennen, ben ik nu van plan
Een ervaring, met een vriend op stap, of met jou of vader lijkt me in dit geval beter dan een zak geld.

Nuttige cadeaus

Dendy : "Nuttige cadeau’s zijn nooit zo leuk😅"

Dat ben ik niet zonder meer met je eens. Zelf vind ik nuttige cadeaus vaak best leuk, maar smaken verschillen natuurlijk. Alleen, het voorbeeld van die reistas laat zien waarom nuttige cadeaus voor iedereen leuk kunnen zijn. Ervan uitgaande dat zoon een reistas kan en zal gebruiken, dan is de kans groot dat als hij er zelf geen een heeft, hij een goedkopertje zal aanschaffen. Maar als hij van iets dat hij toch al nodig heeft als cadeau een veel betere versie krijgt dan hij voor zichzelf zal kopen (zie de posting van Poms) dan zou ik denken dat het toch echt wel een cadeautje is en het gewone praktische ontstijgt.

De kunst is wel om iets cadeau te doen waar het feestvarken ook echt gebruik van maakt. Dingen die de gever leuk of handig vindt maar waar de krijger het nut niet van inziet (zie de opmerking van TS over het mooie horloge dat in de kast ligt), dat is een beetje zonde.

Overigens vind ik een slipcursus ook een mooie suggestie. Heb ik ooit aan mijn partner cadeau gedaan, en hij vond het naast leerzaam ook erg leuk.

Nog een opmerking over de tienertoer - die bestaat geloof ik nog, of weer, en ook Interrail blijkt nog altijd te bestaan. Dat hoorde ik laatst, en je kan ze ook op oudere leeftijd aanschaffen, dus dat is nu mijn plan voor als ik ooit tijd en geld over heb. Maar dat geheel terzijde.

Groeten,

Temet

Yaron

Yaron

05-08-2020 om 14:46

Goh

Nooit aan gedacht om zoon die 18 werd iets speciaals te geven. Hij heeft een zo leuk mogelijke dag gehad, zonder visite helaas en het etentje met vrienden bij de Chinees ging ook niet door, maar hoeft nu ook niet meer van hem, want 'dat voelt toch niet meer alsof ik jarig ben'. Volgend jaar maar weer proberen. Als cadeau wou hij een paar Nikes van 125 euro en die kreeg hij, hij draagt ze bijna elke dag, dus een goed besteed cadeau.

bicyclette

bicyclette

05-08-2020 om 16:40

parachutesprong

Hier kreeg zoon een parachutesprong voor zijn 18e verjaardag. Was erg geslaagd! (en kun je een mooi symbolisch verhaal bij verzinnen)

Bicyclette (ot)

Je bedoelt ‘los laten’..

Symbolisch voor hem of voor jou. 🤭

Hout-kachel

Hout-kachel

07-08-2020 om 07:58

Zelfde als bycyclette

Zoon wordt binnenkort ook18 , ook hij krijgt van ons een tandemsprong. Ik had er ook iets symbolisch bij bedacht. Iets met een sprong in het diepe maar nog wel met onze hulp of zoiets !

Dees

Dees

07-08-2020 om 08:07

Hier

Een verjaardag is bijzonder als de jarige of mensen om hem heen hem bijzonder maken. Ik ben inmiddels 42 en heb nog geen bijzondere verjaardag van mijzelf meegemaakt. Diploma's halen zijn bij mij ook geen bijzondere momenten geweest. Daarin tegen mijn ouders vonden het zelf heel bijzonder dat ze 12,5 jaar, 25 jaar en 50 jaar getrouwd waren. Hun 40e 50e, 60e en 65e verjaardag waren ook bijzonder en volgens hen voldeden alle jubilea verjaardagen aan bijzondere (dure) cadeauwensen.

Mijn zus is 45, haar 40e verjaardag heeft zij ook bijzonder gemaakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.