Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Dennis

Dennis

19-03-2020 om 20:07

Zoon is verliefd op een jong meisje

Ik heb een zoon van bijna 22 die thuis woont en waar ik een goede vader zoon band mee heb. Hij kwam laatst bij mij dat hij ergens mee zat. Na wat praten kwam ik er achter wat er speelde. Hij vertelde dat hij een meisje had leren kennen en daar vriendschappelijk contact mee heeft. Alleen begint hij gevoelens te ontwikkelen voor haar. En als vader vind ik dat fijn om te horen aangezien je je kinderen een liefde toewenst. Maar hij vertelde ook dat ze bijna 17 is.

Ikzelf verschil 7 jaar met mijn vrouw. Maar op de leeftijd van mijn zoon kan ik mij voorstellen dat hij zich onzeker voelt over een verschil van 5 jaar. Ook omdat dit meisje nog niet meerderjarig is.

Ik heb mijn zoon vertelt dat als het goed voelt je je hart moet volgen maar door het leeftijdsverschil wel rustig aan moet doen. Aangezien het voor haar ouders natuurlijk een stuk lastiger zal zijn dan voor mijzelf.

Maar ik vraag mij af heb ik er goed aan gedaan hem te vertellen dat hij zijn hart moet volgen ondanks het leeftijdsverschil? Of had ik hem en het meisje in bescherming moeten nemen door te zeggen dat het verschil te groot is?

juf Ank

juf Ank

19-03-2020 om 20:27

nee

Verbeeld je nu maar niet dat je het kunt verbieden. En dat proberen is slecht voor je relatie met hem.

ter geruststelling: van af 16 jaar mag iedereen een sexuele relatie aangaan met anderen tenzij er sprake is van een machtsverhouding zoals leraar/leerling.

Daarnaast hoop ik dat je zoon een lieve jongen is met super veel geduld en beheersing over zijn lusten.
Het leeftijdsverschil is echt niet schrikbarend. Het komt best veel voor. Zeker bij iets ouderen jongens en de jongere meisjes. En het kan ook heel goed gaan. Juist omdat meisjes vaak in bepaalde opzichten wat sneller ontwikkelen. En jongens zijn vaker iets minder volwassen, soms nog op jongens van jouw zoons leeftijd. Waarbij ik natuurlijk niet weet of dat in jullie geval ook zo is.
Ik denk dat je er heel goed aan doet hem te bevestigen in het volgen van zijn hart. Ik hoop alleen dat hij ook tijdens het vrijen zijn hart blijft volgen en niet zijn p...

Ad Hombre

Ad Hombre

20-03-2020 om 08:23

Dennis

Wees blij. Is helemaal niks op tegen en komt volgens mij vrij vaak voor.

Dymo

Dymo

20-03-2020 om 11:31

hier

Dochter was net 18 toen ze haar vriend, toen 23, leerde kennen. Hij vertelde later dat hij ook wel even bij zijn ouders had gecheckt of dat wel kon. Het is een lieve, geduldige jongen en ze hebben alles op het tempo van dochter gedaan. Inmiddels zijn we bijna 4 jaar verder en zijn ze nog steeds samen. Het is een leuk stel. Dus wat hierboven ook al is gezegd: zolang je zoon het tempo van het meisje aanhoudt, zou het moeten kunnen.

Keelpastille

Keelpastille

20-03-2020 om 16:45

Ook hier geruststellende ervaring

Mijn dochter (nu 24) kreeg op haar 17e verkering met een jongen van 22. Ik heb me er eerlijk gezegd nooit druk over gemaakt. En ze zijn nu nog steeds samen.
Mijn andere dochter (17) heeft iets-wat-op-een-vriendje-gaat-lijken. Hij wordt volgende maand 22. Ook hierover maak ik me totaal geen zorgen.
Het ligt ook een beetje aan de sociale leeftijd natuurlijk. Mijn dochters hadden allebei niet zo heel veel op met pubergegiebel danwel stoer gebral van leeftijdsgenoten. En hoe ouder ze worden, hoe kleiner het leeftijdsverschil.

Anonima

Anonima

23-03-2020 om 17:48

Kan

Ik was 17 toen we verkering kregen, hij 23. Wij zijn >20 jaar getrouwd geweest. Dus ja, het kan. Al is het is ons geval niet goed afgelopen, maar dat heeft niet zoveel met leeftijd te maken.

Wilmama

Wilmama

26-03-2020 om 23:04

Leeftijd zegt niet alles

Ook als het om seks gaat, zegt leeftijd maar heel weinig. Dat heb ik zelf gemerkt.
Ik haalde opgelucht adem toen de kortstondige verkering van mijn onervaren 16 jarige dochter met een 20-jarige jongen uitging.

Even later kreeg ze verkering met een jongen van ook 16. Gelukkig, dacht ik onnozel, nu kunnen ze tenminste samen in een gelijkwaardig tempo hun seksualiteit ondekken. Ik kwam met beide voetjes terug op aarde toen bleek dat deze jongen al sinds zijn 14e seksueel aktief was. Dochter kreeg nog geen week tijd om aan het idee te wennen of ze werd al ontmaagd. (Wat niet alleen aan die jongen lag, maar ook aan dochter). Niet echt romantisch, wat mij betreft.

Ad Hombre

Ad Hombre

27-03-2020 om 08:15

Wilmama

Misschien ging die eerste verkering wel uit omdat het dochter te lang duurde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.