Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
tonny

tonny

23-07-2009 om 19:35

Extra stufi?

Kun je na het HBO nog een extra jaar studiefinanciering krijgen? Mijn zoon heeft deze week zijn diploma MER gehaald en wil nu verder met Bedrijfsrecht aan de universiteit. We hadden het idee dat je nog een jaar extra stufi zou kunnen krijgen, maar volgens een klasgenoot van zoon is de zin op de IB-site die hierop slaat voor meer uitleg vatbaar.

Heeft iemand van jullie hiermee ervaring?

Tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Yep

Als je na het HBO naar de universiteit gaat heb je nog recht op 1 jaar stufie. Ook zijn OV kaart loopt door. Hij kan na dit jaar ook nog zijn OV kaart houden zolang hij studeert, ze verrekenen dit bij zijn studieschuld.

tonny

tonny

27-07-2009 om 13:40

Toch niet...

Hiervoor geldt deze regeling niet, het betreft een schakeljaar gevolgd door een 1-jarige master.

Dus dat is einde OV, einde studiefinanciering...
Nu maar hard op zoek naar een bijbaan!

Tonny

Klopt

Voor een schakeljaar krijg je geen stufie Dat ahd mijn dochter ook!

Hij kan wel zijn OV door laten lopen.

tonny

tonny

27-07-2009 om 19:28

Aha, dus geen stufi, wel ov

dat scheelt alweer iets.

Zal zo eens overleggen als hij langskomt (woont niet meer thuis).

Hoe is dat bij jouw dochter verlopen, dat schakeljaar? Was het te doen? Om wat voor studie ging het?

Mijn zoon heeft MER afgerond en wil nu bedrijfsrecht studeren.

Tonny

Alleen bij een 2-jarige master

Als je na het HBO een tweejarige universitaire master gaat doen, krijg je nog een jaar stufi (totaal 5 jaar stufi). Maar als je een schakelprogramma + eenjarige master gaat doen, krijg je geen stufi meer.

Als je wilt weten of het een eenjarige of tweejarige master is, moet je niet kijken hoe lang een HBO'er erover doet (met schakelprogramma's etc.), maar moet je kijken hoe lang universitaire studenten erover (horen te) doen. Als de universitaire studenten vijf jaar nodig hebben voor "hun" traject (bachelor + master), dan krijgen HBO'ers die diezelfde master voltooien (ook) een vijfde jaar stufi. Maar als de universitaire studenten het in vier jaar doen, dan hebben de HBO'ers pech, want die hebben al vier jaar stufi gehad.

Tonny

Mijn dochter heeft haar bachelor in chemische technologie en heeft een schakeljaar technische scheikunde gedaan op de TU. Ze heeft dat jaar gehaald maar is toch gestopt omdat het niet goed aansluit op wat ze wil. Ze is nu al 10 maanden zoekende naar een baan .

tonny

tonny

28-07-2009 om 15:47

Oei, dat is vervelend zeg!

10 maanden lijkt me ontmoedigend lang...

Zoon moet nog een baan zoeken, hij heeft nu iets heel bescheidens wat echt niet voldoende oplevert. Hij is echt zo iemand die van A naar B naar C gaat; eerst afstuderen, dan aanmelden voor vervolg, dan een baan zoeken. Jouw verhaal is niet bemoedigend.
Maar goed, we zullen zien.

Mooi dat we hier op OO aanspraak hebben aan elkaar.

Tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.