Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Afstemmen agenda met man

Peiling

Welke agenda gebruiken jullie
51 stemmen
12%
47%
41%

Wij gebruiken de kalender van google. Allebei een eigen gekoppeld aan ons mail account, plus een agenda voor ons hele gezin. Plus voor beide kinderen een eigen agenda. Vriend heeft hem gecombineerd met zijn werkagenda, dus die ziet alles in één overzicht, ik heb mijn werkagenda los. Maar vriend werkt veel internationaal en heeft ook nog wel eens afspraken buiten werktijd, mij overkomt dat zelden dus dan stuur ik mijn werkafspraak door naar mijn privé agenda.

Verder hebben we voor de kinderen een kalender aan de muur waarop ze met behulp van kleuren en pictogrammen kunnen zien wat er allemaal gebeurt. Vooral voor de 4 jarige is dat fijn.

En op zondagavond spreken we de agenda's even door. Zijn er nog opvallende afspraken bij gekomen, wat staat er voor deze week in de agenda, en voor de week erna.

Hier stemmen we inderdaad op zondag nog even de aankomende week met elkaar af.

wij hebben beide een iPhone en hebben onze eigen agenda’s en een gedeelde agenda voor het gezin. Werkt prima zo!

Wij hebben behoefte aan een maandagenda in het zicht. Online agenda’s bijhouden, werkt voor mijn man en mij maar de kinderen houden het niet bij. Bovendien hebben de kinderen verschillende (andere) mailadressen dus gezamenlijk een online agenda bijhouden wordt al snel rommelig.

Online bestellen we a3 formaat papier dat verdeeld is in vakjes (1 t/m 31) (zoals google agenda ook heeft) groot genoeg om alle activiteiten te noteren. Wit papier met in het zwart de maand en data, heel simpel. Bij elke bestelling krijg je 18 maanden vooruit, ongeacht welke maand je bestelt.

Bepaalde gelegenheden krijgen bij ons een kleur, vakanties, terug naar school etc. Hij hangt aan magneten op de koelkast zodat onder het eten de agenda nog besproken wordt. 

Bijtje82

Bijtje82

23-08-2023 om 10:55

Bloemenaandewaterkant schreef op 23-08-2023 om 10:47:

Wij hebben behoefte aan een maandagenda in het zicht. Online agenda’s bijhouden, werkt voor mijn man en mij maar de kinderen houden het niet bij. Bovendien hebben de kinderen verschillende (andere) mailadressen dus gezamenlijk een online agenda bijhouden wordt al snel rommelig.

Online bestellen we a3 formaat papier dat verdeeld is in vakjes (1 t/m 31) (zoals google agenda ook heeft) groot genoeg om alle activiteiten te noteren. Wit papier met in het zwart de maand en data, heel simpel. Bij elke bestelling krijg je 18 maanden vooruit, ongeacht welke maand je bestelt.

Bepaalde gelegenheden krijgen bij ons een kleur, vakanties, terug naar school etc. Hij hangt aan magneten op de ijskast zodat onder het eten de agenda nog besproken wordt.

Ik ben heel slecht met dingen bijhouden die niet in het zicht zijn. 

Meldingen klik je makkelijk weg en dat wat je niet ziet is er niet.  Soort van struisvogel gedrag. 

Een bord aan de muur met afspraken werkt voor mij beter. 

Ali

Ali

23-08-2023 om 12:43

Met Klender voeg je deelnemers toe met hun eigen mailadres. Je kan verschillende agenda’s maken in Klender: gezinsafspraken, prive, werk, etc. En dus selecteren wie wat ziet. en met kleurtjes werken.

Je kan ook makkelijk printen en ophangen in het zicht.
Inmiddels zijn mijn grote kinderen zo uithuizig (en eentje helemaal uit huis) dat de vanzelfsprekende ‘samen eten en ook meteen even overleggen’ nauwelijks meer voorkomen, dus dan is een gedeelde online agenda noodzakelijk.

Het grote voordeel van Klender vind ik dat ze geen gegevens delen met commerciële partijen.

Wij gebruiken de agenda op onze iPhone die we delen met elkaar. Daar staat werkrooster van man in en eigenlijk alle andere afspraken die we samen of alleen hebben. Ook kinderfeestjes, sportwedstrijden etc van de kinderen staan erin. Zo weten we wie wanneer thuis is of evt oppas moet regelen. 

Bijtje82 schreef op 23-08-2023 om 10:55:

[..]

Ik ben heel slecht met dingen bijhouden die niet in het zicht zijn.

Meldingen klik je makkelijk weg en dat wat je niet ziet is er niet. Soort van struisvogel gedrag.

Een bord aan de muur met afspraken werkt voor mij beter.

Je schrijft het in de agenda en daarmee ontschrijf je het compleet uit je geheugen. Zou onze generatie de laatste generatie zijn met papieren agenda‘s?

Mijn kinderen hebben dat visuele ook nodig, merk ik, want die keren dat ik de tandartsafspraak in de papieren agenda ook in hun digitale ‘agenda’ zet (dwz een afspraak maak en hen digitaal uitnodig), vergeten ze die rustig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.