Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Allerbeste herinnering ooit

Iets positiefs op deze plek, naast al die vuilspuierij. Mijn meest dierbare moment is het eerste lachje van mijn oudste zoon. Zeeeeer bijzonder, want hij lachte zelden, en ook pas na een maand.Prachtig moment!

rectificatie

na 2 (niet 1) maanden kon er een lachje af, summier, maar hemels.


Aagje Helderder

Aagje Helderder

02-02-2018 om 08:56

Grappig Anki

Je wilt het hebben over iets positiefs, maar je begint met het afkraken van wat je hier op het forum tegenkomt. Vinnik dan weer niet getuigen van een positieve manier van mensen benaderen. Maar deze observatie zul je mss ook wel ervaren als vuilspuiterij 😉

En wat betreft het beste moment ever, ik kan er niet één specifiek noemen, het zijn er veel. Misschien dan toch het moment dat we na de geboorte van ons laatste kind voor het eerst als gezin bij elkaar waren. Voelde zo prachtig.

Aagje

Kaaskopje

Kaaskopje

02-02-2018 om 09:15

Geboorte oudste

Uiteraard was de geboorte van de jongste ook een geweldig moment en een fantastische herinnering, maar van mijn oudste dochter vóel ik nog bijna hoe het was om dat blote, nog warm en vochtig van de baarmoeder, lijfje vast te houden. Dat was zo fantastisch. Gek genoeg heeft het vervolgens ruim een dag geduurd voor ik overweldigd werd door een enorme vlaag van liefde voor haar. Ik zat alleen met haar op de rand van het bed, ik moest er door huilen. Alleen al de herinnering daaraan, zorgt er nu ook voor dat er wat naar beneden drupt ). Dus een herinnering in twee delen eigenlijk.

Ook in mijn geval zijn er uiteraard meer mooie, fantastische herinneringen. De vakanties, hoe man en ik een relatie met elkaar kregen, ik zie dat nog voor me , de periode nadat jongste dochter haar milt was kwijt geraakt en ik haar moest verzorgen (dat was ondanks het nare gegeven een mooie tijd voor mij, voor haar iets minder vrees ik). Oh ja, dat we dit huis kregen, ook zoiets.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-02-2018 om 09:17

Aagje

Ankie zal het vast zelf nog beantwoorden, maar ik vatte haar opmerking direct op als 'in het algemeen' en dus niet speciaal hier op OO. Er is veel negativiteit op internet te vinden, dus tijd voor iets positiefs naast die negativiteit.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

02-02-2018 om 09:32

Kaaskopje

Ik denk dat je bijdragen van Anki in andere draadjes gemist hebt. Daar heeft ze een heel duidelijk oordeel over de wijze waarop hier op het forum met elkaar gediscussieerd wordt en dat klinkt dan behoorlijk door in waar ze hier mee begint.

En dat oordeel mag ze hebben, geen enkel probleem. Alleen vind ik het dan oprecht grappig dat ze aangeeft positief te willen zijn, maar dat dat blijkbaar niet los kan van een sneer naar de rest van het forum.

Aagje

Anki00

Anki00

02-02-2018 om 10:29 Topicstarter

Aagje

Je hebt gelijk hoor! Dat had ik niet zo neer moeten zetten.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-02-2018 om 12:15

Aagje

Ja, ik heb het ontdekt en in zo'n draadje hier al naar verwezen

Aagje Helderder

Aagje Helderder

02-02-2018 om 12:44

Anki/Kaaskopje

Het gaat niet om moeten of niet mogen wat mij betreft. Iedereen mag een eigen stijl van discussiëren hebben natuurlijk. Maar toen ik het zat te lezen vond ik de combinatie van het onderwerp en de zin die ne bad opgeschreven gewoon heel grappig.

Aagje

kaplablokje

kaplablokje

02-02-2018 om 13:22

En ik

kwam vroeger op een ander forum en was geschokt door de manier waarop mensen met elkaar omgingen. Ik vind de sfeer hier in het algemeen heel goed. Mensen zijn behulpzaam, aardig en respectvol. Het niveau vind ik hoog. Er worden geven echt goede tips gegeven.

Jasmijn

Jasmijn

02-02-2018 om 16:05

VInd ik ook

Ik vind dit forum ook fijn, gewone normale mensen met over het algemeen behulpzame reakties. Op andere fora wordt constant met iedereen de draak gestoken of non-antwoorden gegeven, daar was ik zo klaar mee eigenlijk.

Met mijn vader naar de film

Ik ben één keer met mijn vader naar de bioscoop geweest. Want naar de film gaan, dat deden we gewoon niet in ons gezin. Maar toen ik twaalf was draaide Les uns et les autres in de bios en daar wilde mijn vader wel heen. Met mij. Ik vond het echt heel speciaal om 's avonds in het donker naar de bioscoop te gaan, samen met hem, voelde me heel volwassen. Was nou ook bepaald geen kinderfilm. Mooie herinnering!

skik

Trakteren

Ik ben jarig op 30 december en daardoor heb ik nooit op mijn verjaardag zelf kunnen trakteren. Op school moest ik altijd na de vakantie, in het nieuwe jaar trakteren, met nog wat anderen die ook in de kerstvakantie jarig waren. En toen ik eenmaal werkte bleek kantoor ook altijd dicht tussen Kerst en Oud & Nieuw.

Maar dit jaar viel mijn jaar op een competitiezaterdag. De avond tevoren had ik 50 chocolate chip koekjes gebakken om op de roeiclub uit te delen. Ik voelde me zo ontzettend kinderlijk blij jarig! Echt feest.

skik

Mijn kindje

Toen alle drukte en spanningen van de bevalling en kraamtijd achter de rug waren en ik op een zonnige voorjaarsmiddag met mijn eerste kindje tegen mij aan op de bank zat en het tot me doordrong dat deze baby echt van mij was, zo intens gelukkig.

skik

Je jarig voelen als een kind... mooier kan het niet. Leuk!

Kopzorg

Kopzorg

03-02-2018 om 09:48

aan de lopende band op dit moment

4 weken geleden kwam puber terug van de OK en was hij na 10 dagen verlaagde staat van bewustzijn eindelijk wakker.
Het eerste woordje mama, de eerste losse stappen, we gaan nu in een paar weken snel door zijn 2e peuter/kleuter periode.
Gisteren weer los een rondje gefietst, geeft vertrouwen dat het goed gaat komen.

oo kopzorg.... kippevel!!

Dat is inderdaad een superbeste herinnering, zet die in een gouden lijstje!!

verschillende soorten beste herinneringen

Ik vind dat je ze kunt scharen onder verschillende soorten,natuurlijk is de geboorte van de kinderen intens. De eerste keer dat ik dochter zag in de couveuse(had dr nog niet gezien) en die intense open blik er was...meteen...die is van mij.
Bij zoon t moment dat hij op mn borst gelegd werd en dat ik dacht oo wauw t is echt een jongen zoals ik dacht...

Maar ook grappige herinneringen: manlief die ons pokkekonijn ( sorry,maar was echt:we hadden dr 2 een tamme, lieve en 1 gemene wilde bijtende, uit t zelfde nest) ging vangen, op de trampoline lag en m wilde pakken en op 1 hand met zn benen in de lucht in een soort handstand bengelde terwijl hij t konijn in zn andere hand hield. hij maar roepen, pak m nou... en ik kon alleen maar lachen. Blijft een proest in mezelf moment, elke keer weer!

Kopzorg

Kopzorg

03-02-2018 om 17:09

heb even een schuilnick

Met mijn eigen nick is het te duidelijk om wie het gaat. Inderdaad kippenvel het waren heftige weken. Maar nu is iedere actie een mijlpaal. Ik heb een 13 jarige in huis wasrmee ik bezig ben als ern kleuter. Leren vangen, memorie spelen (met de helft van de kaartjes) vandaag veters gestrikt. Als het dan lukt weet hij echt weer hoe het moet, zo geweldig.

kopzorg

Wat klinkt dat heftig allemaal, en wat fijn dat het de goede kant op gaat! Ik hoop op heel veel mooie mijlpalen voor jullie de komende tijd!!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-02-2018 om 17:52

Kopzorg

Dat is toch niet erg als we weten om wie het gaat, in zo'n situatie? Heel veel sterkte in ieder geval!

Ja de geboorte

Uniek natuurlijk. Maar naast diverse andere herinneringen ook de ervaring dat ik een aantal keren met mijn moeder heb samengewerkt, vrijwillig en professioneel. Tijdens mijn pubertijd en als jong volwassene. Daardoor zag ik een hele andere kant van haar en ze behandelde me ook nog als een collega. We konden goed samenwerken.

Meelezer

Meelezer

03-02-2018 om 20:29

Kopzorg

maar wat is er dan gebeurd?

Kopzorg

Kopzorg

04-02-2018 om 08:36

Meelezer

Hij was ziek, kreeg antibiotica om beter te worden maar dat pakte anders uit. Hij werd alleen maar zieker. Artsen stonden voor een raadsel.

Oeh, Kopzorg

Heel veel beterschap en sterkte gewenst!

skik

Mijn bruiloft in de Sovjet Unie

Ik trouwde in de Sovjet-Unie, had niemand van mijn familie mee, en toch was ik intens gelukkig, ik trad in de volwassenheid met die leuke man. Dat we ruim 20 jaar later gescheiden zijn maakt niet uit, wat we meegemaakt hebben is er en is mooi geweest.
De geboorte van de kinderen uiteraard.
Toen mijn huidige vriend tegen me zei: "Ik hou van jou" aan het einde van een geweldige dag samen. Kon daarna geen oog meer dicht doen, heb de hele nacht naast hem wakker gelegen, zo gelukkig dat ik van binnen brandde.
Het ophalen van onze puppy en de eerste dagen met hem hier in huis.

Er zijn toch wel heel veel mooie dagen in mijn leven. Op naar de tweede helft.

Mooiste

Ik heb veel mooie herinneringen. Herinneringen zijn bovendien natuurlijk enorm gekleurd, zeker als het langer geleden is...
Een mooie herinnering is toen de tweeling een paar maanden oud was. Ze sliepen toen in de woonkamer van ons appartement. Ik ging 's ochtends vroeg bij ze kijken, de zon kwam net op, mijn man sliep op de bank. Ik weet nog dat ik op de bank ging zitten en dat ik gewoon zo intens dankbaar was voor de kinderen en dat we weer een mooie dag samen zouden hebben. Dat is een hele mooie herinnering.

Ik heb sowieso hele mooie herinneringen aan die tijd. Maar dat is ook wel gekleurd. Dat was de periode dat we net getrouwd waren, samen aan een leven begonnen en dat we nog niet wisten dat mijn man terminaal ziek was. Achteraf zie je het dan allemaal natuurlijk wel iets mooier. De flinke ruzies die er ook genoeg waren en de vermoeidheid net na de geboorte van de kinderen vergeet ik dan maar even.

Maar er waren ook hele fijne momenten, onze reizen samen, de avonden/nachten op het terras met vrienden, met de kinderen naar het park..

En natuurlijk heb ik ook veel mooie herinneringen die niks met hem te maken hebben, van voor die tijd en van na die tijd.

Wat echt de mooiste herinnering is weet ik niet, ik ben heel dankbaar dat er zoveel fijne momenten zijn om uit te kiezen.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-02-2018 om 01:32

Kopzorg

Wat een zware tijd heb je achter de rug en die is nog niet afgelopen zo te lezen. Maar wat fijn dat het de goede kant op gaat! Wel jammer dat ik onder je eigen nick nu niet kan meeleven.

rutiel

rutiel

05-02-2018 om 13:54

Aran Islands

Ik moet toch meteen denken aan die dag tijdens mijn studiereis op de Aran Islands in Ierland. Het was prachtig weer, ik had net schapenwollen slofjes gekocht voor mijn eerste, nog ongeboren kind (nog niet wetend dat de combinatie baby en slofjes niet werkt...) en stond daar van die prachtige natuur te genieten. Nog nooit had ik zoiets moois gezien. Echt overweldigend. Alles klopte gewoon, die dag.

Pennestreek

Pennestreek

05-02-2018 om 22:17

Gelukkig teveel om op te noemen

Het nest puppy's van onze eerste hond. Ik was toen 12.
Vakanties als kind in Zeeland en Duitsland, vooral met mijn vader op onze rug op een door de zon verwarmde asfaltweg sterren kijken. Zoveel meer sterren op het Duitse platteland dan hier hartje Randstad!
Mijn trouwdag, mooiste dag van mijn leven.
De geboortes van de kinderen.
De mooie reizen die we gemaakt hebben.
Zoon die in moeilijke tijden toch maar even zijn rijbewijs haalde. En het eerste ritje naast hem in onze nieuwe kekke auto. Trouwens, ook het met zoon uitzoeken van die auto was geweldig leuk!
Ik heb duizenden mooie herinneringen, ik zou echt niet kunnen kiezen....

Zeetakje

Zeetakje

06-02-2018 om 09:10

Zoon

Het moment waarop we hoorden dat onze zoon "schoon" was, na een intensieve behandeling tegen Hodgkin. By far het mooiste moment uit mijn leven. Vraag me wel af of ik me ooit nog helemaal onbezorgd zal voelen.

Anki00

Anki00

10-02-2018 om 05:39 Topicstarter

Wauw.

Wat een prachtige verhalen, kippenvel. En zo heftig ook, jeetje, ik wens iedereen die zoveel te verwerken heeft alle goeds!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.