Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Tinus_p

Tinus_p

29-05-2009 om 13:52

Ambert alert -het vervolg

http://www.edestad.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Vader-Katja-Leendertz-vertelt-exclusief-.371963.news

Ok, stel nu dat de vader was aangehouden door de politie. Of nog erger, was tegengehouden door iemand die even eigen rechter was gaan spelen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

29-05-2009 om 14:42

Dan...

...had hij zeker de gerechtelijke uitspraak laten zien, neem ik aan? Ik vraag me af of het normaal is dat je je kind na de uitspraak zomaar in een ander land van het schoolplein kunt plukken. Ik hoop maar dat dochter en vader een gelukkig leven tegemoet gaan.

Knoop van in mijn buik

mijn grootvader was al in de vijftiger jaren bezig om internationale verdragen erdoor te krijgen om dit soort ellende tegen te gaan. Daardoor ben ik er altijd al van doordrongen dat internationale huwelijken en echtscheidingen heel kwetsbaar zijn. En dan konden ze toen nog niet eens bevroeden hoe veel de internationale contacten en daarmee huwelijken zouden toenemen.

Ik vind het echt akelig voor alle betrokkenen. Hier wint niemand toch bij? En de publiciteit is daar ook geen bonus bij.

Jacoline29

Jacoline29

29-05-2009 om 14:52

Bevel

Zal hij dan wel laten zien denk ik,maar is het een amerikaanse of nederlandse rechter die dat heeft toegezegd aan de vader?
Wat ik niet snap,hoe kon hij zo snel weer in Amerika zijn?Ik neem aan dat schiphol ook paspoorten ed controleerd en een Amber Alert krijgen?Zeker woensdag meegenomen en om bij wijze van om 18:00 het vliegtuig gepakt.

Mamvantwee

Mamvantwee

29-05-2009 om 14:54

Misschien

is hij via een andere luchthaven gegaan. Had hij haar paspoort bij zich? Hoe kan een man die zegt de vader te zijn, met een minderjarige zomaar wegvliegen?

Nou ja, met speculeren komen we niet verder he.

Tinus_p

Tinus_p

29-05-2009 om 15:13

Jacoline

Jacoline:
"Wat ik niet snap,hoe kon hij zo snel weer in Amerika zijn?Ik neem aan dat schiphol ook paspoorten ed controleerd en een Amber Alert krijgen?"
Vanuit Ede zit je zo in Duitsland. Vermoedelijk idd vanaf Dusseldorf gevlogen.

Tinus_p

Tinus_p

29-05-2009 om 15:14

Rechter

Jacoline:
"Zal hij dan wel laten zien denk ik,maar is het een amerikaanse of nederlandse rechter die dat heeft toegezegd aan de vader?"
Dat is idd een hele goede vraag.

Vaag

en de moeder komt uit de Oekraine en zijn nieuwe vrouw uit Rusland en Amber 'is relatief gelukkig'.

Gadverdamme, arm kind.

En ook

als hij een gerechtelijk bevel heeft dan is het aan de politie geloof ik om het kind dan weg te halen.

Tinus_p

Tinus_p

29-05-2009 om 15:44

Manda

Manda:
"als hij een gerechtelijk bevel heeft dan is het aan de politie geloof ik om het kind dan weg te halen."
Er zit hier een hoop speculaas, maar de vraag is of hij een 'bevel' had. Als deze vader een uitspraak had, op basis waarvan hij eenhoofdig gezag heeft, had hij verder geen bevel nodig. Hij kan dan gewoon zijn kidn vans chool halen, en het enige wat dan strafbaar is, is dat het dan 'ongeoorloofd schoolverzuim' is. Juridisch klopt het dan.
Dat het verder allemaal behoorlijk merkwaardig is, is een ander verhaal.

Oh ok

maar stel, dat het allemaal zo werkelijk zit met die uitspraak en hij het aan het rechte eind heeft, waarom is dat amber alert dan ingeschakeld, ik neem aan dat politie ook eerst even uitzoekt hoe en wat voordat ze groot met de media gaan zoeken etc.

Dit lijkt mij niet echt bevordelijk voor het systeem "amber alert", het oogt nu allemaal erg amateuristisch en paniekerig in de uitvoering.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-05-2009 om 16:40

Nieuwe moeder

Er wordt in het artikel gesproken over haar "nieuwe moeder". Hoezo, nieuwe moeder, ze had toch al een moeder? Als ik dit lees ben ik bang dat het meisje nu haar moeder niet meer te zien krijgt, zoals ze eerst haar vader niet te zien kreeg.
Wat een ellende, het meisje wordt er hoe dan ook niet gelukkiger op, ben ik bang...

mirreke

mirreke

29-05-2009 om 16:44

Tinus

Amerikaanse rechter denk ik zo. De vader is natuurlijk een rechtszaak begonnen omdat hij zijn kind wilde (zien). Ook Amerikaanse rechters vinden dat een kind beide ouders moet kunnen zien. Omdat moeder daar volgens vader niet aan meewerkte oordelen zij dat het kind naar de vader gaat. Vader kan hier dan kind gewoon ophalen. Niks aan de hand. Ik vermoed dat hij bij eventueel oppakken idd de gerechterlijke uitspraak had laten zien.
Ik kan me wel voorstellen dat het zo gaat. Niet zo lang geleden was er een moeder bij P&W die haar kind had moeten afstaan omdat het gerecht (Amerikaans) had uitgesproken dat het naar de vader moest. Zij bracht het kind naar de afgesproken plaats, hup kind weg en naar Amerika.
Idd. lastig met meerdere nationaliteiten. Ik kan mij zo voorstellen dat het verplicht zou moeten gaan worden dat er in zo'n geval samengewerkt moet worden door de beide rechtsystemen, en eerst uitgezocht moet worden hoe gezamenlijke omgang geregeld kan worden. Wie weet moet er wel een internationaal potje komen waar de vluchten van de kinderen van betaald worden, zodat ze bv. in de grote vakantie bij de andere ouder in het andere land kunnen zijn. Als er goede omgang is denk ik dat dit soort schrijnende zaken wel eens minder vaak gaat gebeuren. Maar voordat er een goede samenwerking is tussen beide systemen...

Pelle

maar ik vind het dan niet logisch dat de vraag wie gezag heeft zo onduidelijk blijft en voor politie dus niet zelf direct na te gaan is zonder de vader op zijn woord/blauwe ogen te vertrouwen etc. Het is een feitelijk iets, dat zou toch op te zoeken moeten zijn voor justitie en politie.

Als er iets over gezag is uitgesproken dient de moeder -als haar verblijfplaats bekend is- ook hier direct van op de hoogte gesteld te worden. Dat heeft die vrouw wel verdiend, elke moeder (wat voor enorme trut het ook is) verdiend het om te weten dat er een uitspraak is geweest van een rechter die haar leven beinvloed, zeker als het om een kind gaat.

Ergernis

dat die foto van dat meisje maar telkens weer afgedrukt moet worden terwijl nu bekend is waar ze is.

en wat ongelovelijk ingewikkeld met al die rechtbanken, landen en nationaliteiten. NU moet ze dus weer terug naar Nl maar dat zal de Amerikaanse rechter wel bs vinden.

Tinus_p

Tinus_p

29-05-2009 om 22:08

Gezagsregister

manda:
'maar ik vind het dan niet logisch dat de vraag wie gezag heeft zo onduidelijk blijft en voor politie dus niet zelf direct na te gaan is zonder de vader op zijn woord/blauwe ogen te vertrouwen etc. Het is een feitelijk iets, dat zou toch op te zoeken moeten zijn voor justitie en politie."
Nou, er is niet een mooie centrale database waar met 1 druk op de knop alles uitrolt (das meer iets voor NCIS/CSI en de klonen daarvan).
In NL kost een aanvragen van een uittreksel uit de gezagsregister al een paar dagen, en daar staat alleen iets in, als de rechter ooit een uitspraak heeft gedaan. In dit geval gata het blijkbaar om een kind met amerikaanse vader en oekraiense moeder; ga dan maar eens uitzoeken waar de informatie is....

Tinus_p

Tinus_p

29-05-2009 om 22:13

Rollebollende rechters

Manda:
"Als er iets over gezag is uitgesproken dient de moeder -als haar verblijfplaats bekend is- ook hier direct van op de hoogte gesteld te worden. Dat heeft die vrouw wel verdiend, elke moeder (wat voor enorme trut het ook is) verdiend het om te weten dat er een uitspraak is geweest van een rechter die haar leven beinvloed, zeker als het om een kind gaat."
Duh. Dat is in NL ook zo; een vonnis moet aan je opgestuurd worden; als je adres onbekend is, moet het in een krant gepubliceerd worden. Inmiddels lijkt het er op, dat deze ontvoering of hoe je ook moet noemen, gebaseerd is op een amerikaanse uitspraak; hoe zij hun uitspraken openbaar maken, geen idee...
Daar zit dan ook het echte probleem: Niet alleen de ouders hebben nu een vechtscheiding, ook de rechters gaan rollebollend over straat.

Inge M

Inge M

29-05-2009 om 22:36

Toch goed als er direct gereageerd heeft

Als ik het goed begrepen heb, heeft de school gezien dat het meisje meegenomen werd door onbekende mensen. Dan ga je toch niet eerst een register nakijken? Al zou je daarin zien dat de vader het gezag heeft gekregen, dan nog zou de school in dit geval niet kunnen weten wie de vader is.
Het lijkt mij dat er bij ontvoering eerst snel gehandeld moet worden. Jammer dan als meldingen achteraf niet zo urgent blijken als eerst gedacht.

Tinus_p

Tinus_p

30-05-2009 om 00:16

Inge

Inge:
"Het lijkt mij dat er bij ontvoering eerst snel gehandeld moet worden. Jammer dan als meldingen achteraf niet zo urgent blijken als eerst gedacht."
Als die foute meldingen allerlei cowboygedrag uitlokken bij zogenaamd behulpzame burgers, met alle ellende vandien (bv zoals hier de vader van het ontvoerde meisje in elkaar slaan als ze toevallig ziet 'want het is een vieze engerd') dan is toch een serieus nadeel van amber alerts.

Jacoline29

Jacoline29

30-05-2009 om 07:25

Headline

,vader moet kind bij moeder terug brengen.

Staat in het Ad.

http://www.ad.nl/binnenland/3254732/Vader_in_VS_moet_Katja_afstaan.html

Jacoline29

Jacoline29

30-05-2009 om 07:32

Rechter

Was een amerikaanse rechter,staat nu in het stuk van het AD.Moeder was al bang voor ontvoering door Ex en waarom heeft zij volgens zeggen van vader haar kind nooit contact opgenomen met vader terwijl het wel afgesproken was.

Vader neemt kind mee,heeft het gezag gekregen,moet kind weer aan moeder geven,wat gaat moeder doen?Die neemt straks misschien haar kind wel mee naar de oekraine.Arme Katja,wat moet er van haar worden zo.

Jacoline29

Jacoline29

30-05-2009 om 07:35

Oeps

Oud nieuws Headline

Ja precies

dat 'eigen rechtertje spelen' dat is dus het grootste nadeel nu met dat amber-alert.

je zal maar een gestoorde ex hebben die beweerd dat jij een kind hebt ontvoerd, loop je niets vermoedend op straat richting je werk staat er een cameraploeg voor het kantoor van je werkgever, jij krijgt nog een karateslag in je nek etc.

Tirza G.

Tirza G.

30-05-2009 om 11:33

Precies ja

Van de week bij Dr Phil (jaaaaaaa ik doe ook nog wel eens wat anders dan forummen!). Over ontvoerde kinderen. Eén ventje (vier jaar kwijt geweest!) woonde "gewoon" bij een vent, zijn foto werd op grote schaal verspreid, zijn koppie was geregeld op het nieuws, hij voerde gewoon dezelfde naam als thuis. Zelfs de buurman had een keer gezegd: gut, jij lijkt wel heel veel op dat ventje van de TV.........
Tja, dat kunnen we dan allemaal wel superstom vinden, maar de andere kant is misschien wel interessanter. Wat zou je doen, wat zou je eigenlijk móeten doen?

Tirza

Maar tirza

het doel heiligt niet alle middelen. Ik vind zo'n amber alert op zich een goed idee maar dat moet dus door een instantie uitgezonden worden die feitelijk meer weet. Als dat niet uitvoerbaar is dan vind ik het dat er meegestopt moet worden.

Jakiro

Jakiro

30-05-2009 om 22:54

Het doel

Het doel van Amber Alert is dat er zo snel mogelijk, een landelijke melding uitgaat, zodat de "dader" nog redelijk in de buurt is.
Het heeft totaal geen nut als er eerst gekeken gaat worden hoe het met voogdij etc. zit. Voor die situaties bestaat er wat anders: www.vermistekinderen.nl
Op het moment dat de situatie redelijk spoedeisend is (een kind word een auto ingesleurd en er wordt keihard weggereden) lijkt het op een "gewone" ontvoering en is een amber alert op zijn plaats. (iedereen krijgt ook een sms-je, misschien ook degene die net achter dat persoon rijdt)
Dit meisje staat nu ook op vermistekinderen en is geen amber geval meer.
Jakiro

Ja dat is natuurlijk duidelijk jakiro

maar of dat zo moet kunnen DAT is dus de vraag.

Tirza G.

Tirza G.

31-05-2009 om 16:49

Het lijkt me wel

Waarom zou dat niet mogen? Als het voor jouw neus gebeurt (kind wordt in auto gesleurd die met hoge snelheid wegrijdt), dan stoot je toch ook iedereen die naast je staat aan? Hee, kijk nou eens, wat ráár, zou dat wel goed zijn? Dit (amrberalert) is gewoon een wat uitgebreidere aanstoot-actie.
Je mag toch sms-en wat je wilt in Nederland?

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.