Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
MamavanSenH

MamavanSenH

26-01-2015 om 12:36

Armbandje bij een jongen


mirreke

mirreke

29-01-2015 om 16:58

Doen wat JIJ wilt

Want het allerbelangrijkste in het leven wat jij je kind wilt meegeven is toch dat je moet/mag vertrouwen op jezelf, op je eigen smaak, op wat jij wilt uitstralen? Dat mag ik althans hopen.
Je wilt toch het leven van een baby niet beginnen met jezelf af te vragen of de omstanders iets wel of niet mooi, passend, ordi of anderszins not done vinden.

Alsjeblieft, doe wat JIJ wilt, wat JULLIE willen. Voor jullie heeft het waarde en is het bijzonder, en dan is dat ook zo!

Begin alsjeblieft niet nu al je kinderen naar geslacht op te voeden. Als wij kinderen dat al bij de geboorte meegeven, hoe ziet de wereld er dan over 25 jaar uit? Zijn we dan intolerant en bang voor de mening van een ander geworden? Brrr.

Als jij iets bijzonder vindt, dan is dat bijzonder, en als jij iets passend vindt, dan is dat passend.

Lieve MamavanSenH, geniet van je nieuwe zoon, hou van hem en geef hem mee wat JIJ en je man hem mee willen geven. En als jullie samen met goede vrienden een waardevolle traditie hebben, dan hou je die wat mij betreft lekker in ere, wat het ook is!

Margret

Margret

29-01-2015 om 18:04

Mirreke

Moet mamavansenh haar zoon nu ook jurkjes aan doen dan en oorbelletjes geven?

MamavanSenH

MamavanSenH

29-01-2015 om 18:13

Tja

Voor mij werkt het niet zo makkelijk. Want ik kan wel doen wat IK wil maar het is mijn kind die de mogelijke gevolgen zal ervaren. Dus dan wil ik voor ik een keuze maak eerst weten wat die mogelijke gevolgen zouden kunnen zijn.

Smaken verschillen

Gevolgen? Waar ben je bang voor?

Ik ben ook een van degenen die heeft gezegd dat ik het niet leuk vind voor een jongen, sowieso hou ik niet van sieraden bij baby's. Maar als JIJ het mooi vind: gewoon doen!! Jij vind vast niet alles mooi waar ik voor kies. Het heeft geen gevolgen, want het armbandje kan toch af? Lekker doen als dat jullie traditie is.

Oorbellen vind ik veel erger, dat is ingrijpen in het lichaam van een baby die daarover niks kan zeggen... zou ik pas doen als kind erom vraagt.

blom

blom

02-02-2015 om 08:32

mooie post

van Mirreke. Niets aan toe te voegen.

Mijntje

Mijntje

02-02-2015 om 09:54

Je kan het geven, maar je kan het hem nooit verplichten om te dragen.
Ik zou het niet doen. Ik vind een armband voor een jongen prima, maar ik zie toch weinig jongens met een armband. Grote kans dat het in een la verdwijnt. Een aandenken kan ook in een andere vorm. Mijn schoonmoeder heeft voor mijn kinderen elk een schilderijtje geborduurd, mijn ouders gaven een zilveren rammelaar met inscriptie. Deze laatste verdwijnt ook in een la natuurlijk, het is niet om mee te spelen.
Tenzij je het niet erg vindt dat het in een la verdwijnt. Ik vind dat niet erg. Het is natuurlijk ook symbolisch.

Mijntje

Mijntje

02-02-2015 om 09:56

dus

een armband kan dus best. Maar gewoon in de la
Tenzij je van borduren houdt. Maar dat is ook weer stijlbreuk met z'n zusje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.