Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Van de (Forum)redactie

Van de (Forum)redactie

03-02-2009 om 16:00

Artsenorganisatie wil geen breed toegankelijk ekd

Artsen willen kinddossier niet delen met politie
maandag 02 februari 2009 | 18:41

UTRECHT (ANP) - Artsenorganisatie KNMG vindt dat het elektronisch kinddossier (EKD) niet beschikbaar mag zijn voor politie en justitie. Brede toegankelijkheid zou het bieden van goede medische zorg ondergraven, heeft de KNMG maandag laten weten.

De artsen keren zich tegen een voorstel van de Rotterdamse wethouder Leonard Geluk om ook politie, justitie en Bureau Jeugdzorg inzage te geven in het dossier. Geluk wil daarmee niet alleen medische zorg bieden maar ook risicosituaties op het spoor komen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nivea

Nivea

04-02-2009 om 20:50

Wie nog meer?

Het moet toch niet gekker worden? Wie krijgt er eigenlijk geen inzicht? Bij de gemeente kunnen bepaalde personen alles van de inwoners checken: inkomen, (vroegere) uitkeringen, autobezit, en weet ik veel wat. De eerste keer dat je het oneigenlijk doet krijg je een waarschuwing. De tweede keer vlieg je er uit (zegt men). Maar controle? Nope.

pristel

pristel

05-02-2009 om 08:13

Uit het lokale sufferdje

In ons lokale sufferdje stond een piepklein berichtje:

De gemeente gaat buitenstaanders -ook commerciële partijen- toegang geven tot de gemeentelijke basisadministratie. Wie niet wil dat zijn gegevens gedeeld worden, moet de gemeente daarvan op de hoogte brengen...

pris

cqcq

cqcq

05-02-2009 om 13:31

De verhuurder of je kinderopvangorganisatie..

zij kunnen ' zomaar' bij je belastinggegevens....

(met als reden dat ze dan kunnen helpen met het aanvragen van huur- of kinderopvangtoeslag....

Dat kan toch ook wel zonder dat zij zomaar privacy gevoelige informatie inzien. Ik heb destijds geweigerd om de huurtoeslag via mijn verhuurder aan te vragen... maar via deze U-bocht constructie weten ze nu toch mijn inkomen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.