Phryne Fisher

Phryne Fisher

30-11-2018 om 17:28

Jee

Wat een slim meisje. Zo jong en dan al 112 kunnen bellen.

Half a twin

Half a twin

30-11-2018 om 17:43

Phryne

Dat is een kwestie van goed oefenen 😜mijn oudste kon dat ook toen ze tweeënhalf was. 6 maanden zwanger was ik toen en ging ik geregeld van de graat. Opa en oma onder een snelschakeling en 112 leren intoetsen voor als opa en oma er niet waren.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

30-11-2018 om 18:19

Opmerkelijk

Wel opmerkelijk dat ouders die hun kleine kinderen uren alleen thuis laten (= onverantwoord) wel zo verstandig zijn om ze 112 te leren bellen.

Half a twin

Half a twin

30-11-2018 om 18:48

Misschien

Aangeleerd om een andere reden?

Telefoon

Naast dat ik het niet vind kunnen, zulke kleine kinderen laat je niet alleen, al slapen ze wel, er kan zich van alles voordoen. Was het handiger geweest als de peuter een sneltoets had gehad en aangeleerd om daarmee haar ouders te bereiken.

vlinder72

vlinder72

30-11-2018 om 20:17

Annej

Die zaten in de bioscoop dus ze hadden nooit opgenomen.

OND

OND

30-11-2018 om 21:52

Fake news?

Dat soort verhaaltjes schud ik (als het moet) aan de lopende band uit mijn mouw.
Het opmerkelijk gebrek aan werkelijk verifieerbare feiten doet vermoeden dat het een verzonnen emo-verhaaltje betreft, tot lering en vermaak van het plebs.
De geloofwaardigheid van jullie smerissen online heeft wel al vaker forse deuken opgelopen.

Wat een ontzettend slecht verhaal

Wat knap ook van dat meisje, dat ze al die tijd, dat moet toch minstens een uur duren, netjes aan de telefoon blijft.
En wat goed van die meneer aan de overkant van de straat dat hij, vanuit zijn flat (Rotterdam), helemaal naar beneden is gegaan, toen weer naar boven en daar ook nog de juiste deur gevonden heeft van dat raam, waar die kleuter in stond.
Wat een gelukkig toeval dat de gordijnen open waren en de telefoon bij het raam staat, of anders dat de peuter de kennelijke behoefte had om al starend uit het raam te telefoneren.

Dees

Dees

01-12-2018 om 09:18

Nou

Ja zag zo'n bericht (geloof in Ad) ook langskomen. In en in triest.

Ik heb in mijn omgeving ook mensen die hun jongste even alleen thuis laten om de oudste van school te halen, en zelfs van zwemles te halen. Ik zou daar niet aan moeten denken.

Half a twin

Half a twin

01-12-2018 om 09:34

112 telefonisten

Zijn natuurlijk wel opgeleid om hulp te verlenen en in te schatten wat er aan de hand is. Ze kunnen dat kind gevraagd hebben om gordijnen open te doen om naar het kenteken van een geparkeerde auto te kijken.
Ik heb zelf 2 keer 112 gebeld als volwassene en kreeg ook allerlei vragen die ik moest bekijken om erover te kunnen vertellen.
Bij een massale vechtpartij hier voor de deur moest ik proberen te tellen hoeveel vechtersbazen er betrokken waren, ik was buiten maar moest naar binnen gaan, mits ik vanachter een raam de situatie in het zicht kon houden. Voor een medisch geval moest ik de patiënt op bepaalde dingen checken..

OND

OND

01-12-2018 om 18:30

De bron van het verhaal

is een facebookpost van het Operationeel Centrum Den Haag.
Daarmee is alles gezegd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.