Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Bewust alleenstaande moeder?



Ik ben eind 20 en heb nog nooit een echte relatie gehad. Wel heb ik al mijn hele leven een kinderwens/zorgwens.
Ik ben aan het bekijken wat mijn opties zijn. Momenteel overweeg ik om bewust alleenstaande moeder te worden of pleegouder. Ik weet dat deze 2 niet te vergelijken zijn, maar dit zijn zo wat de opties als alleenstaande.
Ik werk momenteel fulltime, maar zou 4 dagen kunnen gaan werken. Ik ben zelf enig kind en heb enkel nog mijn ouders als familie. Daarnaast heb ik wel enkele goede vriendinnen, maar zij hebben ook allemaal een eigen gezin.

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met één van beide? Wat is jullie advies? 
Ik heb het moeilijk dat ik mijn kind een vader ontneem als ik bewust alleenstaande moeder zou worden. Ook omdat ik al zo'n kleine/geen familie heb.


wat hoop je nu anders te horen dan de vorige keer?

Denk je dat er nu ineens andere reacties komen?

Joszy schreef op 16-05-2024 om 20:55:

wat hoop je nu anders te horen dan de vorige keer?

Wat een vreemde reactie waaruit een veroordeling uitgesproken wordt......waarschijnlijk hoopt ze daar inderdaad op. Wellicht dat nu andere mensen dit Topic lezen en daar inhoudelijk anders op reageren vergeleken met het vorige topic.

Pleegzorg kan behoorlijk pittig zijn qua problematiek.

Vandaar zou ik zeggen zelf zwanger proberen te worden. En als een kind niet anders weet en liefdevol opgevoed wordt, dan moet dat toch geen probleem zijn

BritgetJones007 schreef op 17-05-2024 om 05:58:

[..]
Pleegzorg kan behoorlijk pittig zijn qua problematiek.

Vandaar zou ik zeggen zelf zwanger proberen te worden. En als een kind niet anders weet en liefdevol opgevoed wordt, dan moet dat toch geen probleem zijn

Dit inderdaad. 
pleegzorg kan erg intensief zijn en vaak moet best wat tijd beschikbaar zijn om aanwezig te zijn, te kunnen begeleiden. ed. Iets wat moeilijk gaat als je bijna full time werkt.

Probeer inderdaad zelf een kindje te krijgen. Qua zorgen over een kleine familie zijn er tegenwoordig ook nog mogelijkheden. Er zijn bijv mensen die dolgraag tante of oom zouden willen zijn, opa of oma maar door omstandigheden in hun leven dit niet lukt. Er bestaan websites die mensen in kontakt brengen.

BritgetJones007 schreef op 17-05-2024 om 05:58:

[..]

Wat een vreemde reactie waaruit een veroordeling uitgesproken wordt......waarschijnlijk hoopt ze daar inderdaad op. Wellicht dat nu andere mensen dit Topic lezen en daar inhoudelijk anders op reageren vergeleken met het vorige topic.

Pleegzorg kan behoorlijk pittig zijn qua problematiek.

Vandaar zou ik zeggen zelf zwanger proberen te worden. En als een kind niet anders weet en liefdevol opgevoed wordt, dan moet dat toch geen probleem zijn

Tja, ik kan niet zoveel met mensen die maar topics blijven openen met dezelfde vraag en daar niet of nauwelijks in reageren als mensen met serieuze reacties komen. Dan kun je toch veel beter daar het gesprek voortzetten? Dan krijg je misschien andere inzichten op basis van je eigen reacties. 

Maar goed, succes to!

Als iemand iets nog nooit heeft gehad zoals een vader, talent  of schoonheid, dan heeft die persoon nooit meegemaakt wat het is om dat wel te hebben dus kan die dingen ook niet missen. Het kan hooguit een verlangen zijn naar "iets". Maar de meesten zijn praktisch en passen zich aan. Haast niemand leeft in perfecte omstandigheden. De meesten zijn maar middelmatig en 25 jaar weet niemand meer hoe je eruit zag en wat je deed in je leven. Zelfs Zuckerberg wordt een oubollige dinosaurus na wat jaren.

Is eind 20 bijna 21 of als in bijna 30?

In augustus stelde je een vergelijkbare vraag, maar toen ging het zogenaamd om een vriendin die in deze situatie zit. Voor wie stel je de vraag nu? Voor jezelf of je vriendin?

BritgetJones007 schreef op 17-05-2024 om 05:58:

[..]

Wat een vreemde reactie waaruit een veroordeling uitgesproken wordt......waarschijnlijk hoopt ze daar inderdaad op. Wellicht dat nu andere mensen dit Topic lezen en daar inhoudelijk anders op reageren vergeleken met het vorige topic.

Pleegzorg kan behoorlijk pittig zijn qua problematiek.

Vandaar zou ik zeggen zelf zwanger proberen te worden. En als een kind niet anders weet en liefdevol opgevoed wordt, dan moet dat toch geen probleem zijn

Ze heeft ook nog onder de naam Ina333 oid de zelfde vraag gesteld begin dit jaar. Én de vraag onder één (2?) andere nick op het vivaforum. Ze reageert nauwelijks op haar eigen topics. Dus ja, ik ben inmiddels ook veroordelend. 

Mensen doen hun best om te antwoorden. Delen tips, en ervaringen. Ik eerder ook. Maar als daar niet op gereageerd wordt en vervolgens wordt 3 maanden later weer een zelfde topic geopend dan vraag ik me af wat aan de hand is. Dan reageer ik nog wel eens, en geef weer mijn visie. Dan wordt 3 maanden later weer het zelfde topic geopend en vraag ik wat ze hoopt te vinden. Weer geen reactie. 3 maanden later: weer het zelfde topic. dat vind ik vooral respectloos van TO. Niet van de mensen die er inmiddels wel klaar mee zijn. 

Verder is haar informatie niet compleet waardoor ze dan wrs ook andere reacties zou krijgen: TO woont nog bij haar ouders, vindt dat ze naast haar werk geen tijd heeft voor een relatie en is voornemens een opleiding te gaan volgen náást haar baan. Dus nee, ik zou geen kinderen 'nemen'. Eerst maar eens als een grote meid op jezelf wonen, die opleiding afronden en kijken hoe je meer tijd kunt creëeren naast je werk. Een kind kost namelijk tijd. 

"Ik heb het moeilijk dat ik mijn kind een vader ontneem als ik bewust alleenstaande moeder zou worden."

Zoveel mannen op deze aarde, niet een hand vol maar een land vol. Ik geloof dat als je een psychisch redelijk functionerend persoon bent ook op jouw potje een deksel past. Daten daten en daten. Komt vast wel goed. Als je 35 bent en nog steeds single zou ik eens het alleenstaand moederschap overwegen. 

TO heeft bovenstaande vraag (plus de vraag mbt weer gaan studeren) onder diverse nicks op diverse fora gepost. En niet alleen hier en op Viva. Ik ben dit topic inmiddels al 10 keer tegengekomen. Nog wel vaker, denk ik. 9 van de 10 keer reageert TO er nooit meer op. Het is dus zonde van ieders energie. 

misschien heeft ze haar artikel nog niet af 😜

Annaniem2023 schreef op 17-05-2024 om 21:51:

misschien heeft ze haar artikel nog niet af 😜

Dat denk ik dan ook

Dweedledee schreef op 17-05-2024 om 21:28:

TO heeft bovenstaande vraag (plus de vraag mbt weer gaan studeren) onder diverse nicks op diverse fora gepost. En niet alleen hier en op Viva. Ik ben dit topic inmiddels al 10 keer tegengekomen. Nog wel vaker, denk ik. 9 van de 10 keer reageert TO er nooit meer op. Het is dus zonde van ieders energie.

Dit dus inderdaad! Nu afwachten wanneer het volgende topic komt 

RoodVruchtje schreef op 18-05-2024 om 15:46:

[..]

Dit dus inderdaad! Nu afwachten wanneer het volgende topic komt


Op Viva is het weer raak. Dit keer weer over die HBO studie. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.