Gerdina
16-05-2011 om 16:28
Bij de kinderen kijken
Wij gaan elke avond voor we gaan slapen nog even kijken bij onze kinderen (bijna 7 en 2). Nog even weer onderstoppen en bij dochter controleren of het bed niet nat is. Doen jullie dat nog en tot welke leeftijd doe je dat?
Pas sprak ik iemand waarvan de vader dat deed tot ze het huis uitging. Dat lijkt me wat lang, maar zij vond het wel een geruststellend idee, dat haar vader nog altijd even langskwam

Yta Chalne
16-05-2011 om 16:50
Tijd vliegt
Veel sneller dan je denkt komt het moment dat je kinderen nog helemaal niet slapen op het moment dat jij naar bed gaat. Dat is een goed moment om te stoppen

Fiorucci
16-05-2011 om 17:02
Haha precies
Dat doe je tot het moment je kinderen later naar bed gaan dan jijzelf en je jezelf hoort roepen: Stop je met gitaarspelen? Ik wil slapen!

Nausicaa
16-05-2011 om 17:48
Wij deden het ook, elke avond. Tot de kinderen 7 en 9 jaar waren; toen zijn we gescheiden. Het was één van de dingen die ik miste en daarna nog wel alleen deed, maar niet meer samen met mijn latere (nieuwe) partner.
Bij de kinderen gaan kijken totdat ze het huis uitgaan? Dat is wel heeeeeeeeel lang.

Silone
16-05-2011 om 19:50
Alweer net als yta
Maar ik moet er bij zeggen dat we ineens dan ook niet meer bij de jongste gaan kijken, die dan toch heus wel al even slaapt. Raar eigenlijk.

Yta Chalne
16-05-2011 om 20:06
Sentimenteel
Bij jongste (5) kijken doe ik nog wel, en dan (echt, vrijwel elke dag) tegen man zeggen hoe fantastisch het is dat hij er is. En als ik al in m'n bed lig, hoor ik zijn deur nóg twee keer open- en dichtgaan. Dat zijn dan zijn grote zussen, die ook elke avond nog even bij hem kijken.

liora
16-05-2011 om 20:27
Yta
Wat ontroerend dat jij zo gelukkig bent met je kinderen en dat je dochters bij hun broertje gaan kijken.
Echt prachtig!

Philou
16-05-2011 om 21:20
Yta
"Bij jongste (5) kijken doe ik nog wel, en dan (echt, vrijwel elke dag) tegen man zeggen hoe fantastisch het is dat hij er is. En als ik al in m'n bed lig, hoor ik zijn deur nóg twee keer open- en dichtgaan. Dat zijn dan zijn grote zussen, die ook elke avond nog even bij hem kijken."
Snoez-zig!

Leen13
16-05-2011 om 21:25
Puber
Bij puberzoon kijk ik elke avond om hem te manen het licht uit te doen en ook te gaan slapen! Soms leidt dat tot een gezellig gesprekje of een afspraak voor de volgende ochtend of communicatie over wijzigingen waardoor hij een 1e of 2e uur vrij is. En soms kan ik even zwaaien naar een vriendin op de webcam.
Verder een slechte moeder want die keer dat zoon uit was en thuiskwam lag ik al uren te snurken en zoon was toch wel teleurgesteld dat ik niet vol zorgen op hem gewacht had!

mirreke
16-05-2011 om 21:27
bij jongste en een-na-jongste die samen in één bed slapen, (7 en 10), dan kijk ik vrijwel altijd nog even 's avonds laat, en dan de deken nog even goed leggen.. En de 2 oudsten 'breng ik naar bed', gewoon nog even kletsen en welterusten zeggen. Als ik soms oudste vergeet, of eigenlijk gewoon iets te lang wacht, komt ze me halen (14).
Maar oudsten gaan echt niet bij jongsten kijken, dat vind ik wel heel erg lief bij jullie, Yta.

Leen13
16-05-2011 om 21:29
Lezen
Met dochter lees ik nog weleens. Als ze een aardrijkskunetoets of geschiedenistoets heeft dan lezen we sommige hoofdstukken om de beurt hardop voor. En dochter kan wel zelf douchen maar wil toch nog dat ik in de buurt ben en de volgorde aangeef. Dan rommel ik daarbij maar wat in de slaapkamer en de gang.

Wilgenkatje-
16-05-2011 om 23:29
Hm nee
dat heb ik niet zo lang gedaan. Wie slaapt slaapt. Ik ga niet de deur open doen en kijken met het risico dat die persoon van het gekraak wakker wordt. Na de babytijd ging ik niet meer kijken, over het algemeen.
Herinner me een collega van echtgenoot die ons tijdens een avondlijke visite rondleidde door het huis, inclusief de slaapkamers waar de kinderen sliepen - en bleven slapen terwijl hij hardop praatte. Dat zou ik niet gauw doen, bij ons waren het nogal lichte slapers.

Vertigo
17-05-2011 om 00:01
Vaak wel
Ik ga vaak even een boek onder het hoofd van 4jarige vandaan halen, hem instoppen en de lego wegzetten enz. Hij slaapt dan als een osje en zijn gezichtje is helemaal ontspannen, zo mooi, en rustig ook
Maar na een dag als vandaag, de 4e dag op rij dat hij fulltime om me heen is, vergeet ik het wel eens omdat ik zo blij ben dat ze even uit beeld zijn. De 2 jarige slaapt alleen in slaapzak dus die ligt wel prima En slaapt ook lichter. Vaak gluur ik even door het sleutelgat.
Heeeel soms check ik of ze nog ademhalen, wat ik continu deed toen ze net geboren waren en op hun eigen kamertje lagen.. Een soort nostalgie. Dan bedenk ik weer hoe bijzonder het is dat dat hartje al zolang doorklopt, nog van voordat ik het op een echo zag. Zucht
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

m ik
17-05-2011 om 09:11
Iedere avond
kijkt mijn man of ik bij de kinderen (3, 7 en 10 jaar). Bij de jongste kijken we altijd samen, omdat die er altijd zo kuuks bijligt !
Ik vond de reactie van Yta erg grappig. Dan komt misschien wel het moment dat de kinderen bij jou gaan kijken of je er lekker bijligt !

ishtar
17-05-2011 om 09:14
Niet meer
bij jongste tot voor kort wel, maar ze worden er nu wakker van, helaas.
Alleen als ze een beetje ziekig zijn kijk ik wel om het hoekje of alles 'goed' is.

Guinevere
17-05-2011 om 09:17
Moet wel
Wij moeten wel gaan kijken, want beide kinderen (4 en 8) vallen lezend in slaap met het licht aan. Meestal moeten we nog een boek onder hun hoofd vandaan trekken, anders is het de volgende ochtend verkreukeld en ondergekwijld.

IngridT
17-05-2011 om 10:09
Altijd.
Al zijn ze 14, 11 en 9. Het zit gewoon in mijn systeem. Ook hier moet ik trouwens bijna dagelijks nog leeslampjes uitdoen en boeken van het kussen verwijderen, dus ik kan me lekker verschuilen achter het praktisch nut van mijn gewoonte...Overigens gaat oudste wel eens later naar bed dan ik, en idd, dan zwaait ie vaak nog even naar me...
Ingrid

Merel
17-05-2011 om 11:44
13 en 15 en ja
Ja hoor, bij kind van 13 "moet' ik dus altijd nog even naar zolder lopen van mezelf als ik ga slapen. Even kijken of hij er lekker bij ligt, kusje geven. Dochter slaapt op onze verdieping en gaat meestal dezelfde tijd als ons naar bed, dus dan babbelen we nog even, als haar vriendje blijft slapen dan is de deur dicht en bemoei ik me er (natuurlijk) niet meer mee.

Valkyre
17-05-2011 om 11:59
Anders en yta
Yta, wat ontzettend schattig! Ik wil ook een kleintje - niet in de laatste plaats omdat ik denk dat zoonlief een lieve, zorgzame broer zou zijn
Hier gaan we 's avonds altijd nog even met een halfslapende kleuter plassen. Daarna lekker instoppen (soms ligt hij alweer te ronken als ik de tweede kant instop..). Heerlijk, even dat warme slaperige lijfje tegen me aan als hij van de wc afkomt... Heel vertederend ook, hoe hij dan half slapend zegt "ik vin je liehief!" als ik hem instop. Aaaahhh, zwijmeldezwijmel. Dan zijn de driftbuien van overdag zo weer vergeten
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

rodebeuk
17-05-2011 om 13:06
Gisteren nog
..ik schrok me een ongeluk. Jongste slaapt momenteel bij oudste op de kamer. Ik ging kijken en zag opeens een schim: mijn man was er zelfs bij gaan zitten, hij zat vanaf het bureau lekker naar de jongens te kijken. Meestal gaan we apart, maar we doen het altijd. De één slaapt licht en draait wat als je hem nog een kus geeft, de ander ligt er bij als een betonblok.
En nu dus knus op 1 kamer (bijna 6 en 9).

sus-anne
17-05-2011 om 13:45
Andersom?
sinds de kinderen de uitgaansleeftijd hebben bereikt komen ze vaker even bij ons kijken als we slapen ipv andersom.

Gerdina
17-05-2011 om 13:47
Leuk al die verhalen
Het bericht van Rodebeuk doet mij denken aan een weblog die mijn man een keer schreef. Wat citaten eruit:
"Maar terugkomend op de big smile kwestie. Die ontstaat spontaan als ik voor het slapen gaan nog even bij mijn slapende dochter ga kijken. Dan geef ik haar nog even een aai over haar bol of een zoen op haar voorhoofd. Daarna kom ik stralend (volgens mijn vrouw) uit haar slaapkamer."
"Kijkend naar de dikke buik van mijn vrouw zie ik nu al naar uit naar 2 glimlach momenten op 1 dag."

Biene M.
17-05-2011 om 14:46
Rodebeuk (o.t.)
Vanaf welke leeftijd delen jouw kinderen een kamer? Wij vragen ons af wanneer MiniBiene bij haar broer (2j10m ouder) op de kamer kan.

Biene M.
17-05-2011 om 14:49
En on topic
Bij oudste (16) loop ik altijd nog even binnen voordat ik naar bed ga. Meestal om haar welterusten te wensen, want zij blijft doorgaans langer op dan ik. Maar soms slaapt ze en dan kan ik haar even over haar hoofd aaien zonder dat ze schielijk wegduikt
Bij middelste gaan we nooit kijken, die wordt zo makkelijk wakker en valt zo moeilijk in slaap...
En jongste slaapt nog op onze kamer. Als ik haar hoor ademen en haar broers ademhaling door de babyfoon hoor, dan val ik zelf met een heel lekker gevoel binnen een minuut ook in slaap.

Anneque
17-05-2011 om 16:14
Biene (ot)
Ben Rodebeuk niet, maar mijn kinderen slapen ook bij elkaar (3 stuks maar liefst). De jongetjes (nu 8 en 6) slapen bij elkaar sinds jongste een maand of 9 is geloof ik, en hun kleine zusje (4) wilde er 3 maanden geleden plots bij. Is altijd goed gegaan, ze hebben elkaar nooit echt wakker gehouden. Tuurlijk gebeurt dat wel eens, maar zeker niet structureel.
On topic: ik ga al-tijd nog bij ze kijken, gewoon omdat ik dat fijn vind en ook omdat er altijd nog wel iets recht te trekken valt. Leuk hoor, zo'n slaapzaaltje

Biene M.
17-05-2011 om 19:45
Anneque
Wow, al je nageslacht slapend in één kamer, dat is een vette geluksshot elke avond

liora
17-05-2011 om 20:21
Heerlijk
Wow, drie kinderen in één kamer, wat geweldig moet dat zijn.
Vroeger had ik kennissen die een huis hadden gekocht met voor elk van hun drie kinderen een eigen kamer. Maar de kinderen sliepen liever allemaal bij elkaar. Zo lief!

gruffalo
17-05-2011 om 20:38
dochters zijn negen en zes en elke avond ga ik nog even langs voor ik zelf ga slapen. Ik vind het zelf een heerlijk moment, zo lief onschuldig en rustig daar geniet ik van. Dan nog een kus en knuffel, zodat ik zelf goed slaap

rodebeuk
17-05-2011 om 22:00
Kan je niet helpen biene
...want jongste is bijna zes, en het is een puur vrijwillige actie. Gesteund door oudste. Ze willen geen stapelbed. Net alle kamers opgeruimd, en nu ziet de kamer van oudste er zo raar uit zonder bed! Lijkt meer een opslagruimte.
Maar ja, consuminderaar die ik ben gaat natuurlijk geen stapelbed kopen als ze er geen prijs op stellen.
Wat jouw beeb betreft: is dat niet een beetje afhankelijk van hoe vaak ze 's nachts komt en of broer er doorheen slaapt?

Biene M.
17-05-2011 om 22:08
Rodebeuk
Staan alle andere spullen van oudste wel nog in die kamer? Ik heb nog wel een oud Ikea slaapbankje in de aanbieding, gratis af te halen
Als ze 's nachts wakker wordt hevel ik haar over naar ons bed en daar blijft ze dan de rest van de nacht, want tijdens het voeden/drinken vallen we allebei in slaap. Ze slaapt nu in een wiegje in onze kamer, maar het is zo'n reuzinnetje dat ze daar niet zo lang in kan blijven als ik vooraf had gehoopt. En ik denk niet dat het ledikantje er nog bij past in onze kamer. Ach, we zien wel, ik zal peuterzoon misschien maar vast wat gaan voorbewerken.

liora
18-05-2011 om 10:19
Biene
Hoi Biene,
Mijn jongste ging ongeveer vanaf zes maanden bij zijn broer op de kamer. Grote broer is een makkelijke slaper en wordt niet snel wakker. Toch is hij heel vaak wakker geworden van jongste. En nog steeds wordt jongste vaak rond vijf uur/ half zes eventjes wakker, en oudste dan soms ook.
Ik heb de afspraak met oudste dat als hij 's nachts wakker wordt van zijn broertje, hij bij mij verder mag slapen.
Liora