Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Vera*

Vera*

25-04-2009 om 21:22

Boos op de ns

Mijn zoon van 11 jaar is vanavond voor het eerst zelfstandig met de trein gegaan. Ik had (natuurlijk) een kaartje voor hem gekocht, mét korting (geen railrunner) aangezien hij nog géén 12 jaar is.
De conducteur komt langs en maakt hem wijs dat een kaartje met korting alleen voor kortingskaarthouders is en dat hij een kaartje tegen vol tarief moest hebben. Hij is nu bij opa en oma maar hij heeft zich er heel erg ongemakkelijk bij gevoeld.
Wat een nietswetende conducteur, bah. (die korting staat ook netjes op de website van de NS)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

25-04-2009 om 22:37

Je hebt gelijk

Ik moest even zoeken, want in eerste instantie vroeg ik me ook af waar je dat vandaan haalde, maar je hebt gelijk. Er staat duidelijk dat kinderen tot en met 11 jaar zonder begeleiding 40 procent korting krijgen. Stomme conducteur dus inderdaad. Hij hoort dat te weten. Hij heeft je zoon toch geen boete gegeven? Zo ja, dan kun je het kaartje van je zoon gewoon opsturen en zullen ze je in je gelijk moeten stellen.

Toke

Toke

25-04-2009 om 23:18

Schrijven naar ns?

Ik zou geloof ik toch ook even melding maken bij de NS. Misschien kunnen ze conducteurs nog eens wijzen op de regeling (via een intern medium of zo), maar ook mogen ze best weten dat zo'n onterechte terechtwijzing bij een kind van 11 behoorlijk wat impact heeft.
Verder lijkt het me voor je zoon ook heel fijn en goed voor zijn zelfvertrouwen als de NS een briefje of mail stuurt waarin ze vertellen dat de conducteur het inderdaad niet bij het rechte eind had.
Hopelijk gaat de terugreis makkelijker.

Yvonne

Yvonne

27-04-2009 om 16:09

Gelijk

Ten eerste zou ik het schriftelijk melden bij NS dat ze hun personeel goed van alle regels op de hoogte moeten stellen.
Verder ter geruststelling van je zoon zou ik deze regels uit printen en aan hem mee geven als hij weer alleen met de trein gaat. Mocht er weer zo'n suffe conducteur zijn dan kan hij deze regels zwart op wit laten zien.

Vera*

Vera*

27-04-2009 om 16:20

Vandaag

Oma heeft hem met de trein weer terug gebracht. Hij vond het helemaal niets om weer alleen met de trein te gaan.
Ik had zaterdag al gelijk mijn klacht naar de ns gemaild en vanochtend heb ik gebeld. Van een klantenservice zou je mogen verwachten dat ze iets weten, de gene die ik aan de lijn had vroeg waarom hij geen railrunner kaartje had??????? Hallo, ik bel om informatie te krijgen en ik verwacht dan dat ik iemand aan de telefoon krijg die meer weet dan ik. Dus maar weer een nieuwe melding gedaan.

Vera

Kan je klachten tegenwoordig mailen dan? Hoe? VOlgens mij kon dat tot voor kort in elk geval nog niet (mensen zouden eens op een idee komen...)

Groeten,

Temet (die het ook zo waardeloos vindt dat je niet on-line geld terug bij vertraging kan vragen)

Vera*

Vera*

28-04-2009 om 20:28

Temet

Het is te vinden op de website van de NS. Als het goed is is dit de link: http://www.ns.nl/zva/contactForm

Linda99

Linda99

28-04-2009 om 22:52

Klacht

Wat een snelle reactie op je klacht. Ik wacht ondertussen al een week of twee op antwoord op mijn klacht.

Maar wat een tegenvaller voor je zoon zeg, idioot dat men blijkbaar niet eens goed op de hoogte is van wat de NS zelf verkoopt.......

Monique D*

Monique D*

30-04-2009 om 00:26

Heeft jouw zoon nog een boete gehad en hoe heeft hij het verder

Belachelijk dat die conducteur niet goed op de hoogte is van de producten die zijn eigen werkgever verkoopt.
Dit had ook een behoorlijke impact op jouw zoon. De eerste keer met de trein en dan nog te maken krijgen met een conducteur die het beter schijnt te weten.. dat komt zeer intimiderend over voor dat kereltje. Het is niet leuk in de trein aangesproken te worden in bijzijn van andere passagiers, alsof hij een zwartrijder is.
Wat ik mij afvraag, hoe was het verder afgelopen tijdens die treinreis? Heeft hij nog een boete gehad? Ik weet dat dit kan worden kwijtgescholden, maar ik ben benieuwd wat jouw zoon toen verder tijdens die reis had meegemaakt.
Goed idee om een uitdraai van de tekst met het tarief voor kinderen zonder begeleiding mee te geven aan jouw zoon als hij weer met de trein op reis gaat. En laat hem natuurlijk ook een mobieltje meenemen, mocht er toch het e.e.a. misgaan of als de trein vertraging heeft, mist de overstap, gaat omrijden, worden bussen ingezet en hij weet verder niet te handelen, etc.

Iets dergelijks broer voor vol tarief, jongste met railrunner

Wij hebben ook zo iets mee gemaakt.

Oudste was 13, jongste 8 en ze zouden samen voor het eerst met de trein naar opa en oma. Directe verbinding en opa stond ze op te wachten.
Voor de oudste een vol tarief kaartje gekocht en jongste met een railrunner. Dit was volgens ons OK. Op de heenweg geen probleem. Terug de zelfde constructie, oma had de kaartjes gekocht aan het loket. In de trein een conducteur getroffen die hier niet mee akkoord ging, het bleef deze keer bij een waarschuwing, maar het blijkt dat oudste een juiste kaart had, maar jongste mocht niet onder zijn begeleiding met een railrunner, moest een 40 % korting kaartje. Het mag wel on begeleding van een 18 plusser, terwijl je hetzelfde betaalt.

Groet
Jean

Marmar

Marmar

04-05-2009 om 14:00

Railrunner

Op de site van de NS staat dat de begeleider minstens 19 jaar moet zijn. Dat is toch wel maf. Zeker niet hetzelfde als 18+ of 'volwassen'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.