Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Kaaskopje

Kaaskopje

07-03-2018 om 10:18

Daag jezelf thuis net zo uit als op je werk

(en ervaar méér vrije tijd)

In een flow raken gebeurt ons vaker op werk, dan in onze vrije tijd. Dat is jammer, want van een flow en de bijbehorende persoonlijke groei worden we juist gelukkig. Daarom drie tips om ook in je vrije tijd in een flow te raken. (lees verder via de link)

https://decorrespondent.nl/8013/daag-jezelf-thuis-net-zo-uit-als-op-je-werk-en-ervaar-meer-vrije-tijd/225910509-b2384451

Je hoeft niet geabonneerd te zijn op De Correspondent om het hele artikel te kunnen lezen, dan gewoon klikken op dat je eerst verder wilt lezen.

Paperclip

Paperclip

07-03-2018 om 10:38

Dankjewel Kaaskopje!

Wat een interessant artikel! Ik ga het uitprinten en thuis ophangen. Om mezelf over dat 'hobbeltje' heen te helpen als ik voor de keus sta iets te doen, of toch voor de tv neer te ploffen/op de laptop een spelletje te doen/andere onnutte dingen te doen waarvan ik denk dat ik ervan ontspan.

Heb op dit moment mijn handen en hoofd meer dan vol op mijn werk, dus het gebeurt me regelmatig dat ik te moe ben om nog in actie te komen thuis. Met ook nog eens als gevolg dat de klussen en klusjes thuis zich ook opstapelen, ook al weet ik dat dat ruimte inneemt in mijn hoofd en zorgt voor een schuldgevoel, en ook al weet ik dat ik me een heel stuk beter voel als iets klaar is en ik het van mijn lijstje af kan strepen.

Dus dankjewel!

Kaaskopje

Kaaskopje

07-03-2018 om 10:48

Paperclip

Graag gedaan.

Zelfs als je thuis zit, zoals ik, zijn er genoeg hobbelmomenten en eigenlijk weet ik ook dat het vaak meer voldoening geeft als je je daaroverheen hebt weten te zetten. Nu nog de schop onder de eigen kont om die hobbel te nemen . Soms is 'gewoon' beginnen al genoeg, want je moet het dan toch afmaken.

Paperclip

Paperclip

07-03-2018 om 10:52

Ja, maar

Als ADD-ers weten wij allebei dat het niet altijd even gemakkelijk is, jezelf die schop te geven. 'Gewoon' jezelf een schop geven is helemaal niet zo gewoon. En het hobbeltje voelt voor ons eigenlijk meestal als een berg. Dus een extra duidelijke, heldere motivatie met beloning is wel heel welkom!

Paperclip

Paperclip

07-03-2018 om 10:52

Ik maak er een tegeltje van!

Stap over het hobbeltje heen! Ik print het mooi uit en hang het op. Ook voor de overige gezinsleden

Yaron

Yaron

07-03-2018 om 16:39

Dank

Leuk artikel! Ik heb het ook naar mijn man gemaild, kunnen we samen het hobbeltje over.

Guera

Guera

07-03-2018 om 17:08

Gut

In mijn wereld heet dit gewoon mindfulness.
Hoger bewustzijn. Beginners mind. Focus. Aandacht. Flow. Allemaal termen uit de mindfulness.
Werkt aantoonbaar stress verlagend.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-03-2018 om 20:48

Guera

Nou, dan is iemand uit jouw wereld afgedaald naar de onze en heeft een glimpje van jouw wereld aan ons laten zien. Voor add'ers zoals Paperclip al zei niet zo 'gewoon'. Maar als ik mij dan over die hobbel heb weten te zetten, ben ik blij en tevreden met mezelf .

Wat leuk!

Eigenlijk staat er niets nieuws in, niet iets wat ik niet wist. Maar toch....het artikel geeft me weer een frisse boost

tante Sidonia

tante Sidonia

08-03-2018 om 17:21

ik heb

die flow regelmatig thuis. Ten eerste als ik oefen op mijn keyboard en de laatste tijd ook regelmatig als ik aan het tekenen ben. Niet dat ik dat goed kan, maar ik doe wel een cursus en kan er helemaal van genieten.
Overigens kan ik ook een flow ervaren als ik een goed boek lees. maar dat is toch een ander soort flow!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.