Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
pooh bear

pooh bear

13-06-2012 om 19:23

Dagje amsterdam

Wij gaan binnenkort een dagje met onze dochter van 11 naar Amsterdam.
Wie heeft er nog leuke tips voor een 11 jarige.
Ze wil in elk geval naar het Anne Frank huis.
Verder houdt ze niet echt van winkelen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

13-06-2012 om 20:32

Wij...

Wij hebben (met jongeren kinderen, maar zie maar misschien maakt het niet veel verschil) ook een dagje Amsterdam gedaan. Wij zijn met speciale rondvaartboot geweest waarbij er werd gestopt bij Anne Frank Huis. Wij zijn niet naar binnen geweest maar de buitenkant was indrukwekkend genoeg voor kinderen van 6 en 8. Picknicklunch in Vondelpark. Voor onze kinderen is zo'n park midden in de stad uniek. We hebben taart gegeten bij 'Taarten van Abel' (Taart van mijn Tante oid). Onze kinderen zijn helemaal gek van dat programma. Vandaar de tram (uniek voor onze kinderen) genomen naar Nemo; echt super!

pooh bear

pooh bear

14-06-2012 om 09:37

Leuk

Wat een leuke ideeën. Vooral Nemo lijkt me heel erg leuk. Is dat eigenlijk niet meer voor een hele dag?

De taarten van Abel lijkt me ook wel erg lekker.

Sawo

Sawo

14-06-2012 om 11:19

Anna frank huis en nemo

Hoi Pooh bear

Anna Frank huis en Nemo op een dag is bijna niet te doen. Nemo is zo leuk daar heb je echt wel een 4 a 5 uur voor nodig. Zelf zijn we nooit naar Anna Frank huis geweest maar er staan lange rijen zodat je zo een aantal uren verder bent. Mijn kinderen vinden het leuk bij een echte chinees te eten en het scheepvaartmuseum ook altijd een succes. Verder vonden ze vooral trams en metro leuk want die hebben ze thuis niet. De grootste hit hier was de mega bioscoop in Amsterdam Arena.

veel plezier

Saar
Saar

pooh bear

pooh bear

14-06-2012 om 11:48

Jammer

Want die twee wilden we nu net haan doen. Dochter wil al jaren naar het Anne Frank huis maar wij wilde wachten tot ze wat ouder was.

Nu willen we haar een dagje Amsterdam geven als kadootje dat ze Naar groep 8 gaat.
Anne Frank kunnen we daarbij niet overslaan. (staan die rijen er altijd?)
Ik denk dat ik haar zelf maar laat kiezen wat ze graag wil doen.
De tram en de metro zal ze niet interessant vinden die hebben we hier ook.

Pooh bear

Pooh, ik zou het Anne Frank huis gewoon eens bellen en vragen wat de rustigste tijd is.

Hebben jullie al een museumjaarkaart trouwens? Die is meen ik tegenwoordig ook geldig in het Anne Frank Huis (en in Nemo).

Misschien moet je na het Anne Frank Huis maar gewoon een beetje rondlopen, Westertoren, Dam, Kalverstraat en dan die leuke doorsteek bij de schuttersgallerij van het Amsterdams Historisch Museum (nu Amsterdam Museum) naar het Begijnhof.

Misschien is het Paleis op de Dam ook wel open, ook toegankelijk met MJK trouwens. Dat is wel mooi om een keer te zien en duurt niet onwijs lang.

Nemo op diezelfde dag zou ik inderdaad niet doen, da's te veel. Gewoon later weer eens terugkomen

Groeten,

Temet

Klaartje

Klaartje

14-06-2012 om 12:43

Pooh bear

Via internet kun je een kaartje voor het Anne Frankhuis kopen. Je geeft de datum en tijd in. Als je het maar een paar dagen van te voren doet, kun je natuurlijk niet alle tijden meer kiezen. Je print het thuis uit en je hebt geloof ik een speling van een kwartier ervoor en erna, je loopt de rij voorbij naar een andere deur, belt aan en kunt zo naar binnen....Ideaal... Ik ben vorig jaar geweest met mijn dochter en dat was natuurlijk erg makkelijk.

Inderdaad klaartje

Vorig jaar ook naar Anne Frank huis geweest. Even op de site reserveren, en je kan meteen naar binnen op de afgesproken tijd. Ideaal. Want er staan bijna altijd wachtrijen.
Ook met 11 jarige naar Madame Tussaud geweest. Vonden we allebei heel leuk. Kijk even op marktplaats oid, daar kan je vaak goedkopere kaartjes vinden. Want 20 euro voor een paar uurtjes Madam Tussaud vind ik te veel.
Vondelpark is leuk. Tram was voor ons ook een leuke ervaring. Grachten, bruggetjes, terrasje. De dag vliegt om!

Fiorucci

Fiorucci

14-06-2012 om 14:07

Oh wat goed

Dank voor de tip met reserveren....dat wist ik niet,mijn dochter is net begonnen in het boek!

pooh bear

pooh bear

14-06-2012 om 14:28

Reserveren

Bedankt dat reserveren gaan we zeker doen. Alleen nog even kijken wat de beste tijd is.
Ik zag ook dat ze ook bepaalde tijden hadden voor ouders met kinderen vanaf 10 jaar met rondleiding. Dat leek ons ook wel erg leuk alleen wel jammer dat dit om 12.45 is dat is precies midden op de dag.

Foam

Foam = fotomuseum amsterdam kan ook erg leuk zijn. De bieb is ook heel mooi en helemaal boven is een La Place..

Bieb

Ja, die bieb is leuk. Althans, dat restaurant bovenin: fantastisch uitzicht. En inderdaad, het is een La Place, dus nog betaalbaar ook.

Een rondvaart door de grachten is trouwens ook best leuk, het lijkt natuurlijk vreselijk duf, meer iets voor Japanse bejaarden, maar het is best aardig. En je kan er lekker bij zitten, leuk als afsluiting na een drukke dag (Kooij is geloof ik de goedkoopste, zit aan het Rokin)

Groeten,

Temet

Fiorucci

Fiorucci

14-06-2012 om 16:29

Ja, rokin

Ja, op het Rokin zitten de betaalbare rondvaarten in mooie houten boten. Ik ga altijd als ik in A'dam ben, ik ben dol op varen.

Elisabeth B.

Elisabeth B.

15-06-2012 om 07:12

Open tuinen weekend

Dit weekend is het op de grachtengordel weer open tuinen weekend. Bewoners stellen hun tuinen open, je kunt dus tuinen (en huizen) aan de gracht bekijken. Heel leuk, je ontdekt zo echt een vrij onbekende, want normaliter privé, kant van De Amsterdamse grachten.
Rondvaart is idd ook echt een aanrader!

Uitkijkpunt nz lijn

Ik heb de tip hier al eens gegeven, maar wat ook best geinig is als je in de buurt bent is het uitkijkpunt van de Noord-Zuidlijn op het Rokin. Je kan dan afdalen tot vlak boven de bouwput, op 24 meter diepte, en dat is best indrukwekkend. Gratis toegang. Niet geschikt voor mensen met ernstige hoogtevrees, maar verder erg leuk.

Op dinsdag meen ik dicht, verder elke dag open.

Groeten,

Temet

Anne Carin

Anne Carin

15-06-2012 om 14:12

Amsterdam

Op de Prinsengracht, vlakbij het Anne Frankhuis, heb je de PancakeBakery waar je heerlijke pannekoeken kunt eten (heel groot assortiment), misschien leuk voor de lunch?
't Zit er echt vlakbij!
Verder is het Verzetsmuseum (vlakbij Artis in Oost) ook erg leuk voor iets oudere kinderen die in de 2e WO geinteresseerd zijn. Sluit goed aan bij Anne Frank.
Rondvaart is idd ook leuk.

Fiorucci

Fiorucci

15-06-2012 om 15:40

Anne carin

Goh ik heb een dagje A'dam al bijna compleet, rondvaart, rondleiding Anne Frank en die pannekoeken...dankje.)

pooh bear

pooh bear

15-06-2012 om 16:03

Leuke ideeen

Wat een leuke ideeën allemaal. We kunnen ondertussen wel een hele week Amsterdam vullen
Ik ga binnenkort met mijn dochter alles bekijken en dan gaan we kiezen wat we gaan doen.

koentje

koentje

15-06-2012 om 17:42

Tip pooh bear

er is ook een uit-rubriek....!

Marieke

Marieke

15-06-2012 om 22:57

Rondvaart amsterdam

Heb je al aan de Canalbus gedacht? Een hop on, hop off boot, 17 opstap plaatsen langs diverse attracties, o.a. Anne Frank huis. Wachttijd kan soms meevallen. Laatst op een zaterdag, halverwege de middag: een half uurtje.
Tip voor Nemo: op de derde verdieping is het proefjeslab, gaat om 11.00 uur open, zorg dat je voortaan staat, in de loop van de dag is het daar heel druk. En de tip van de museumjaarkaart, is een goede. Anne Frank kost 9 euro, Nemo 13,50, de kaart voor je kind heb je er dan al uit!

pooh bear

pooh bear

17-06-2012 om 14:36

Reactie

Iedereen nog bedankt voor de tips. Waarschijnlijk gaan we inderdaad maar een museum jaarkaart kopen.Die kunnen we altijd nog gebruiken.
Het reserveren van het Anne Frank huis hebben we wel naar gekeken. Maar op de dag die wij willen (over 2 weken) zijn er al heel veel tijden volgeboekt. We willen het liefst gelijk s'morgens naar Anne Frank zodat we daarna de hele dag nog hebben.
Verder gaan we waarschijnlijk een rondvaart maken. Gewoon door de stad wandelen en naar Taart van mijn Tante of naar dat Pannenkoekenhuis. En mijn dochter wil heel graag naar de poezenboot.
En dan is ons programma wel vol.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.