Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Bregje

Bregje

07-08-2019 om 22:23

Dilemma club

Ik zit een beetje in een dilemma. Mijn dochter zit al 2 jaar onder korfbal en die trainden altijd donderdag en ik had in april gevraagd of ze een team hoger ging en op welk dag die trainden, dit jaar was dat Dinsdag. In juni kreeg ik eindelijk te horen dat ze door
mocht naar het D-team. Trainingsdagen zouden in overleg gaan met de spelers en de coach en ze zouden er rekening mee houden dat mijn dochter niet meer op de donderdag kon trainen. Ik blij en dochter blij want ze wilden ook toneel spelen en dat is op de donderdag. Dus nu heb ik haar opgegeven voor toneel en mag ze in september mee oefenen.

Nu heb ik tot op heden na 5 keer mailen nog steeds geen antwoord gekregen wanneer ze nou gaan trainen, elke keer hoor ik dat ze rekening mee houden en dat ik op mijn mail moet wachten. Ik weet dat volgende week de trainingen beginnen. Nu lees ik zojuist op hun website dat mijn dochter in het D team zit en op de donderdag traint, tegelijkertijd met Toneel. Ze hebben mij dus helemaal niets gemaild en ze hebben er geen rekening mee gehouden. Andere teams zijn ook ineens van trainingsdag veranderd en ik weet dat er nu meerdere kinderen problemen gaan krijgen met dubbele bezigheden.

Ik zit een beetje in een dilemma nu, ik ben zelf helemaal klaar met het communiceren van de korftbalclub, mijn dochter wilt ook liever naar toneel maar als ze stopt hebben ze een speler te kort en kunnen ze geen competitie spelen...

Ik vind het vreemd dat ze geen vaste dag enzo per team hebben in traingen, dat kan wel met andere verenigingen hier in het dorp.

Wat zouden jullie doen?

Angela67

Angela67

07-08-2019 om 22:43

Toneel

Tuurlijk doen wat je dochter wil, nadat je alle moeite hebt gedaan om het voor alle partijen goed te regelen.
Gr Angela

Tja....

De club heeft meer belangen, leden, trainers, accomodatie etc. waar ze rekening mee moeten houden. Iemand anders kan misschien niet op woensdag, de trainer niet op dinsdag, de senioren zitten al op maandag etc. Zo is er altijd wel wat en zul je als club knopen moeten doorhakken. De keus is aan wat je dochter wil. En wat voor consequenties dat heeft voor haar team, dat is dan jammer.

Caesar

Caesar

08-08-2019 om 06:33

Melden

Gewoon melden dat ze verhinderd is op donderdag. Dan kan de club beslissen of ze daar nog iets mee gaan doen. Zo niet, dan gaat jouw dochter lekker toneel doen op donderdag, als ze dat graag wil. Competitie probleem mag de club dan oplossen.

Inderdaad

Melden dat je zsb dat de training op donderdag is, dat je eerder al had doorgegeven dat dochter dan niet kan, dus dat ze er komend seizoen helaas niet bij is.

Dees

Dees

08-08-2019 om 17:13

Doorschuifmodel

Waarschijnlijk is een hele bubs van die oude groep het d team geworden en is het d team ook weer een stapje omhoog gegaan. Uit eenvoud hebben ze besloten dan de trainingsdagen gelijk te houden aangezien iedereen toch al op die dagen trainden.

Wellicht dat degenen waar jij mee hebt gesproken het niet goed heeft begrepen of niet degene is die die planning maakte.

Ik zou eens navragen naar het hoe en waarom en navragen of er iets te schuiven mogelijk is omdat anders je dochter niet meer kan meedoen.

Dees

Dees

08-08-2019 om 17:16

Tijd

En waarschijnlijk heeft de club een vast moment waarop je je kunt afmelden voor het volgende seizoen en besluiten ze daarna pas hoe de teamsamenstelling wordt. Best logisch dus dat ze dat in april nog niet wisten.

Jesse_1

Jesse_1

08-08-2019 om 17:26

Idd

Gewoon een mail sturen, dat je duidelijk had aangegeven dat dochter niet op donderdag kan trainen en dat je nu dus helaas dochter moet afmelden voor dit seizoen. Mochten er nog mogelijkheden zijn om de trainingsdag te verplaatsen, dan hoor je dat graag.

Bregje

Bregje

10-08-2019 om 08:06

heb ze nu gemaild..

@Dees het D team bestaat uit een paar van het oude E team een paar van het oude D team, de helft trainde op dinsdag al en de andere helft op de donderdag. Ze moesten zich inderdaad in april al afmelden, toen heb ik gezegd dat ze door wilt gaan mits ze niet op de donderdag trainden, dat was geen probleem, als de doorging ging ze naar het D team en die trainde toch al op dinsdag..

Ik heb ze een mail gestuurd, gezegd dat ik gehoord had dat ze op de donderdag trainde en dat mijn dochter zich dan helaas af moet melden mits er geen oplossing komt. Niets meer gehoord.. maar het is ook vakantietijd.

Het is ook echt een zooitje ongeregeld daar. Over het eerste jaar heb ik nooit een rekening mogen ontvangen voor de contributie, kon ook nergens lezen hoeveel ik moest betalen en op welke rekening, hier heb ik ook al zovaak over gemaild en kreeg alleen te horen dat het heel attent en van mij was, verder niets. Dus daar ben ik maar gestopt om achter na te gaan. Zie ook in de planning dat ze een wedstrijd 107 km enkel van huis hebben, dat zie ik ook niet zitten..

Bregje

Je hebt het goed gedaan om van te voren aan te geven dat dochter niet op donderdag kan. Dat ze nu toch voor de donderdag kiezen kan inderdaad als reden hebben dat er bij de trainer ook iets veranderd is. Maar lastig dat het niet gecommuniceerd is terwijl je eht wel gevraagd had. Maar het zijn allemaal vrijwilligers neem ik aan... die doen wel hun best.
Onze dochter inmiddels gestopt bij andere sport moest ook een jaar competitie spelen op grote afstand. Ze waren toen door de bond ingedeeld bij andere regio. Ze hadden toen nooit wedstrijden dichtbij. Verder wordt er gecarpoold dus je bent niet zo vaak aan de beurt lijkt me.
Hier kon je het carpoolen afkopen door vervoerskosten te betalen. Prima regeling aangezien er een ouder was die elke competitie wilde zien en toch overal heen ging. 1 van de ouders was trainer, dus dat scheelde ook.
Over het vervoer zou ik me dus niet druk maken nu je dochter toch voor toneel gekozen heeft en de korfbal ook naar de donderdag gaat.

aanvulling

Afstand ging over de zelfde afstand en dat elke competitie, soms wat dichterbij.

Bregje

Bregje

11-08-2019 om 19:32

mail gehad

Ik krijg net een mail met dus de trainingsdatum en tijden, met daarin dus de vraag of iemand een trainer kent, want die hebben ze niet eens! Dus nu wordt het helemaal vreemd.. van mijn mail heb ik niet eens een reactie gehad. Ik heb maar wederom teruggemaild dat mijn dochter donderdag niet kan.. nu krijg ik gelukkig binnen 5 minuten een mail terug dat ze dit niet wisten en dat het bestuur gaat overleggen en dat ik z.s.m. hier iets van hoor.. wat een zooitje

Jesse_1

Jesse_1

11-08-2019 om 21:06

Vervelend Bregje

Heb je de mails nog en de naam van de persoon met wie je gemaild hebt?
Meestal komt dit soort slecht geregel doordat er iemand weg is gegaan die bepaalde dingen in zijn portefeuille had en die niet heeft overgedragen.

Bregje

Bregje

11-08-2019 om 21:25

Jesse

Ik heb al de mails nog, maar alles wordt ondertekend door de jeugdcommissie (zonder naam erbij) Ik heb zelf het gevoel dat er inderdaad wat mis is gegaan met de communicatie. Hoewel er van het andere team dus 2 meiden hebben aangegeven dit jaar niet op de dinsdag te kunnen omdat ze mee mochten doen met de dansgarde 1 jaar en deze moeten ineens op de dinsdag trainen. Eentje ervan stop nu ook omdat ze met de dansgarde een jaartje mee mag dansen, de andere gaat wel korfballen omdat ze het moet van haar moeder. De coach van het dansgarde zit hier ook al vanaf april achteraan, ze is toevallig mijn beste vriendin, dus we hebben het er wel over. Kortom de gene die niet dinsdag kunnen gaan nu dinsdag trainen en andersom..

Bregje

Bregje

12-08-2019 om 16:37

contributie betalen

Het moet niet gekker worden, ik moet wel gewoon contributie betalen omdat ik mijn dochter nu te laat afgemeld heb...

Hanne

Hanne

12-08-2019 om 18:49

Niet accepteren

Dat zou ik nooit accepteren. Te gek voor woorden.

Triva

Triva

12-08-2019 om 21:39

Yep

Ik had niet anders verwacht, je moet opzeggen in het voorjaar. Bij de club waar ik ooit wedstrijdsecretaris was zegden soms leden voor de zekerheid op en meldden zich dan in aug weer aan.

Maar goed, je hebt de mails nog, laat die maar zien, hun interne communicatie werkt niet goed.

Bregje

Bregje

12-08-2019 om 21:42

Hanne

In de statistieken staat het wel, ik heb denk ik geen poot om op te staan. Ik kan het lidmaatschap wel omzetten van actief naar passief lidmaatschap, Dan hoef ik maar 25 euro te betalen i.p.v. 88 euro. Het wordt achteraf betaald.

En dan vinden ze het raar dat het ledental terugloopt, slechte reclame zo op deze manier.. dit doen ze blijkbaar gewoon elkaar jaar.

Jo Hanna

Jo Hanna

13-08-2019 om 08:16

Je hebt wel afgemeld.

Je hebt gemeld dat ze meedeed, tenzij de training op donderdag zou zijn. In mijn ogen betekent dat dat je hebt afgemeld voor de huidige situatie.

Dat zij nu pas duidelijkheid geven en de afmelding nu pas daadwerkelijk geëffectueerd wordt, was niet in jouw macht.

Ik zou hier wel een punt van maken. Eerst niet communiceren en dan mij laten opdraaien voor hun fouten, niet OK.

Groet,
Jo Hanna

Hanne

Hanne

13-08-2019 om 09:05

Onrecht

Vanuit het gevoel van onrecht zou ik zelfs voor die 25 euro knokken.

En wat Jo Hanna zegt, je hebt je afgemeld en kunt dat aantonen middels eerder verstuurde mails.

Jesse_1

Jesse_1

13-08-2019 om 09:34

Keuze

1. Je houdt voor de dochter de optie open om (ooit) weer te gaan korfballen en verspilt hier geen energie en ergernis aan en dokt die €25.
2. Je antwoordt dat je duidelijk hebt aangegeven dat de trainingsavond een voorwaarde was en dat ze aan hadden moeten gegeven dat ze dat niet konden garanderen zodat je tijdig op had kunnen zeggen. En dus weigert nog iets te betalen voor komend seizoen. Verspil er dan ook verder geen energie meer aan en betaal ook niet ondanks aanmaningen en dreigende incasso's. Dit gaan ze niet hard kunnen maken en ook niet doen schat ik zo.

Bregje

Bregje

19-08-2019 om 19:47

ten slotte

Ik heb maar besloten om geen problemen van te maken en gewoon die 25 euro te betalen, dochter zegt ook dat ze volgend seizoen wel wilt korfballen als het beter uit komt. Dus voor 1 april meld ik haar af en kijk dan in augustus of ik haar wel of niet aanmeld.

Yoli

Yoli

20-08-2019 om 07:40

Ik zou nu al opzeggen, dan kun je het tenminste niet meer vergeten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.