Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Feesten en coronamaatregelen

Mijn zus nodigde mij van de week uit voor de verjaardag van mijn petekindje met mijn man en mijn kinderen, maar nu met de corona maatregelen mag je maar met 1 persoon boven de 12 jaar op bezoek bij iemand. Wij zien dit dus niet zitten.

Mijn andere nichtjes hebben in het najaar hun verjaardagen gevierd, toen mocht het wel met de maatregelen maar ik vond dat mijn zwager geen afstand hield, hij pakte zelf mijn hand vast, chips werd centraal geserveerd, en tot twee keer toe werd ze de dag er na verkouden en moest ze getest worden, gelukkig wel negatief maar zo voelt het niet prettig om er nog heen te gaan met de corona. Mijn oma is ook recent overleden aan corona dus wij zijn ook extra voorzichtig geworden.

Ze wonen in een klein appartement met 5 personen, waarvan de kinderen 9, 12 en 14 jaar oud zijn. Echt ruimte en ventilatie heb je niet.

Dus wij hebben gezegd dat we ivm de maatregelen niet komen en als het versoepeld worden dan komen we graag. Niets mis mee toch? Natuurlijk vergeet ik haar verjaardag niet en willen we videobellen en ik verzend een leuk cadeau via de post. Nu zit mijn zus op mijn gevoel in te praten, dat mijn nichtje zich zo ontzettend verheugd op haar verjaardag en ze hier echt al maanden na toe leeft. Nou wie niet in de corona tijd? 

Natuurlijk verheugt je nichtje zich op haar verjaardag. Natuurlijk is het een teleurstelling dat er nu strikte beperkingen gelden. Is het een idee dat een van je kinderen het cadeautje brengt en een gebakje mee eet? Ik weet niet hoeveel de jarige en jouw kind(eren) in leeftijd schelen?Je hebt gelijk dat je nu op een andere manier aandacht besteedt aan de verjaardag van je petekind. De maatregelen zijn er niet voor niets en hoe meer mensen ze serieus nemen en deel willen zijn van de oplossing, hoe beter. Jammer dat je zus hiervoor weinig begrip toont.

Femmie1982

Femmie1982

30-01-2021 om 21:59 Topicstarter

Wilgenkatje: Dank je wel voor je reactie, het is een half uurtje rijden, dus ik zit te denken om iets per post te sturen en dan op de kaart erbij te zetten dat als het weer mogelijk is, dat ze met ons een dagje mag gaan bowlen, dat vind ze zo leuk. Daarna frietjes eten en breng ik haar naar huis. 

Ik las op facebook dat ze de hele week ook per dag bezoek laat komen, elke keer een gezin. Dan zouden wij achter aan sluiten. 

Het voelt gewoon niet goed, ik ken zoveel mensen die besmet zijn geraakt omdat ze bij iemand op bezoek gingen, ook eigenlijk terwijl ze zich niet prettig er bij voelden. Mijn opa en oma zijn besmet geraakt omdat ze bij iemand op bezoek gingen, oma heeft dit niet overleefd en opa heef 2 maanden in het ziekenhuis gelegen. Mijn man heeft COPD, dus wij komen alleen op het werk en af en toe bij mijn ouders. De kinderen hebben wel een paar vrienden waar ze mee mogen spelen, maar het liefste wel gewoon buiten.

Persoonlijk zou ik in mijn eentje langsgaan, vergezeld van evt. 12-minners.

Dan voldoe je exact aan de richtlijn.

Volgens mij moet je doen waar je je veilig en goed bij voelt. Leg het eventueel nog een keer rustig en beknopt uit waarom jij jouw keuze maakt, blijf bij jezelf en laat het daarbij. 

‘Ik voel me er niet prettig/veilig bij, want..’  

Ik vind dit niet verantwoord en zou niet gaan. En dat nichtje zich zo verheugt is geen uitzondering he. We zijn nu bijna het jaar rond, dus heeft iedereen een corona verjaardag gehad. Waarom is het voor haar erger dan voor anderen? Juist door dit soort dingen blijft het virus rond gaan. Als de eerste visite het virus mee brengt, kunnen zij nog een aantal mensen besmetten voordat ze verschijnselen krijgen. Gewoon iets sturen en zeggen dat je later nog iets gaat doen lijkt me voldoende.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.