Johan de Fauw
06-11-2011 om 15:04
Forum voor ouders
Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een forum om mijn ervaringen over de opvoeding te delen. Nou weet ik dat dit er 1 is maar het voelt niet echt gebruikers vriendelijk aan. Navigatie gaat lastig en ook is het moeilijk om een goed overzicht te krijgen van de meest besproken onderwerpen of iets dergelijks.
Ik heb ook andere bekeken maar helaas nog zonder resultaat. http://www.kwebbelforum is een beetje kinderachtig en http://www.forumvoorouders.nl is erg rustig. Iemand tips voor een iets leuker en gebruikersvriendelijker forum?

Poezie
06-11-2011 om 15:11
Nu je toch al zover bent gekomen....
Het is je al gelukt om een account hier aan te maken en een nieuw draadje te starten. Gaat toch goed dan?
Blijf lekker hier en snuffel rond, dan kom je er vanzelf wel "in".
(Welkom trouwens )
Gr. Poezie.

Kaaskopje
06-11-2011 om 15:46
Het valt hier toch wel mee?
Ten eerste welkom uiteraard. Maar ik vraag me wel af wat het probleem is met dit forum. De rubrieken zijn duidelijk te onderscheiden, de draadjes hebben een duidelijke titel waar je je door aangesproken kunt voelen of niet. Ik was hier ooit ook nieuw en heb nooit moeite gehad om aan het systeem te wennen. Is de vormgeving van het forum je enige drempel, of is er meer?

Genista
06-11-2011 om 16:22
Om eerlijk te zijn
...ben ik hier juist blijven hangen omdat ik andere fora gebruikersonvriendelijk vond. Van bijvoorbeeld Babybrabbel word ik tamelijk gek. Het is wel minder kinderachtig dan de naam suggereert. Maar ik zou zeggen, probeer het hier eens een poosje.

dirksmama
06-11-2011 om 16:40
Albert heijn
Beetje aparte vraag. Komt op mij een beetje over als een brief schrijven aan meneer Heijn met de vraag voor tips over andere winkels waar de boodschappen goedkoper zijn en overzichtelijker zijn neergezet of zo.

Pilsje8
06-11-2011 om 16:55
Superforum maar...
het is wel lastig om iets in het archief te vinden. Ik kan zelfs mijn eigen bijdragen niet meer terug vinden.
Maar ja, het zou ook nog aan mijn opzoekkunsten kunnen liggen natuurlijk....

Poezie
06-11-2011 om 17:07
Euh cobi.....
Als ik jouw naam intyp bij forum archief krijg ik echt wel een rijtje met postings waarin jij hebt gepost hoor.
Gr. Poezie.

Rafelkap
06-11-2011 om 17:47
Johan
Johan, ten eerste: ik zou je achternaam weglaten of een nick kiezen. Je kan het beste een getal intypen bij "alleen berichten van de laatste .. dagen" (rechts) Ik zou 1-7 intypen, anders word je helemaal gek van het aantal draadjes en berichtjes. In het forumarchief kan je een heleboel info zoeken.
Het is gewoon een kwestie van wennen.

Vertigo
06-11-2011 om 21:41
Archief via app
Ik vind het jammer dat de app geen zoekfunctie voor het archief heeft. Maar verder super hoor. En ook geen reclames
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

tonny
06-11-2011 om 21:56
Tja johan
de meesten hier zijn tevreden zoals het is dus een megatip zul je niet zo snel krijgen
We hebben een club oudgedienden, mensen die nu en dan meelezen en nieuwkomers. In elk geval welkom en kijk eens in het rijkgevulde archief.

Valkyre
07-11-2011 om 00:44
Wel blijven hoor johan!
We kunnen wel wat meer mannen gebruiken hier, voor het broodnodige male perspective. En los daarvan; ik heb nog geen beter forum gevonden.
De app is ook fijn, alleen zou ik zo graag het schermpje horizontaal willen kunnen houden tijdens het typen (tijdens het lezen gaat dat wel). Dit even voor het geval Forumbeheer meeleest, haha.
groet, Valkyre

Rembrand
07-11-2011 om 09:28
Genista
Ik moest wel even lachen toen je BB minder kinderachtig noemde. Ik heb er net gisteren een ban ( voor life) gekregen omdat ik de willekeurigheid waarmee borstvoedingsgerelateerde draadjes op slot gaan (reden zou zijn dat het opruiend is).
Toen ik ietwat baldadig een non discussie draadje opende en dit later ruiterlijk toegaf (ik weet het kinderachtige actie) kreeg ik de ban.......... ( de dame die namens mij een afscheidsposting plaatste en daarbij ook wat eigen kritiek spuide was de volgende die de ban kreeg).
Zo gaat dat soms op andere fora.
M. ( in al die twaalf en half jaar dat ik hier mee schrijf heb ik nog nooit een ban gehad !!).

Genista
07-11-2011 om 09:48
Rembrand
LOLOL! Ik krijg heel af en toe een "draadtip" van een vriendin die op Babybrabbel leest en schrijft, zoals ik ook af en toe een draad hier aan haar tip. En eerlijk gezegd kreeg ik bij de naam "babybrabbel" heel rare visioenen, maar zo erg als dat, is het niet gebleken Maar als jij kans ziet om een ban for life te krijgen... Dan zijn er twee mogelijkheden: ófwel jíj bent daar totáál anders dan hier, ofwel dat forum is totáál anders dan hier

Tihama
07-11-2011 om 10:32
Ban op babybrabbel
Ha, ja, dat ken ik. Ik was een keer samen met een vriendin in een discussie op babybrabbel over kindervaccinaties. Blijkbaar waren we wat te kritisch, want mijn vriendin kreeg al vrij snel een ban. Het was namelijk een van de sitebeheerders die van de kritisch prikkengroep was, dus die hield niet van tegengas. Ik was dat weekend toevallig offline, dus ik bleef gespaard.
Bans uitdelen is vrij populair op babybrabbel. Ze noemen dat ook wel censuur
Hier heb ik in 15 jaar zelfs nog nooit een waarschuwing gehad. Terwijl het forum verdraaid goed gemodereerd wordt.
Ik onderteken overigens bewust wel met mijn nick. Ik zie namelijk dat als je enigszins stevig post (en ik heb die neiging) je naam toch wel opduikt in de replies. Dan wil ik er maar liever ook zelf op kunnen zoeken. Ik besef overigens ter dege dat er op deze manier een prachtig profiel van mij gemaakt kan worden. Ik besef trouwens ook dat ik niet anoniem ben. Uitgangspunt blijft: als ik het niet op de voorpagina van de Telegraaf wil zien, dan moet ik het hier niet schrijven.
Tihama

Rembrand
07-11-2011 om 12:04
Genista
Hou het maar op het laatste
M.
P.S: Mijn informatie is daar hetzelfde als hier, maar het wordt anders ontvangen.

Vertigo
07-11-2011 om 21:52
Rembrand
Als het maar niet over ijsblokzakjes ging
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rembrand
07-11-2011 om 22:52
Vertigo
Nee, daar ging het niet over. Ze vinden mij daar te opstandig ( ik stel kritische vragen als borstvoedingsdraadjes op slot gaan terwijl er geen enkele reden voor is).
M.

*corine*
08-11-2011 om 11:28
Ruim 10 jaar............
...........hang ik hier nu rond, af en toe in het cafe, hotel, strandtent..... vrienden aan over gehouden, ook voor het echte leven. Dit was voor mij destijds een noodzakelijk uitlaatklep. Heerlijk. Neeeee, ik blijf ik hoor nog steeds met veel plezier binnen stappen. De ene keer wat vaker dan de andere. Dus Johan, stop met zoeken. Blijf! En vragen staan altijd vrij om gesteld te worden.

Puck
08-11-2011 om 11:33
Duidelijk dus johan
Nou, volgens mij is wel duidelijk ondertussen waarom je toch maar beter kunt ophouden met zoeken. Ook ik heb nooit een prettiger forum gevonden dan dit en hang hier nu ook al een jaar of 12 schat ik rond.
Dus wat mij betreft: welkom hier en laat nog eens wat van je horen, dat stellen "we" altijd erg op rijs.

Sancy
08-11-2011 om 15:10
Rembrand (o.t)
Ik dacht dat ik wel even een record zou kunnen zetten, snelste ban ever zonder over de "OO-forumbeheerdersnorm" te gaan.
Verhuizen ze de site *as we speak*. daar gaat mijn spontane actie.
Trouwens, als je googlet kom je verschillende dingen tegen over het forum daar, ik zag al een klacht bij de radar site ne op het viva-forum hebben ze 2 jaar geleden ontdekt dat alle bans waren opgeheven. Misschien dien ze dat nu met de verhuizing van de site weer. Dan zie ik je daar!

Genista
09-11-2011 om 11:35
Johan?
Heb je inmiddels een forum naar je zin gevonden? Of kun je nu je eigen draad niet meer terugvinden?

Rembrand
09-11-2011 om 12:52
Sancy
Die Vara en Viva zaken was ik ook al tegengekomen.
Ik weet alleen niet of ik dat wel wil ( een generaal pardon). Zo wanhopig ben ik nu ook weer niet
M