Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-05-2026 om 11:25
15-06-2026 om 13:28
En nog eens wat: er liggen prima wetsartikelen klaar om op te treden tegen vrouwenhaat:
Maar we zagen een paar jaar geleden al ("vrouwen zijn sperma emmers wier nekken moeten worden gebroken") dat het OM verre van vervolging blijft in deze. Waarom? 1. de beledigde groep is te groot (51%) en het komt te vaak voor 2. de plegers zijn (zonen van) vrindjes 3. justitie is al overbelast en dit heeft geen prioriteit (terwijl er meer vrouwen omkomen door femicide dan jongens in de georganiseerde criminaliteit). Als een belediging of aanzetten tot een meer specifieke groep betreft (Joodse, Islamitische, zwarte mensen of ministers) kan men er wat mee of wil men althans overwegen. Betreft het vrouwen dan trekt men zijn handen ervan af.
15-06-2026 om 14:03
tsjor schreef op 14-06-2026 om 07:33:
'Een beetje meid, met een opleiding, werk, vriendinnen, hobby's en interesses, heeft daar toch geen zin in?' Kijk toch maar eens naar de documentaire over Forum voor Democratie en de wijze waarop Lidewij de Vos wordt gebruikt. Een begaafde vrouw, maar helemaal ingepakt en gebruikt als uithangsbord voor de fascistische manosfeer van FvD. Ik denk dat het waarschuwen voor deze afschuwelijke beweging in de samenleving echt wel een duidelijk geluid vraagt.
Daar tegenover: vrouwen accepteren je pas als je de afwas doet en luiers kunt vouwen (kan iemand dat nog?) is ook een zwak verhaal. Dat lijkt hier dan weer een beetje de tendens.
Misschien mannen leren wat we ook vrouwen leren: blijf dicht bij jezelf, wat vind je leuk etc.
En wat met al die taken die geen van beiden leuk vindt?
Ik hou niet van huishouden en koken. Mijn ex ook niet.
Een hulp was dus fijn, maar er bleef nog genoeg over wat ik niet leuk vond maar ex ook niet, en ook niet deed.
En dan kan je daar een gesprek over voeren en bij sommige mannen helpt dat, maar bij anderen is zo’n gesprek echt niet leuk. En helpt het ook niet.