Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Gewoon bloot

Omdat er nogal wat ophef over het program is geweest (voordat er uberhaubt een uitzending was uitgezonden) en ik daardoor nieuwsgierig was geworden heb ik Gewoon Bloot gekeken vanavond. Ben wel benieuwd wat anderen er van vinden. Meer mensen het gezien?


Libertine

Libertine

22-03-2021 om 17:26 Topicstarter

Als bloot zo gewoon is laat peuters dan weer lekker in hun blootje over het strand hobbelen in plaats van anderhalf jaar oude meisjes al weer in een bovenstukje wurmen en kinderen volwassen problemen als bodyshaming opleggen.

met de komst van de mobiele telefoon mét camera is hier vermoedelijk een eind aan gekomen? Peuters in hun blootje is hartstikke gewoon maar ouders zijn toch bang voor viezeriken met een camera?

Bodyshaming is helaas niet alleen een probleem van volwassenen. Dat begint al op jonge leeftijd. Naar mijn idee is het program juist bedoeld om te normaliseren. En juist niet problematiseren.  Door te laten zien en te bespreken dat lichamen niet in maar 1 vorm komen. 

Rhonda schreef op 22-03-2021 om 17:10:

Ja maar Kenfan, daar kan de omroep niks aan doen. Als een leerkracht Temptation Island op het digibord toont, kan het programma er toch niks aan doen dat kinderen het te zien krijgen?

Ik rep toch niet over schuld. Ik  geef alleen aan  dat kinderen ook buiten het uitzendtijdstip met dit programma geconfronteerd kunnen worden. En ik probeer duidelijk te maken dat je niet een zedenprediker a la Kees van der Staaij hoeft te zijn als je niets ziet in dit programma.

Ik heb het programma niet gezien maar het concept "laat gewoon bloot zien" vind ik wel goed. De gemiddelde 10-jarige kan op internet heel veel bloot tevoorschijn krijgen. En dat is niet het gemiddelde normale lichaam dat je dan ziet. Dat is echt het grote verschil met wat wij vroeger mee kregen van bloot.

Mooi programma met een geweldige presentator! Wij hebben het met onze pubers gekeken en meteen mooie aanleiding gevonden om het over uiterlijkheden en twijfels over je eigen lichaam etc. te hebben. 

In deze tijd van extreme verpreutsing vind ik dit best wel een noodzakelijk programma. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.