Juliette
28-09-2009 om 19:09
Gezocht!: gezin met kids
Toestemming van Forumredactie
Goede avond papa's en mama's,
Mijn naam is Juliette van der Schoor, 20 jaar en ik volg sinds 1 september de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening aan de HAN in Nijmegen. De rede dat ik op dit forum een reactie plaats is dat ik een gezin zoek met één of meerdere kinderen in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar. Ik ga namelijk een gezinsonderzoek doen.
Het onderzoek houd in, dat ik bij u thuis kom en het speelgedrag van uw kind observeer om daarna verslag te kunnen doen van zijn/haar ontwikkeling. Vervolgens stel ik u nog een aantal vragen over de opvoeding en ontwikkeling van uw kind.
Daarna ga ik aan de slag om een ontwikkelings- en opvoedingsrapport te maken. U bent dan vast benieuwd naar mijn bevindingen. Maakt u zich geen zorgen. Om mijn verslag af te maken verwacht ik van u dat u mijn rapport doorleest en inhoudelijk beoordeeld. Tot slot vraag ik u feedback te geven op het verloop van het eerste contact en het interview (wat ging goed? wat ging minder goed? hoe zou ik dat in de toekomst beter kunnen doen?)
Mijn onderzoek bestaat dus uit twee onderdelen:
- Het observeren van uw kind (als u meerdere kinderen heeft, observeer ik één van uw kinderen)
- Het interview met u en/of uw partner
Hier zal ik één of twee dagen voor uit trekken, want dan kan ik mijn observaties eerst verwerken voordat ik u interview.
Als het u leuk lijkt om mee te werken aan mijn onderzoek, stuur even een mailtje naar: [email protected] met daarin uw naam en telefoonnummer. Dan neem ik contact met u op om een afspraak te maken.

Tineke
28-09-2009 om 20:52
Klein vraagje
"verwacht ik van u dat u mijn rapport doorleest en inhoudelijk beoordeeld."
En wie corrigeert de spelling?

Polly Shearman
28-09-2009 om 21:20
Zo slecht ben ik dus
in nederlands, want is zie die spelfouten niet eens!!! aargh

kroet-28
28-09-2009 om 22:28
Polly
goede avond moet volgens mij goedenavond zijn en ze schrijft rede (misschien typfoutje) ipv reden)
misschien een slecht toetsenbord waar de 'n' op weg valt...

Prulletje
28-09-2009 om 22:30
Polly
Het gaat bijvoorbeeld om een aantal d's en t's. En verder ontbreken de hoofdletters een aantal keer. Maar die gebruik jij in je reactie ook niet, dus dat zal je inderdaad niet opvallen
En je bedoelt waarschijnlijk "ik" waar je "is" schrijft?
LOL!
Voor een forumreactie is het prima, voor een oproep van een student niet.
Prulletje

Hillary
29-09-2009 om 11:10
Niet zo flauw
Wisten jullie dan niet dat spelling tegenwoordig niet meer belangrijk is? Juliette schrijft precies zo als elke HBO'er, zelfs die op de PABO. Zij kan er ook niets aan doen, dat heeft ze gewoon niet geleerd. Dit valt overigens nog wel mee hoor. De volgende generatie van een jaar of tien jonger is ook gestopt met de dubbele medeklinker achter een korte klinker (zoals mijn kinderen van 10 en 11), moet je maar raden welk woord ze bedoelen.

Guinevere
29-09-2009 om 12:45
Flauw inderdaad
Als we het over spelling moeten hebben kan ik hier op OO ook nog wel een paar mensen noemen die regelmatig allerlei vauten maken. En zelfs bij de beste speller slipt er nog wel eens een vautje tussendoor, kijk maar eens naar alle herstelpostings.
Ik vind de oproep sympathiek gesteld, veel prettiger dan diverse andere oproepen van studenten. En ook nog geplaatst met toestemming vooraf! Ik zit nogal ver uit de buurt van Nijmegen, anders had ik wel mee willen doen.

Juliette
29-09-2009 om 17:10
Toch mijn fout
Sorry voor de fouten. Ik heb er niet aan gedacht om mijn stukje te laten controleren (mijn moeder is namelijk wel goed in spelling). Voor de volgende keer zal ik er aan denken!
=> feedback is altijd welkom, dus flauw vind ik de reactie van Praia niet

dere
05-10-2009 om 14:20
Ot lieve .......
Juliette, helaas voor jou woon ik ook te ver van Nijmegen.
Aan spelfouten stoor ik me ook niet. Nieuwe tijd, spelling wordt steeds minder belangrijk.
Nu we het toch over ergernissen hebben:
Een ergernis van mij is dat mensen ineens 'schat' genoemd worden of 'lieve (in dit geval) juliette'. Het komt op mij een beetje denigrerend over. Waarschijnlijk niet zo bedoeld, maar het komt wel zo op mij over.

Silone
05-10-2009 om 14:59
Dere
Het komt op mij een beetje denigrerend over. Waarschijnlijk niet zo bedoeld, maar het komt wel zo op mij over.
Volgens mij is 'lieve...' in zo'n context per defnitie denigrerend bedoeld. Dat komt dus goed over

dirksmama
06-10-2009 om 07:41
Succes
Ik woon helaas 28 uur vliegen van je vandaan, anders was je van harte welkom geweest.

Rembrand
06-10-2009 om 12:06
Dirksmama ( o.t ).
Ik wist niet meer zo goed waar jij op dit moment woont maar zijn jullie ongeschonden uit de aardbeving gekomen. ?
M.

dirksmama
07-10-2009 om 03:09
Soep
Bij die van een week of 5 geleden waren we in Jakarta, 5e verdieping hoog gebouw. Soep klotste de kommen uit.
De rest is hier een eind vandaan, maar we hebben wel allerlei inzamelingsacties om mensen daar te helpen. Mijn buurvrouw zit met haar pasgeboren baby momenteel nog vast op Sumatra.