Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Twee jongens

Twee jongens

20-04-2012 om 09:38

Goed idee p! (hoe heten onze kinderen)

In dit draadje kan iedereen naar hartelust de namen van haar of zijn kinderen plaatsen, zonder dat deze herleidbaar zijn naar een nick.

Mijn jongens heten Teun en Dieter.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mevrouw de mama

mevrouw de mama

20-04-2012 om 09:55

Hier drie

Quirijn Renee Maarten

jamaar

jamaar

20-04-2012 om 10:06

Nut

Hier word je dan toch niet wijzer van, behalve dat je weet wat voor namen er zoal gegeven worden? Of gaat nu iedereen terugpuzzelen in combinatie met de andere draad?
Nou ja, maakt het ook uit. Hier is Joran best tevreden over zijn naam, geloof ik. En ik heb me verzoend met de mijne, Karin.
Best maf, trouwens, om dat zomaar neer te zetten terwijl je altijd min of meer je best doet te verhullen wie je bent.

Twee jongens

Twee jongens

20-04-2012 om 10:43

Jamaar

Je kunt hier toch ook weer op elkaar reageren? Je moet alleen geen link leggen met andere draadjes. Er zijn nu al zoveel draadjes _over_ namen geweest zonder de namen erin. Nu maar een keer _met_ namen en dan maar wat minder herleidbare informatie.

Ik heet zelf trouwens Marianne en ik vind het eigenlijk een te dure naam, maar ik heb nooit de behoefte gehad om anders te gaan heten. Ik vind Lena een mooiere naam, zo zou ik een dochter genoemd hebben.

1

1

20-04-2012 om 11:12

Zoon

heet Martin. De naam Gijs was bij mij favoriet, maar man heeft over die naam een veto uitgesproken, helaas.

moeder A

moeder A

20-04-2012 om 11:38

Nomen est omen

1 van onze zonen heet Anders. En tja, dat is hij ook wel een beetje. Tijdens de zwangerschap hebben we het er wel over gehad dat als er echt iets heel duidelijk met hem aan de hand zou zijn (bv. down syndroom), dat we hem dan niet zo zouden noemen ("dan noemen we hem anders").
We hebben best veel commentaar gehad op de naam (positief en negatief) maar zijn er zelf tevreden mee en vziw hij tot nog toe ook.
Wat ik alleen wel vervelend vind is nu met die Breivik, die ook zo heet. Maar dat soort dingen kun je nou eenmaal niet van te voren weten. (vast wel herkenbaar voor ouders van kinderen die bv Joran kunnen heten, of Geert!)

Vic

Vic

20-04-2012 om 11:42

Moeder a

Lekkere vergelijking maak, je Anders, Joran of Geert. Hoeveel mensen heeft Geert vermoord? Tssss

Vic

Vic

20-04-2012 om 11:43

Oh jammer

Nu kan ik de namen van mijn kinderen hier niet meer neerzetten, want je mag niet met twee nicks posten. Nou ja, ik vond dat toch al wat tricky. Ik heb ze allebei als eens genoemd in een gezellugdraadje, dus wie het echt wil weten komt er wel achter

moeder B

moeder B

20-04-2012 om 11:59

Vic

Ach, ik heb wel vaker gezien dat iemand een tijdelijke nick nam en zich halverwege het draadje vergiste, was nooit erg. Die regel van niet met twee nicks posten is om te voorkomen dat je allerlei retorische trucs gaat uithalen.
De namen van mijn kinderen: Norine, Marnik, Thera, Edu

moeder A

moeder A

20-04-2012 om 11:59

Vic

Ik geef alleen aan dat ik mij voor kan stellen dat je ook minder blij kunt zijn als je kind een naamgenoot blijkt te zijn van zo iemand als Geert Wilders.

moeder A

moeder A

20-04-2012 om 12:03

En...

Ik sluit trouwens niet uit dat Wilders met zijn haatzaaierij en zijn ideeën over vreemdelingenbeleid en ontwikkelingshulp uiteindelijk heel wat meer slachtoffers maakt...

Stofdoek

Stofdoek

20-04-2012 om 12:15

Die van mij & toelichting

Die van mij heten Pepijn en Mirre. Vind ik allebei nog steeds erg leuk.
Mirre valt wel een beetje tegen met uitspreken, zeker als ze het zelf zegt (ze is nog jong) denken mensen vaal dat ze Mirte of Mirde of Merel heet. Als ze een paar weken eerder was geboren had ze ook Merel gezeten, trouwens, maar vlak voor de geboorte kwamen we de naam Mirre tegen en die vonden we nog mooier.
In het draadje hierboven worden nogal wat toelichtingen gegeven over hoe je aan de naam gekomen bent, of er vernoemd is enzo. Ik zou het best leuk vinden om dat hier, bij de echte namen, ook te lezen. Onze kinderen zijn niet vernoemd, hoewel ze dezelfde voorletter als mijn ouders hebben. Grappig, maar volkomen toeval. Ze hebben ook geen 2e naam, ikzelf ook niet.

tonny

tonny

20-04-2012 om 12:49

Niet mee eens

als ik hier de vier namen van mijn kinderen zet, kan iemand die zo in google plakken en komt dan meteen achter ieders identiteit. Kan ik wel leuk vinden, maar zij misschien niet.

Nou heb ik al best wat OO'ers op FB, maar om dat hier op deze wijze uit te breiden? Op zich zijn er al niet zo enorm veel OO-ers met vier kinderen, dus dat is zo opgelost.

Stofdoek, je nick is wel wat voorspelbaar, trouwens, hahaha!

tonny

tonny

20-04-2012 om 12:51

Man man

even geprobeerd, en ja hoor.

Vroeger, in de oertijd, schreven we nog gewoon alle echte namen op, hier bij OO. Kun je je nu niet meer voorstellen. Times are changing maar op internet blijven sporen bewaard.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-04-2012 om 13:00

Mijn kinderen heten

Nova en Tiuri.
Nova vonden we gewoon mooi en het is toevallig een ster. Tiuri is ook een ster en we vonden het een mooie naam, dus vandaar.

Dendy

Oorbel

Oorbel

20-04-2012 om 13:22

Dochter

Onze dochter heet Fransje. Ze is vernoemd.
Wij vinden dat de naam goed bij haar past, het is een klein tenger ding met frans bloed.

Goh tonny...

je hebt gelijk. Als ik de namen van mijn 3 kinderen in 1 google search mik dan heb je meteen mijn familie te pakken. Met dank aan de website van de golfclub, want daar komen ze met zijn 3-tjes prachtig tevoorschijn in de diverse wedstrijduitslagen. Dus als ik ze hier onder een semianonieme nick zou neerzetten dan weten de diehard OOlers ook gelijk dat die 3 bij mij horen.

Doen we dus maar niet.

Ingrid (alle 3 kinderen tevreden trouwens, met hun naam)

jamaar

jamaar

20-04-2012 om 14:05

Hier niet

Bij mij kwam er niets herleidbaars boven. De beruchte naamgenoot eist vrijwel alle zoekresultaten op (eindelijk een voordeel!) Het is vast ook omdat het maar om één naam gaat, en een combi van twee minder specifiek is dan een combi van drie of meer namen. Bovendien is de website van de sportclub heel privacyvriendelijk grotendeels afgeschermd voor niet-leden. Geen adres of foto van mij of kind te halen daar, zonder wachtwoord.

Vic

Vic

20-04-2012 om 14:15

Google

Als ik google op de namen kom ik alleen op namenwebsites waarbij gesproken wordt over hockeymeisjes. Ze heten dus Anne-Fleur en Claire, maar dan anders

Twee jongens

Twee jongens

20-04-2012 om 14:26

Sjonge...

Probeer je eens een namendraadje zonder raadseltjes... gaan jullie hier ook weer op dezelfde voet verder.
Begin anders even een aparte draad over het wel of niet traceerbaar zijn van namen via google etc. en laat deze draad dan zoals die bedoeld is. Om uit te wisselen over de _echte_ namen van je kinderen.

Muntthee

Muntthee

20-04-2012 om 14:27

En hier

Als je op de namen van mijn kinderen googlet, krijg je ze ook te zien. Via Hyves, die stomme site. Ik ga dus eerst mijn Hyvesaccount sluiten en dan hier de namen posten.

Zwarte koffie

Zwarte koffie

20-04-2012 om 16:03

En hier...

Mees, Julie, Bas.

Zwarte Koffie

mirreke

mirreke

20-04-2012 om 18:53

Googelen

op de namen van onze kinderen levert wel degelijk onze naam op. Dus helaas...

Koffiepot

Koffiepot

20-04-2012 om 18:59

Best googlebaar...

Hai,
de namen van onze kinderen zijn best googlebaar. Maar de meeste links verwijzen naar de tweeling van J. Lo?
Ze heten Max en Emma
Koffiepot

Margriet*

Margriet*

20-04-2012 om 19:29

Heel goed googlebaar

de namen los niet, maar de combi in het rijtje dat ik hier bijna had opgeschreven geeft wel heel veel prijs, dank aan een buurclubje waar we ooit vijf jaar geleden met veel kinderen op zondagochten buitenspeelden in een park.
Dus ik houd het voor mezelf, mijn dochters naam is hier al genoemd. Iemand zou graag zelf zo heten. Mijn zonen hebben aparte niet veel voorkomende namen.

Google

Levert hier vooral naam van oudste in combinatie met de naam van middelste en jongste als achternaam. Grappig.
Ik ga ze hier niet noemen, veel te herkenbaar, zeker in combinatie met elkaar.

Zo dan even

Zo dan even

20-04-2012 om 19:48

Onze namen

De namen van onze kinderen zijn:

Joshua River Ulysses

Elijah Aspen Atticus

Solehea Meerah True

en

?

Hoe we aan de namen gekomen zijn?

Bij Joshua wilden we graag als eerste naam een stevige klassieke bijbelse naam. De betekenis van Joshua is God Redt en dat vonden we allebei mooi.

River omdat we graag een natuur element in de naam wilden.

Ulysses omdat we het een mooie klassieke naam vonden wat niet alleen naar een mooi boek verwijst maar ook nog naar een bijzonder mytisch figuur.

Bij Elijah wilden we de namen op dezelfde manier vormgeven. Dus Elijah als klassieke bijbelse naam, Aspen omdat we wederom graag een natuur element wilden en Atticus naar Atticus Finch uit To Kill a Mocking Bird. Een goed rolmodel voor iedereen.

Solehea vond ik een hele mooie naam. Mijn man wilde eerste liever iets klassiekers maar uiteindelijk vond hij Solehea ook mooi. Omdat de naam naar de zon verwijst komt hier de natuur weer in terug. Meerah was een keuze van mijn man. True omdat we hopen dat ze altijd Waar zal zijn.

Voor nummer 4 willen we iets soortgelijks maar we weten nog niet precies hoe die naam er uit zal komen te zien.

sinas

sinas

20-04-2012 om 20:27

Ik weet

dat als je de namen van mijn kinderen in combi googled dat mijn identiteit meteen bekend is, zelfs met een andere nick, en dat ga ik dus niet doen. Sorry.

Zofia

Zofia

20-04-2012 om 20:28

Niet in één berichtje

Je hoeft de namen van je kinderen toch niet in een berichtje tegelijk te zetten. Eerst noem je jezelf gewoon "moeder 4" ofzo (maakt niet uit wat je schrijft) en schrijft hier de naam van je eerste kind. En over een paar uur, of morgen onder "janneke 28" (weer iets anders dan de eerste keer in ieder geval) heb je het weer over de naam van je andere kind. Dan kan niemand toch iets herleiden of verbinden aan elkaar?

Mijn kinderen hebben hele gewone namen, niet zo bijzonder om helemaal te noemen hier, maar zal het toch doen om even mee te doen.
Ze heten Isabelle en Gijs

Maar..

ook al zijn de namen van je kinderen googlebaar (die van mij trouwens niet) dan herkent toch niemand ze uit andere draadjes, als je een andere nick dan anders in dit draaadje neemt? Er kan dan toch hooguit de conclusie getrokken worden dat de moeder van Kareltje en Jan ook op dit forum zit? Of zie ik dat verkeerd?

pubermoeder

pubermoeder

20-04-2012 om 21:28

3 jongens

mijn namen Henriette Maria Aletta, die van mijn zonen Hindrik Jelles, Gerrit Jacobus Johan en Johannes Rinse. Vernoemd naar de grootouders met hier en daar een aanpassing

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.