Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Mama van Jesse

Mama van Jesse

09-11-2008 om 11:51

Het begin van sinterklaas.....

Hallo,

Ik loop al een poosje met het volgende rond.

Ik lees heel veel dingen over hoe je met Sinterklaas stopt, bij de kids.

Maar.......

Hoe zijn jullie er mee begonnen???

Hebben jullie er een verhaaltje omheen verzonnen en kadootjes gegeven? Als je oudere kinderen hebt, gaan die dingen vanzelf, maar hoe doe/deed je dat bij de oudste?
Jesse is nu 2,5 jaar en heeft van die hele man nog geen benul.

En om nou ineens kadootjes te hebben liggen, 5 december....
Of denk ik te moeilijk?

Ik vond het vroeger een fantasisch feest en was een fanatiek "believer" en dat gun ik mijn zoon ook, maar ik weet even niet hoe ik dit aan zal pakken.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet,
MamavanJesse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
judiths mama

judiths mama

09-11-2008 om 16:23

Leuke vraag

de eerste keer dat wij met onze oudste bij een schoen in de gang stonden te zingen keek ze ons aan alsof we gek geworden waren. En ze had helemaal gelijk natuurlijk. Maar na één keer had ze precies door wat de bedoeling was en zong ze de volgende keer vrolijk mee.

Dit herhaalde zich bij de jongste. Je moet inderdaad zelf het hele verhaal erbij vertellen, het feestje erbij verzinnen.

Succes!

mar

mar

10-11-2008 om 16:45

Benul

Het benul zul je hem zelf bij moeten brengen
Wij zijn vanaf 1 jaar begonnen met (heel klein) Sint vieren. Met het 2e jaar begonnen met schoenzetten (kind is van januari), de intocht hadden we op mijn werk, waar Sint aan kwam in een boot. Ik heb toen ook een zwartepietenpop gemaakt. Die komt in haar schoen als ze de eerste keer haar schoen zet en vertrekt weer op 5 december. Dan zet ze ook haar schoen en op 6 december zit er nog een klein cadeautje in. Inclusief briefje van Sint dat hij het fijn vindt dat Pietje het zo naar zijn zin heeft gehad. En het jaar erop is Pietje er weer.
Boeken en liedjes gaat bij ons vanzelf. Bij elk feest hebben wij wel passende boeken.
Het schoenzetten doen wij vrolijk mee, omdat wij maar een kind hebben en het niet de bedoeling vinden dat alles altijd alleen maar voor haar is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.